Strona 1 z 6

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: czw paź 28, 2010 20:59
autor: 25baton25
witam wszystkich

standardowo kolejny problem :grin: . kupiłem jakiś czas temu centralny zamek
http://allegro.pl/nowosc-centralny-zame ... 97540.html" onclick="window.open(this.href);return false;
podłączyłem go i działa bardzo fajnie - tylko nie umiem go podłączyć pod awaryjne światła . z przewodów od centralnego wychodzi jeden żółty przewód i on jest opisany jako ten odpowiedzialny za mrugnięcia kierunkowskazami...zielonego pojęcia nie mam gdzie go podłączyć, znalazłem przewody od kierunkowskazów ( prawy , lewy) jak podłączę do jednego to przy włączaniu centralnego mruga tylko jedna strona-jak podłączę żółty przewód do obu kabli odpowiedzialnych za kierunki to podczas jazdy włączając kierunek w prawo lub w lewo mrugają za każdym razem wszystkie migacze - gdzie najprościej się podłączyć żeby było jak ma być?? :pub:

przejrzałem dziś wszystkie 19 stron w tym temacie i nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy

od razu proszę o radę . mam golfa mk2 1.6 gtd i mam problem z ładowaniem. przymierzam się do wymiany alternatora tylko zastanawia mnie skąd rozbieżność ładowania-styki przeczyściłem jakiś czas temu, wymieniłem klemy na nowe i dalej mam różne ładowanie-zależnie gdzie mierze. dziś włożyłem nowy aku centra f 72 AH i boje się żeby go nie załatwić. W sklepie powiedzieli oczywiście że to wina alternatora - a co wy o tym myślicie??? problem wygląda następująco -

*przy włączonym silniku na klemach ładowanie ok 13,76 jak dojdzie obciążenie to ładowanie spada do ok 13,56 (obroty mają niewielki wpływ na wielkość ładowania)
* przy alternatorze znajduje się wtyczka z trzema kablami + jeden osobny (ten jest od obrotomierza). w tej wtyczce są dwa czerwone przewody, które łączą się po chwili w jeden i trzeci cienki - niebieski. jak przykładam plus miernika do tych dwóch czerwonych, a minus do masy to ładowanie wynosi ok 14,02 V, natomiast po przyłożeniu plusa do tego niebieskiego przewodu a minus zostaje tam gdzie był ładowanie się podnosi o kolejne 0,2 i wynosi ok 14,2 V
ten cienki niebieski kabelek ma najlepsze ładowanie - może wystarczy wszystkie te trzy przewody wychodzące z wtyczki połączyć ze sobą i w ten sposób ładowanie się znowu o coś podniesie?? :hmm:
czy warto wymieniać alternator (wydać 210zł i kupić po regeneracji) czy lepiej szukać przyczyny w instalacji??

proszę o wszelkie dobre rady i pomoce
dzięki

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: czw paź 28, 2010 22:43
autor: roger18sx
nie wiem czy w mk 2 dieslach nie było jakiegos przekaznika co sterował ladowaniem.Bo brat miał kiedys takie auto i jak sie odpaliło auto i po przejechaniu niecałego kilometra cos tam sie załaczalo i wszystkie zarowki zaczynały mocniej swiecic.

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: pt paź 29, 2010 07:23
autor: 25baton25
jeśli jest coś takiego to u mnie tego chyba nie ma bo ja nie widzę różnicy nawet po 100km :bajer:
muszę dziś pomyśleć nad tym-dalej czekam na waszą pomoc koledzy-pozdro

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: pt paź 29, 2010 12:23
autor: 25baton25
przeczyściłem przed chwolą styk alternatora z obudową silnika-czyli masą i dalej bez zmian.
a może wystarczy wymienić sam przewód między alternatorem a akumulatorem?? wtedy zaoszczędze 2 stówki??

macie może pomysły które styki można przeczyścić??

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: pt paź 29, 2010 18:10
autor: Zico63b
25baton25 pisze:może wystarczy wszystkie te trzy przewody wychodzące z wtyczki połączyć ze sobą i w ten sposób ładowanie się znowu o coś podniesie?? :hmm:
Żadnych takich swoich pomysłów - trawestując powiedzenie nieodżałowanego kasiarza Kwinto... tego bowiem robić nie wolno - alternator nie będzie poprawnie regulowany! A jest dobry, świadczą o tym wyniki.
Wystarczy tylko zadbać o przewody masy ze skrzyni biegów do nadwozia oraz przewód z alternatora (i teraz uwaga!) - poprzez śrubę na rozruszniku - do klemy dodatniej akumulatora. Czasem zapominamy o rozruszniku a tam jest łączony gruby z jeszcze grubszym i to jest (bywa) słaby punkt!

