ESP raz działa a raz nie - co może być przyczyną??
: sob paź 30, 2010 13:56
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum, mam problem z ESP w samochodzie z silnikiem TDI o oznaczeniu ASZ, oznaczenie nie jest chyba istotną rzeczą, ale prosił bym o pomoc jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem:
Mianowicie pierwszym razem ESP zaświeciło się przypadkowo przy podpinaniu samochodu pod VAG-a, gdy łączyłem się ze sterownikiem ABS-u, mrógała kontrolka od ABS (co jest zrozumiałe) no i mrugnęła też kilka razy od ESP właśnie. Po zakończonej diagnozie wszystko było ok.Aż tu na drugi dzień zapaliła się kontrolka ESP i zaczęła świecić. Dziwne jest to,że raz włączałem samochód i było ok. innym razem włączałem i ESP świeciło, objaw taki, jak by jednym razem jakiś przewód stykał, innym razem coś nie łączyło i ESP świeciło.
Podpiełem się spowrotem pod VAG-a i wywaliło błąd 00778 - błąd komunikacji czujnika skrętu kół, na początku po skasowaniu błędu było wsio ok. ale po jakims czasie błąd znowu wywaliło i błędu nie dało się rady skasować
czujnik ulokowany w taśmie zwijaka pod kierownicą, rozdarłem całą kierownicę, dostałem się do zwijaka, wypiełem kostki, zapsikałem preparatem do styków, poskładałem wsio i dalej był zonk, dalej świeciło ESP, podpiełem się z kompem, skasowałem błąd i znowu było ok. wydawało się że będzie już ok. aż tu na drugi dzień znowu wywaliło mi ESP ten sam błąd i dalej świeci ESP.
Zwracam się z prośbą, co to może być? czy ktoś spotkał się z czymś takim że raz mu ESP śmiga a raz nie, z przewagą, że więcej razy nie śmiga i pali się kontrolka?? Drugie pytanie mam takie, jak dokonujecie krok po kroku adaptacji??
przeszukałem forum ale takich przypadków nie było opisywanych, chyba że coś przeoczyłem ale nie wydaje mi się, pomóżcie
Mianowicie pierwszym razem ESP zaświeciło się przypadkowo przy podpinaniu samochodu pod VAG-a, gdy łączyłem się ze sterownikiem ABS-u, mrógała kontrolka od ABS (co jest zrozumiałe) no i mrugnęła też kilka razy od ESP właśnie. Po zakończonej diagnozie wszystko było ok.Aż tu na drugi dzień zapaliła się kontrolka ESP i zaczęła świecić. Dziwne jest to,że raz włączałem samochód i było ok. innym razem włączałem i ESP świeciło, objaw taki, jak by jednym razem jakiś przewód stykał, innym razem coś nie łączyło i ESP świeciło.
Podpiełem się spowrotem pod VAG-a i wywaliło błąd 00778 - błąd komunikacji czujnika skrętu kół, na początku po skasowaniu błędu było wsio ok. ale po jakims czasie błąd znowu wywaliło i błędu nie dało się rady skasować
czujnik ulokowany w taśmie zwijaka pod kierownicą, rozdarłem całą kierownicę, dostałem się do zwijaka, wypiełem kostki, zapsikałem preparatem do styków, poskładałem wsio i dalej był zonk, dalej świeciło ESP, podpiełem się z kompem, skasowałem błąd i znowu było ok. wydawało się że będzie już ok. aż tu na drugi dzień znowu wywaliło mi ESP ten sam błąd i dalej świeci ESP.
Zwracam się z prośbą, co to może być? czy ktoś spotkał się z czymś takim że raz mu ESP śmiga a raz nie, z przewagą, że więcej razy nie śmiga i pali się kontrolka?? Drugie pytanie mam takie, jak dokonujecie krok po kroku adaptacji??
przeszukałem forum ale takich przypadków nie było opisywanych, chyba że coś przeoczyłem ale nie wydaje mi się, pomóżcie