1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
witam wszystkich
standardowo kolejny problem . kupiłem jakiś czas temu centralny zamek
http://allegro.pl/nowosc-centralny-zame ... 97540.html" onclick="window.open(this.href);return false;
podłączyłem go i działa bardzo fajnie - tylko nie umiem go podłączyć pod awaryjne światła . z przewodów od centralnego wychodzi jeden żółty przewód i on jest opisany jako ten odpowiedzialny za mrugnięcia kierunkowskazami...zielonego pojęcia nie mam gdzie go podłączyć, znalazłem przewody od kierunkowskazów ( prawy , lewy) jak podłączę do jednego to przy włączaniu centralnego mruga tylko jedna strona-jak podłączę żółty przewód do obu kabli odpowiedzialnych za kierunki to podczas jazdy włączając kierunek w prawo lub w lewo mrugają za każdym razem wszystkie migacze - gdzie najprościej się podłączyć żeby było jak ma być??
przejrzałem dziś wszystkie 19 stron w tym temacie i nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy
od razu proszę o radę . mam golfa mk2 1.6 gtd i mam problem z ładowaniem. przymierzam się do wymiany alternatora tylko zastanawia mnie skąd rozbieżność ładowania-styki przeczyściłem jakiś czas temu, wymieniłem klemy na nowe i dalej mam różne ładowanie-zależnie gdzie mierze. dziś włożyłem nowy aku centra f 72 AH i boje się żeby go nie załatwić. W sklepie powiedzieli oczywiście że to wina alternatora - a co wy o tym myślicie??? problem wygląda następująco -
*przy włączonym silniku na klemach ładowanie ok 13,76 jak dojdzie obciążenie to ładowanie spada do ok 13,56 (obroty mają niewielki wpływ na wielkość ładowania)
* przy alternatorze znajduje się wtyczka z trzema kablami + jeden osobny (ten jest od obrotomierza). w tej wtyczce są dwa czerwone przewody, które łączą się po chwili w jeden i trzeci cienki - niebieski. jak przykładam plus miernika do tych dwóch czerwonych, a minus do masy to ładowanie wynosi ok 14,02 V, natomiast po przyłożeniu plusa do tego niebieskiego przewodu a minus zostaje tam gdzie był ładowanie się podnosi o kolejne 0,2 i wynosi ok 14,2 V
ten cienki niebieski kabelek ma najlepsze ładowanie - może wystarczy wszystkie te trzy przewody wychodzące z wtyczki połączyć ze sobą i w ten sposób ładowanie się znowu o coś podniesie??
czy warto wymieniać alternator (wydać 210zł i kupić po regeneracji) czy lepiej szukać przyczyny w instalacji??
proszę o wszelkie dobre rady i pomoce
dzięki
standardowo kolejny problem . kupiłem jakiś czas temu centralny zamek
http://allegro.pl/nowosc-centralny-zame ... 97540.html" onclick="window.open(this.href);return false;
podłączyłem go i działa bardzo fajnie - tylko nie umiem go podłączyć pod awaryjne światła . z przewodów od centralnego wychodzi jeden żółty przewód i on jest opisany jako ten odpowiedzialny za mrugnięcia kierunkowskazami...zielonego pojęcia nie mam gdzie go podłączyć, znalazłem przewody od kierunkowskazów ( prawy , lewy) jak podłączę do jednego to przy włączaniu centralnego mruga tylko jedna strona-jak podłączę żółty przewód do obu kabli odpowiedzialnych za kierunki to podczas jazdy włączając kierunek w prawo lub w lewo mrugają za każdym razem wszystkie migacze - gdzie najprościej się podłączyć żeby było jak ma być??
