Strona 1 z 2

ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1.3?

: sob paź 30, 2010 19:54
autor: Mac_Abra
Chciałbym się zorientować, jakie są możliwości zamiany alternatora na możliwie kompatybilny z silniczkiem 1.3 w Golfie II. Obecnemu i tak przydałaby się wymiana łożysk a ponieważ w planach jest większe obciążenie instalacji (głównie rozbudowa audio, ewentualnie w przyszłości CarPC) więc chętnie powitałbym na pokładzie coś mocniejszego, coby energii nie zabrakło. Obecnie jest to BOSCH 55A, pracuje to całkiem nieźle z akumulatorkiem Optima 55Ah, nie było najmniejszych problemów :) Myślę, że coś o mocy 75A powinno starczyć w perspektywie przyszłych potrzeb, pewnie może być i większy ale bez przesady.

Zastanawiałem się wobec tego nad zamontowaniem mocniejszego altka z większego silnika. Poradźcie - co i z jakiego auta powinno pasować? Jestem otwarty na różne propozycje, sam się zastanawiam, czy można coś dobrać np od Polo 6N lub może Golfów Mk3 i wyżej. Teoretycznie nowszy = lepszy, ale nie wiem jak to jest w tej dziedzinie. Nie miałem np w rękach alternatora od mkII 1.8 a wiem że tam jest zamocowany "odwrotnie" z naciągiem u góry i obawiam się, że uchwyty montażowe są inne. Podobnie pewnie jest z dieslem, więc bardzo proszę o poradę.

Reasumując - pożądane cechy:
- możliwie nowy, sprawny i wydajny alternator o mocy min. 75A, który podejdzie do Golfa II 1.3 (NZ)
- możliwie jak największa kompatybilność z obecnym układem elektrycznym (lub łatwa adaptacja) - nie wiem, czy układy wskaźnika ładowania mocno się od siebie różnią w zależności od generacji Golfa lub Polo? U mnie oprócz grubego plusa leci jeden dodatkowy kabelek z altka do diody w licznikach i załatwia robotę...
- musi to pasować do obecnego mocowania z regulacją naciągu paska, w ramach rozsądnych przeróbek oczywiście
- lżejszy niż obecny - to już byłoby w ogóle cudnie ;)

Z góry dzięki za pomoc!

Alternatywny alternator - jaki inny pasuje do mkII 1.3?

: sob paź 30, 2010 23:28
autor: Zico63b
Kolego! W "Dwójki" były wstawiane alternatory o wydajności 90A, jeśli taki właśnie gdzieś Kolega trafi - nie będzie kłopotu z montażem mechanicznym ani elektrycznym. Inne, większe np 120A od "Trójki" to już robota i mechaniczna (mocowania, kółko pasowe) i elektryczna (wtyki).

Re: Alternatywny alternator - jaki inny pasuje do mkII 1.3?

: wt lis 02, 2010 21:18
autor: Mac_Abra
Zico63b pisze:Kolego! W "Dwójki" były wstawiane alternatory o wydajności 90A, jeśli taki właśnie gdzieś Kolega trafi - nie będzie kłopotu z montażem mechanicznym ani elektrycznym. Inne, większe np 120A od "Trójki" to już robota i mechaniczna (mocowania, kółko pasowe) i elektryczna (wtyki).
Dzięki Zico, ja w międzyczasie (dzięki koledze Abramsowi) zdążyłem się upewnić, co do ich konstrukcji = tzn że mechanicznie pasują :)
W takim razie nie powinno być większych problemów, oprócz tego, że muszę trafić dobrego BOSCHa w ładnym stanie :helm: Z czystej ciekawości jednak chcę jeszcze obadać sprawę nowszych altków, znanych m.in. z Golfów III. Wiem, że konstrukcyjnie się różnią, zwłaszcza otworami do naciągu, ale ciekwe jaki jest np rozstaw uszu pod główną śrubę mocującą... jak mi się coś uda dowiedzieć, to dam znać. Elektrycznie nie powinno być większych problemów, podobnie jak z kołem pasowym.

A może ktoś wie, czy coś jeszcze innego da się zamontować?

ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1.3?

: śr kwie 06, 2011 13:10
autor: Savczuk
Witam, odgrzeję temat, mam alternator 90A w golfie mk2 i chciałem założyć większy, od czego można założyć bez większych przeróbek? Ewentualnie od czego pasuje środek żeby przełożyć z alternatora z większą wydajnością prądową? Co do tematu to 90A bez problemu pasuje do wszystkich dwójek.

Re: ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1

: pn kwie 18, 2011 11:27
autor: FIRERS
ja cordoba 1.6 wsadzilem 150 A z vr6 bez wiekszysz przerobek

Re: ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1

: wt kwie 19, 2011 10:04
autor: Savczuk
FIRERS pisze:ja cordoba 1.6 wsadzilem 150 A z vr6 bez wiekszysz przerobek
Mógłbyś zrobić fotkę jak to wygląda pod maską, na cienkim pasku masz czy na szerokim?

ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1.3?

: śr maja 04, 2011 21:23
autor: FIRERS
foto alternatora 150A w cordobie 1.6 aee 97r

Obrazek Obrazek Obrazek

ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1.3?

: czw maja 05, 2011 10:54
autor: Savczuk
Czyli jednak szeroki pasek... Jeśli ktoś szuka lepszego rozwiązania na wąski pasek alternator 110A można założyć do silników 16V, bo tam jest inna łapa, wtedy pasują alternatory od audi na wąski pasek. Ktoś wie czy łapa od 16V pasuje do silników 8V bez przeróbek?

ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1.3?

: czw maja 05, 2011 11:05
autor: FIRERS
pasek 5pk a vr6 ma 6 pk . srednica wirnika jak i w orginalnym 70A jak i 150A jest ta sama . zmiana kolka i dziala . trzeba jeszcze przyciac troche lape na dolnej srubie . nie chce wejsc prze wieksza obuowe altka.

Re: ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1

: śr paź 16, 2013 16:39
autor: Mac_Abra
Wrócę do tematu z początku wątku :)
Savczuk pisze:Witam, odgrzeję temat, mam alternator 90A w golfie mk2 i chciałem założyć większy, od czego można założyć bez większych przeróbek? Ewentualnie od czego pasuje środek żeby przełożyć z alternatora z większą wydajnością prądową? Co do tematu to 90A bez problemu pasuje do wszystkich dwójek.
Otóż z tym pasowaniem to nie tak do końca, jak się okazuje. Jeśli szukamy czegoś do silniczka 1.3 to sprawa jest trudniejsza, bo alternatory są tam montowane u dołu silnika, w związku z tym mają inaczej rzwiązaną „łapę” - a konkretniej taką samą, tylko że na odwrót :helm: . Coś jakby lustrzane odbicie.

Jako, że byłem zmuszony ostatnio szybko wymienić swój altek, bo stary wyzionął był ducha, to melduję że zakupiłem i zamontowałem co się nawinęło, czyli egzemplarz z Seata Toledo, bodajże 1.6 (w końcu to prawie Golf... :hmm: ) - również był mocowany od góry, w związku z tym skończyło się na przełożeniu „nowego środka” do „starej obudowy” - żeby łapa była obrócona w dobrą stronę oraz chyba też zmianie kółka do miało inne odsadzenie - i wszystko śmiga. Alternator to BOSCH 65A... zawsze o te 10A więcej w porównaniu z poprzednim ;)

Jak dorwę coś większego i uda się pogodzić z autkiem, to też się pochwalę. Pozdro!

ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1.3?

: ndz paź 25, 2015 17:48
autor: porta5
Mam alternator standardowy w golfie 1.3 NZ a chciałem założyć coś takiego co pokazywał na zdj. kolega FIRERS. moje pytanie jak z połączeniem elektrycznym są jakieś przeróbki bo widzę tam tylko jeden duży zacisk a co z tym cienkim przewodem????? proszę o pomoc.

Re: ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1

: wt paź 27, 2015 00:54
autor: Mac_Abra
porta5 pisze:Mam alternator standardowy w golfie 1.3 NZ a chciałem założyć coś takiego co pokazywał na zdj. kolega FIRERS. moje pytanie jak z połączeniem elektrycznym są jakieś przeróbki bo widzę tam tylko jeden duży zacisk a co z tym cienkim przewodem????? proszę o pomoc.
Jeśli dobrze pamiętam, to cienki jest podpięty pod ten sam kawał plusowej blachy co i gruby :) Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, a najlepiej jak będziesz miał chwilę zajrzyj sam pod maskę (no, trochę głębiej) i zerknij ale jestem pewien na 98%.

Ja coś kojarzę że niektóre z tych nowszych miały jakieś dodatkowe wtyczki z kilkoma stykami i to by mnie bardziej martwiło. Jak ma tylko jeden kabel plusowy to wg mnie tym lepiej, nic tylko brać i kombinować jak go założyć w NZ. A gdy już się uda go pogodzić i zamontować mechanicznie to koniecznie wrzuć fotki, pliz.

Pozdro!

ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1.3?

: wt paź 27, 2015 11:34
autor: porta5
chodzi mi o to czy pod zacisk "1" podpinam gruby przewód? a pod wtyczke "2" ten drugi cienki? wiem że tam są dwa piny ale patrzyłem kiedyś u taty bo mam podobny w trójce i podpięty pod tą wtyczkę dwu pinową jest tylko jeden przewód. Obrazek

ALTERnatywny ALTERnator :) = jaki model pasuje do mkII 1.3?

: śr lut 10, 2016 21:56
autor: porta5
Hej jeśli by kogoś to interesowało to dzisiaj zamontowałem do swojego 1.3 NZ 90 Amperowy alternator z Transportera T4 2.4 diesel. Wszystko pięknie pasuje nie trzeba nic przerabiać. ObrazekObrazekObrazekObrazek