Strona 1 z 4
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: pt paź 22, 2010 11:15
autor: rafxxx
witam,
odczytalem pin z pomoca vag commandera z licznika i probojac dodac nowy kluczyk do tegoz immobilisera nie moge tego zrobic? mozliwe jest ze mam inny rodzaj transpondera w kluczyku i nie chce sie zgrac z immobiliserem? dodam ze mam golfa 4 2005 Variant 1.9 TDI AXR a kluczyk jest od jakiegos hatchback-a z 2001, kupilem na allegro z nadzieja ze dodam go bez problemu, jest to kluczyk typu scyzoryk ( 2 przyciskowy). Dodam ze w bledach wyskakuja mi takie numery:
17978 modul sterujacy zablokowany (brak osprzetu/niezwiazany ze sprzetem)
1314 sterownik silnika (obwod przerwany- BLAD SPORADYCZNY)
778 Czujnik kata skretu g85 ( uszkodzenie)
Moje pytania sa takie zeby to uporzadkowac:
1. jak sprawdzic jaki mam immobiliser?
2. jak sprawdzic czy transponder z kluczyka bedzie pasowal do tego immobilisera?
Procedure jak dodac kluczyk znam( na vag commanderze) ale nie chce zadzialac i juz nie wiem co zrobic bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc.
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: pt paź 22, 2010 11:29
autor: magik-no1
rafxxx, przed dodaniem 2 klucza usuwa wszystkie stare, w programie wpisujesz że chcesz dodać 2 klucze czy ten który już miałeś dodaje się bez żadnych problemów???
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: pt paź 22, 2010 11:58
autor: rafxxx
problem jest tego typu ze stary kluczyk sie zepsul a kupilem nowy tzn na allegro uzywany i w vag commanderze robie wszystko jak powinienem i nie chce sie dodac poniewaz po ponownym wlaczeniu immobilisera( w trakcie robienia czynnosci wylaczam= a nwet jak wlaczylem to nic sie nie udalo dodac) nie chce odpalic samochod
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: pt paź 22, 2010 12:19
autor: martinezz123
dobrze by było znać kolego numer licznika żeby móc określić czy masz immo 2 czy immo 3 jak masz immo 3 to prawdopodobnie będziesz potrzebował do tego kluczyka nowe krypto bo z tego co kiedyś wyczytałem to krypto m immo 3 jest programowalne tylko raz , więc pewnie dlatego nie możesz zaprogramować kluczyka .
jak masz w numerze licznika 6 na końcu i wyżej to masz immo 3 ( tak gdzieś kiedys w temacie przeczytałem ) może niech ktoś potwierdzi
dwa pierwsze błędy związane są z tymi kluczykami i nie możnością odpalenia , a trzeci błąd dotyczy czujnika kąta skrętu , który jest nie zbędny do działania ESP ( znajduje się w taśmie pod kierownicą ) , albo jest uszkodzona taśma albo czujnik do skalibrowania
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: pt paź 22, 2010 12:40
autor: zpoe
a czemu nie przełożysz starych transponderów do nowych kluczy? jeżeli jest immo3 to transpondery z tego samego samochodu możesz wielokrotnie dodawać jeżeli z innego to musisz kupić czyste pastylki...
[Select]
[17 - Instruments]
[Meas. Blocks - 08]
Blok 022
lub
[Select]
[25 - Immobilizer]
[Meas. Blocks - 08]
Blok 001
Jesli wartosc w 3 polu jest 1 - pestka nadaje sie do zakodowania w pojezdzie, jesli wartosc jest inna - pestka nie nadaje sie do zakodowania
(info ze strony ross techa wiki)
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: pt paź 22, 2010 13:03
autor: majster heniek
zpoe pisze:a czemu nie przełożysz starych transponderów do nowych kluczy? jeżeli jest immo3 to transpondery z tego samego samochodu możesz wielokrotnie dodawać jeżeli z innego to musisz kupić czyste pastylki...
jeżeli transponder został uszkodzony to tylko nowa pastylka i kod pin ( longin do zaprogramowania pastylki ) Cię ratuje , bo przy immo 3 nic więcej nie pomorze chyba że ktoś po nr licznika sciągnie kod ma on 5 cyfr ( a to jest możliwe )
Re: Immobiliser - dodawanie kluczyka
: pt paź 22, 2010 13:21
autor: rafxxx
martinezz123 pisze:dobrze by było znać kolego numer licznika żeby móc określić czy masz immo 2 czy immo 3 jak masz immo 3 to prawdopodobnie będziesz potrzebował do tego kluczyka nowe krypto bo z tego co kiedyś wyczytałem to krypto m immo 3 jest programowalne tylko raz , więc pewnie dlatego nie możesz zaprogramować kluczyka .
