Strona 1 z 1

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

: wt paź 26, 2010 22:12
autor: sebastian1901
Sprzęgło alternatora w moim MK4 TDI popiskuje i niedoładowywuje mi przez to aku. Mam możliwość zakupić cały alternator w bdb stanie w dobrej cenie tyle że 120A a u mnie jest 90A.
Jakie konsekwencje będzie miała taka zamiana ?

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

: śr paź 27, 2010 09:08
autor: Paweł Marek
Żadne złe, alternator nie wytworzy więcej prądu niż potrzeba dla auta, pod warunkiem że jest sprawny.

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

: śr paź 27, 2010 11:47
autor: Qto
sebastian1901 pisze:Jakie konsekwencje będzie miała taka zamiana ?
może być tylko lepiej...jeżeli masz np prądożerne audio

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

: czw lis 03, 2011 22:07
autor: PiterEL
A czy zmieniając alternator z 90A na 120A trzeba zmienić kabel łączący alternator z akumlatorem ?

Napewno wiem ze trzeba zmienić pierwszy od strony klemy + aku bezpiecznik ze 110A na 150A. 110A mam przy altku 90A. Kumpel w Ibizie ma alternator 120A i już ma wtedy bezpiecznik 150A.

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

: czw lis 03, 2011 22:45
autor: Qto
wiązek alternatora jest pełno w zależności od silnika i wyposażenia, ale podejrzewam że główny przewód jest wszędzie taki sam...bo masowe kable nie występowały w różnych wersjach a prąd przecież płynie taki sam po kablu minusowym jak plusowym...
Ja u siebie nic nie zmieniałem, nawet bezpiecznika...ale jak ten 110A się spali to wadzę 150A :bigok:

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

: czw lis 03, 2011 23:30
autor: Fahoo
sam bym chcial zamienic sie z 90 na 120A

Re: Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

: pt lis 04, 2011 12:47
autor: PiterEL
Qto pisze:wiązek alternatora jest pełno w zależności od silnika i wyposażenia, ale podejrzewam że główny przewód jest wszędzie taki sam...bo masowe kable nie występowały w różnych wersjach a prąd przecież płynie taki sam po kablu minusowym jak plusowym...
Ja u siebie nic nie zmieniałem, nawet bezpiecznika...ale jak ten 110A się spali to wadzę 150A :bigok:

Wiec rozumie ze Ty u siebie przewodów nie zmieniałeś ? Wydaje mi sie ze kabel Plusowy nie dawali do kazdego auta inny...

Jaki masz silnik u siebie ? Kupowałeś alternator 120A używkę czy regenerowany ? Ile pląciłes i podaj jak mozesz numery 120A ...

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

: pt lis 04, 2011 13:01
autor: Qto
Silnik mam w profilu - 1.4 APE. Nie zmieniałem nic oprócz altka, altek nowy (nie VW, Polski zamiennik - akurat miałem pod ręką)...wszystko pasowało P&P

Re: Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

: pn gru 10, 2012 12:35
autor: PiterEL
Qto pisze:wiązek alternatora jest pełno w zależności od silnika i wyposażenia, ale podejrzewam że główny przewód jest wszędzie taki sam...bo masowe kable nie występowały w różnych wersjach a prąd przecież płynie taki sam po kablu minusowym jak plusowym...
Ja u siebie nic nie zmieniałem, nawet bezpiecznika...ale jak ten 110A się spali to wadzę 150A :bigok:

A ma ktos numery tego bezpiecznika 150A co trzeba niby zmienic ze 110A wkladajac alternator 120A ? W etka znajduje tylko 110A.

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

: wt gru 11, 2012 17:39
autor: Qto
PiterEL, N 104 249 06
Qto pisze:wiązek alternatora jest pełno w zależności od silnika i wyposażenia, ale podejrzewam że główny przewód jest wszędzie taki sam
sprawdziłem na szybko... diesle i V6 mają ten kabel 25mm^2, reszta 16mm^2