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: pt paź 29, 2010 21:46
autor: Tomasz Bis
roger18sx pisze:nie wiem czy w mk 2 dieslach nie było jakiegos przekaznika co sterował ladowaniem.Bo brat miał kiedys takie auto i jak sie odpaliło auto i po przejechaniu niecałego kilometra cos tam sie załaczalo i wszystkie zarowki zaczynały mocniej swiecic.
To jest efekt poboru prądu przez świece żarowe . Kontrolka świec sygnalizuje kiedy można uruchomić silnik a w rzeczywistości jeszcze działają .
25baton25, słabo szukałeś , sam pisałem kilka razy o twoim przypadku który nie jest czymś nadzwyczajnym . Niebieski przewód jest od kontrolki ładowania ,cienki czerwony obrotek .Wartościowe linki dla ciebie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=349515" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=323813" onclick="window.open(this.href);return false;

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: pt paź 29, 2010 22:31
autor: 25baton25
czytałem już ten pierwszy temat, ale dzięki za przypomnienie.

styki plusowe już czyściłem, klemy wymieniłem obie-sprawdzę jutro jeszcze tą masę bo jej nie robiłem...zobaczymy. a z tymi przewodami z alternatora to ktoś przy nim już grzebał widocznie, bo u mnie osobny przewód na 99% dorobiony wychodzi ze środka alternatora i on jest od obrotów a cienki i gruby czerwony łączą się i lecą do rozrusznika?? może to jest problem??

czyli mówicie, że nie ma co narazie wymieniać alternatora i lepiej poszukać jeszcze w kablach?? przed chwilą wróciłem z trasy -ok 300km i sprawdziłem ładowanie na klemach przy włączonych długich światłach,nadmuchu nr1 i radiu = 13,56V -> chyba troszkę mało??

pozdr

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: pt paź 29, 2010 22:59
autor: Zico63b
To napięcie na klemach zależy też od stanu akumulatora: jeśli jest to tuż po rozruchu z rozładowanego akumulatora - może nie być natychmiast 14V.
Dwa czerwone łączyć się mają, natomiast cienki niebieski to wzbudzenie z lampki w tablicy (w zegarach) i łączyć się z czerwonymi nie ma prawa.
Ten osobny, od obrotów to samoróbka gdy alternator od benzyny chcemy zastosować do Diesla i miec jeszcze obrotomierz; jeśli zrobione "z głową" - może być.

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: pt paź 29, 2010 23:03
autor: grandi
Akumulator kupiłes o 12 A za duży do tego silnika wystarcza 60 , mi 72 padła po roku bo był nie doładowany , mniejszy aku jest lepszy bo szybciej się doładowuje , od beidy załóż regulator 14,5 , i mierz na ciepłym silniku na zimnym jeszcze świece grzeją

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: sob paź 30, 2010 09:24
autor: 25baton25
mierze na ciepłym- wczoraj zaraz po przejechaniu 300km ...

kurde to zobaczymy ile ten aku wytrzyma-jak narazie to kręci ładnie, ale jak padnie też po roku to będę zły :grin: pewno na siebie

idę sprawdzić minusowe połączenie z budą i skrzynią biegów...za jakiś czas dam znać co z tego wyszło choć czarno to widzę

pozdr

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: sob paź 30, 2010 09:26
autor: 25baton25
a z tym regulatorem to jak jest-mam wejść do sklepu i powiedzieć że chcę regulator 14,5 V??? czy to jakoś inaczej wygląda?? :goof:

1.6 GTD ładowanie-alterna tor-akumulator-przewody

: sob paź 30, 2010 11:18
autor: wanted35
A przekaźnik świec żarowych masz sprawny??? Bo mi ładowanie załączało się dopiero po 5 minutach i było ok. Sprawdź to też.

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: sob paź 30, 2010 11:36
autor: 25baton25
masa sprawdzona i to jednak nie to, ładowanie dalej na altku jest chyba w miarę ok ale na klemach 13,56V przy średnim obciążeniu-więc kupa kurcze, przewody sprawdzone, styki przeczyszczone- wszystko wygląda ok...więc co to może być? :chytry: będę zaraz w trasę jechał to zatrzymam się jeszcze po ten regulator...

czekam jeszcze na jakieś pomysły-dzięki wielkie :kufel:

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: sob paź 30, 2010 11:38
autor: 25baton25
a jak sprawdzić ten przekaźnik czy jest sprawny?? po kontrolce wnioskuję że wygląda na sprawny...ale się nie znam