jak masz w numerze licznika 6 na końcu i wyżej to masz immo 3 ( tak gdzieś kiedys w temacie przeczytałem ) może niech ktoś potwierdzi
dwa pierwsze błędy związane są z tymi kluczykami i nie możnością odpalenia , a trzeci błąd dotyczy czujnika kąta skrętu , który jest nie zbędny do działania ESP ( znajduje się w taśmie pod kierownicą ) , albo jest uszkodzona taśma albo czujnik do skalibrowania
no wlasnie ten blad z esp to wiem ze od tego i probowalem tam szperac przy tej tasmie bo wczesniej w zwiazku z nia pokazywalo mnie 5 bledow a teraz jeden wiec nie wiem czy cos zle ustawilem czy co moze masz jakas rade jak sie tego pozbyc, a te bledy wyskoczyly bo zdejmowalem kierownice i chcac nie chcac musialem odpiac airbag itp. co do licznika to sprawdze czy imo 3 czy 2( ale wydaje mi sie ze raczej 3 skoro mam kluczyk z innego auta i nie moge go przekodowac a jak mowicie do immo 3 mozna tylko jednorazowo dodac )
zpoe pisze:a czemu nie przełożysz starych transponderów do nowych kluczy? jeżeli jest immo3 to transpondery z tego samego samochodu możesz wielokrotnie dodawać jeżeli z innego to musisz kupić czyste pastylki...
[Select]
[17 - Instruments]
[Meas. Blocks - 08]
Blok 022
lub
[Select]
[25 - Immobilizer]
[Meas. Blocks - 08]
Blok 001
Jesli wartosc w 3 polu jest 1 - pestka nadaje sie do zakodowania w pojezdzie, jesli wartosc jest inna - pestka nie nadaje sie do zakodowania
(info ze strony ross techa wiki)
jak pisalem mam vag commandera i lacze sie z tym programem tylko lub VAG 4.9 a z tego co wiem nie moge korzystac z programow ross-tech bo wywali mi kabel?
majster heniek pisze:zpoe pisze:a czemu nie przełożysz starych transponderów do nowych kluczy? jeżeli jest immo3 to transpondery z tego samego samochodu możesz wielokrotnie dodawać jeżeli z innego to musisz kupić czyste pastylki...
jeżeli transponder został uszkodzony to tylko nowa pastylka i kod pin ( longin do zaprogramowania pastylki ) Cię ratuje , bo przy immo 3 nic więcej nie pomorze chyba że ktoś po nr licznika sciągnie kod ma on 5 cyfr ( a to jest możliwe )
jak mowilem kod pin sciagnalem i mam go juz tylko problemem jest zgranie kluczyka z immobiliserem , moze wiesz po czym oprocz numeru licznika mozna stwierdzic czy mam immo 2 lub 3?
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: pt paź 22, 2010 13:34
autor: martinezz123
kolego albo przekręciłeś taśmą i jest do skalibrowania !! oczywiście za pomocą vaga albo jest po prostu uwalona ta taśma , nie ma tu pewnie innej przyczyny .
a co do sprawdzenia jakie masz immo to wyciąg licznik i sprawdź jaki ma numer , zajmuje to z 5 minut ( tylko 2 śrubki ) kiera w dół na regulacji wyciągasz trochę licznik i lukasz na wlepce białej powinno być , tak najszybciej .
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: pt paź 22, 2010 14:06
autor: magik-no1
Nie musi wyciągać licznika wystarczy że połączy się z nim przez VAG 4.9 i tam będzie podany jego nr
Re: Immobiliser - dodawanie kluczyka
: sob paź 23, 2010 15:47
autor: rafxxx
numer licznika sprawdzilem i jest numer 8 na koncu wiec wynika ze jest immo 3(tak mowil jeden z kolegow wczesniej), moglby ktos mi teraz pokazac np. na allegro ktory konkretnie mam kupic transponder, albo podac jego nazwe?
Re: Immobiliser - dodawanie kluczyka
: sob paź 23, 2010 15:59
autor: norek111
rafxxx pisze:numer licznika sprawdzilem i jest numer 8 na koncu wiec wynika ze jest immo 3(tak mowil jeden z kolegow wczesniej), moglby ktos mi teraz pokazac np. na allegro ktory konkretnie mam kupic transponder, albo podac jego nazwe?
http://moto.allegro.pl/volkswagen-trans ... 18188.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autodiag.pl/index.php?p255,trans ... rypto-tp23" onclick="window.open(this.href);return false;
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: sob paź 23, 2010 16:08
autor: martinezz123
dokładnie masz immo 3 i musisz dokupić jak kolega wyżej napisał coś w stylu szklany bezpiecznik o nazwie Megamos Crypto 48 poniżej link do aukcji
http://allegro.pl/transponder-48-megamo ... 64643.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: sob paź 23, 2010 16:26
autor: rafxxx
i jak juz kupie np ten:
http://allegro.pl/transponder-48-megamo ... 64643.html" onclick="window.open(this.href);return false; to wkladam go do kluczyka i powinno mi sie normalnie zaprogramowac z vag commandera czy jest jakis haczyk?
Immobiliser - dodawanie kluczyka
: sob paź 23, 2010 17:02
autor: martinezz123
nie wiem jak to jest za pomocą vag comanderem ja używam do tego vag tacho tym programem jest to proste tego twojego nie znam