przejrzałem dziś wszystkie 19 stron w tym temacie i nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy
od razu proszę o radę . mam golfa mk2 1.6 gtd i mam problem z ładowaniem. przymierzam się do wymiany alternatora tylko zastanawia mnie skąd rozbieżność ładowania-styki przeczyściłem jakiś czas temu, wymieniłem klemy na nowe i dalej mam różne ładowanie-zależnie gdzie mierze. dziś włożyłem nowy aku centra f 72 AH i boje się żeby go nie załatwić. W sklepie powiedzieli oczywiście że to wina alternatora - a co wy o tym myślicie??? problem wygląda następująco -
*przy włączonym silniku na klemach ładowanie ok 13,76 jak dojdzie obciążenie to ładowanie spada do ok 13,56 (obroty mają niewielki wpływ na wielkość ładowania)
* przy alternatorze znajduje się wtyczka z trzema kablami + jeden osobny (ten jest od obrotomierza). w tej wtyczce są dwa czerwone przewody, które łączą się po chwili w jeden i trzeci cienki - niebieski. jak przykładam plus miernika do tych dwóch czerwonych, a minus do masy to ładowanie wynosi ok 14,02 V, natomiast po przyłożeniu plusa do tego niebieskiego przewodu a minus zostaje tam gdzie był ładowanie się podnosi o kolejne 0,2 i wynosi ok 14,2 V
ten cienki niebieski kabelek ma najlepsze ładowanie - może wystarczy wszystkie te trzy przewody wychodzące z wtyczki połączyć ze sobą i w ten sposób ładowanie się znowu o coś podniesie??
czy warto wymieniać alternator (wydać 210zł i kupić po regeneracji) czy lepiej szukać przyczyny w instalacji??
proszę o wszelkie dobre rady i pomoce
dzięki
Ostatnio zmieniony wt gru 07, 2010 15:22 przez 25baton25, łącznie zmieniany 4 razy.
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
nie wiem czy w mk 2 dieslach nie było jakiegos przekaznika co sterował ladowaniem.Bo brat miał kiedys takie auto i jak sie odpaliło auto i po przejechaniu niecałego kilometra cos tam sie załaczalo i wszystkie zarowki zaczynały mocniej swiecic.
VW NA ZAWSZE
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
jeśli jest coś takiego to u mnie tego chyba nie ma bo ja nie widzę różnicy nawet po 100km
muszę dziś pomyśleć nad tym-dalej czekam na waszą pomoc koledzy-pozdro
muszę dziś pomyśleć nad tym-dalej czekam na waszą pomoc koledzy-pozdro
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
przeczyściłem przed chwolą styk alternatora z obudową silnika-czyli masą i dalej bez zmian.
a może wystarczy wymienić sam przewód między alternatorem a akumulatorem?? wtedy zaoszczędze 2 stówki??
macie może pomysły które styki można przeczyścić??
a może wystarczy wymienić sam przewód między alternatorem a akumulatorem?? wtedy zaoszczędze 2 stówki??
macie może pomysły które styki można przeczyścić??
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
Żadnych takich swoich pomysłów - trawestując powiedzenie nieodżałowanego kasiarza Kwinto... tego bowiem robić nie wolno - alternator nie będzie poprawnie regulowany! A jest dobry, świadczą o tym wyniki.25baton25 pisze:może wystarczy wszystkie te trzy przewody wychodzące z wtyczki połączyć ze sobą i w ten sposób ładowanie się znowu o coś podniesie??
Wystarczy tylko zadbać o przewody masy ze skrzyni biegów do nadwozia oraz przewód z alternatora (i teraz uwaga!) - poprzez śrubę na rozruszniku - do klemy dodatniej akumulatora. Czasem zapominamy o rozruszniku a tam jest łączony gruby z jeszcze grubszym i to jest (bywa) słaby punkt!
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
To jest efekt poboru prądu przez świece żarowe . Kontrolka świec sygnalizuje kiedy można uruchomić silnik a w rzeczywistości jeszcze działają .roger18sx pisze:nie wiem czy w mk 2 dieslach nie było jakiegos przekaznika co sterował ladowaniem.Bo brat miał kiedys takie auto i jak sie odpaliło auto i po przejechaniu niecałego kilometra cos tam sie załaczalo i wszystkie zarowki zaczynały mocniej swiecic.
