Strona 1 z 1

Problem z przekaźnikiem

: czw lis 04, 2010 16:16
autor: wojtek494
Witam. Problem w moim golfie polega na tym że po przekręceniu kluczyka niekiedy zaraz słyszę tyknięcie przekaźnika i wszystko działa jak należy a niekiedy dopiero po jakimś czasie się uruchamia. Kiedy ten przekaźnik nie zadziała zaraz po przekręceniu kluczyka nie działają wycieraczki oraz nawiew. Sprawa dotyczy przekaźnika 18 który znajduję się w 4gnieździe.
Zauważyłem, że do styków tego przekaźnika są przylutowane 2 kabelki.
Nie wiem czy wystarczy wymienic ten przekaźnik czy to sprawa tych dwóch kabelków które mogą zakłucac jego prace.
Prosze o pomoc
Z góry dziękuje za okazane chęci:) pozdr

Problem z przekaźnikiem

: czw lis 04, 2010 19:02
autor: Paweł Marek
nie da się konkretnie napisać. Ktoś mógł przylutować kabelki żeby doprowadzić prąd do przekaźnika bo z tyłu się coś z kabelkami porobiło, popaliły np, albo uszkodzona jest kostka stacyjki. Napisz pod jakie styki przekaźnika kabelki sa podłączone to bliżej coś pomyślimy (numerki są na denku przekaźnika). Wymiana raczej nie pomoże.

Problem z przekaźnikiem

: pt lis 05, 2010 17:14
autor: wojtek494
Jeden kabelek jest przylutowany do styku 85 a drugi do styku 86.
Dziś zauważyłem że gdy poruszam tym przekaźnikiem to zaraz usłyszę jego tyknięcie i wszystko działa więc zaraz wyczyściłem styki oraz STARANNIE posmarowałem je wazeliną techniczną (złe przewodzenie prądu oraz zwarcie z powodu wazeliny wykluczam bo wszystko zostało dokładnie zrobione)

Problem z przekaźnikiem

: pt lis 05, 2010 19:35
autor: Lipek81
A te kabelki dokąd idą? Ogólnie wygląda, jakby kostka stacyjki była uszkodzona.

Problem z przekaźnikiem

: pt lis 05, 2010 20:31
autor: wojtek494
Nie wiem dokąd te kabelki idą bo to nie moja robota. W niedawnym czasie nabyłem ten samochód tak więc nie znam go na tyle dobrze. Zauważyłem również, że czasami przy odpalaniu przez moment poleci mały dymek spod kierownicy. Skoro przekaźnik zadziała wtedy jak się nim porusza to może z nim też jest coś nie tak. Wymienic ten przekaźnik czy rozkopac kierownice i sprawdzic kostke? Czekam na pomoc :otepienie:

Problem z przekaźnikiem

: sob lis 06, 2010 01:09
autor: Lipek81
Odłącz te kabelki od przekaźnika, albo daj drugi przekaźnik, potem odłącz wtyczkę stacyjki od kostki i zewrzyj tam kabelki, wtedy zobaczysz, czy wszystko działa, ale na moje to ostka stacyjki padła.

Problem z przekaźnikiem

: sob lis 06, 2010 01:16
autor: Paweł Marek
85 i 86 to styki sterujące przekaźnikiem, czyli na jednym jest plus po zapłonie na drugim sygnał masy ze sterownika silnika. Czyli ktoś podpiął to na krótko bo albo plusa brakowało albo sygnał ze sterownika nie docierał z przyczyn samego sterownika albo okablowania. Skoro działa to działa a jak przestanie to musisz miernikiem się zorientować czego brakuje plusa po włączeniu zapłonu czy masy ze sterownika (pojawia się ona na sekundę po włączeniu zapłonu, potem jest cały czas od momentu uruchomienia silnika)

Problem z przekaźnikiem

: sob lis 06, 2010 01:30
autor: Lipek81
Paweł Marek, tam masa podawana jest cały czas, ze skrzynki przekaźników. to jest przekaźnik styku X, a nie pompy paliwa...

Problem z przekaźnikiem

: ndz gru 05, 2010 22:56
autor: wojtek494
Wyjaśniło się. Przekaźnik wymieniłem i wszystko działa. Mechanik powiedział, że pompa paliwa jest w bardzo złej kondycji wiec też ją wymieniłem. Samochód świetnie odpala, elektryka działa jak należy. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam :)

Problem z przekaźnikiem

: ndz gru 05, 2010 23:08
autor: Paweł Marek
Lipek81 pisze:Paweł Marek, tam masa podawana jest cały czas, ze skrzynki przekaźników. to jest przekaźnik styku X, a nie pompy paliwa...
z opóźnieniem ale kajam się myślałem że chodzi o przekaźnik pompy nie doczytałem numerka