25baton25, słabo szukałeś , sam pisałem kilka razy o twoim przypadku który nie jest czymś nadzwyczajnym . Niebieski przewód jest od kontrolki ładowania ,cienki czerwony obrotek .Wartościowe linki dla ciebie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=349515" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=323813" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
czytałem już ten pierwszy temat, ale dzięki za przypomnienie.
styki plusowe już czyściłem, klemy wymieniłem obie-sprawdzę jutro jeszcze tą masę bo jej nie robiłem...zobaczymy. a z tymi przewodami z alternatora to ktoś przy nim już grzebał widocznie, bo u mnie osobny przewód na 99% dorobiony wychodzi ze środka alternatora i on jest od obrotów a cienki i gruby czerwony łączą się i lecą do rozrusznika?? może to jest problem??
czyli mówicie, że nie ma co narazie wymieniać alternatora i lepiej poszukać jeszcze w kablach?? przed chwilą wróciłem z trasy -ok 300km i sprawdziłem ładowanie na klemach przy włączonych długich światłach,nadmuchu nr1 i radiu = 13,56V -> chyba troszkę mało??
pozdr
styki plusowe już czyściłem, klemy wymieniłem obie-sprawdzę jutro jeszcze tą masę bo jej nie robiłem...zobaczymy. a z tymi przewodami z alternatora to ktoś przy nim już grzebał widocznie, bo u mnie osobny przewód na 99% dorobiony wychodzi ze środka alternatora i on jest od obrotów a cienki i gruby czerwony łączą się i lecą do rozrusznika?? może to jest problem??
czyli mówicie, że nie ma co narazie wymieniać alternatora i lepiej poszukać jeszcze w kablach?? przed chwilą wróciłem z trasy -ok 300km i sprawdziłem ładowanie na klemach przy włączonych długich światłach,nadmuchu nr1 i radiu = 13,56V -> chyba troszkę mało??
pozdr
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
To napięcie na klemach zależy też od stanu akumulatora: jeśli jest to tuż po rozruchu z rozładowanego akumulatora - może nie być natychmiast 14V.
Dwa czerwone łączyć się mają, natomiast cienki niebieski to wzbudzenie z lampki w tablicy (w zegarach) i łączyć się z czerwonymi nie ma prawa.
Ten osobny, od obrotów to samoróbka gdy alternator od benzyny chcemy zastosować do Diesla i miec jeszcze obrotomierz; jeśli zrobione "z głową" - może być.
Dwa czerwone łączyć się mają, natomiast cienki niebieski to wzbudzenie z lampki w tablicy (w zegarach) i łączyć się z czerwonymi nie ma prawa.
Ten osobny, od obrotów to samoróbka gdy alternator od benzyny chcemy zastosować do Diesla i miec jeszcze obrotomierz; jeśli zrobione "z głową" - może być.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
Akumulator kupiłes o 12 A za duży do tego silnika wystarcza 60 , mi 72 padła po roku bo był nie doładowany , mniejszy aku jest lepszy bo szybciej się doładowuje , od beidy załóż regulator 14,5 , i mierz na ciepłym silniku na zimnym jeszcze świece grzeją
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
mierze na ciepłym- wczoraj zaraz po przejechaniu 300km ...
kurde to zobaczymy ile ten aku wytrzyma-jak narazie to kręci ładnie, ale jak padnie też po roku to będę zły pewno na siebie
idę sprawdzić minusowe połączenie z budą i skrzynią biegów...za jakiś czas dam znać co z tego wyszło choć czarno to widzę
pozdr
kurde to zobaczymy ile ten aku wytrzyma-jak narazie to kręci ładnie, ale jak padnie też po roku to będę zły pewno na siebie
idę sprawdzić minusowe połączenie z budą i skrzynią biegów...za jakiś czas dam znać co z tego wyszło choć czarno to widzę
pozdr
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
a z tym regulatorem to jak jest-mam wejść do sklepu i powiedzieć że chcę regulator 14,5 V??? czy to jakoś inaczej wygląda??
1.6 GTD ładowanie-alterna tor-akumulator-przewody
A przekaźnik świec żarowych masz sprawny??? Bo mi ładowanie załączało się dopiero po 5 minutach i było ok. Sprawdź to też.
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
masa sprawdzona i to jednak nie to, ładowanie dalej na altku jest chyba w miarę ok ale na klemach 13,56V przy średnim obciążeniu-więc kupa kurcze, przewody sprawdzone, styki przeczyszczone- wszystko wygląda ok...więc co to może być? będę zaraz w trasę jechał to zatrzymam się jeszcze po ten regulator...
czekam jeszcze na jakieś pomysły-dzięki wielkie
czekam jeszcze na jakieś pomysły-dzięki wielkie
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
a jak sprawdzić ten przekaźnik czy jest sprawny?? po kontrolce wnioskuję że wygląda na sprawny...ale się nie znam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 9 gości