Strona 1 z 2

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: wt paź 19, 2010 22:59
autor: brynol
witam.
przestala dzialac mi wycieraczka tylna.
plyn normalnie dochodzi i pryska, slychac co chwila przekaznik, wiec pewnie silnik padl.
no i mam pytanie jak sprawdzic go?
napewno na kostce (jak tam dojsc wiem) chodzi tylko o to w ktore piny podlaczyc miernik zeby sprawdzic czy napiecie dochodzi.
a jesli bedzie wszysko ladnie przewodzic to w jakie piny podlaczyc na krotko z aku = i - bezposrednio do kostki silnika?
dzieki z gory :)

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: wt paź 19, 2010 23:16
autor: michalqqr
brynol, najpierw sprawdź kable w przelotce między budą a klapą ;)

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: wt paź 19, 2010 23:38
autor: brynol
michalqqr,
hmmm miedzy buda a klapa? tzn miernikiem czy przewodzi tylko prad? na laczeniu jest klapy z budy wszystko ok wyglada :)
objawy byly takie ze przez ok 2 tygodnie po wlaczeniu wycieraczki raz dzialalo a raz nie i tak w kolko, az przestalo dzialac

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: śr paź 20, 2010 01:03
autor: martinezz123
kolego wczoraj robiłem taki silniczek z mk4 skończyły się szczotki , też miał takie objawy jak twój , rozbierz i sprawdź

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: śr paź 20, 2010 22:20
autor: brynol
martinezz123, czyli mowisz ze budowa reczej prosta?
bo myslalem zeby nowego na zlomie szukac.
no dzieki, jutro sie pobawie z tym.
a powiedzcie mi jak z tymi pinami w wtyczce?

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: śr paź 20, 2010 23:00
autor: martinezz123
tak kolego po prostu wyciąg go na stół i i ściągnij obudowę wirnika zobacz w jakiej kondycji są szczotki, jak będziesz miał to rozebrane to dodatkowo pokręć wirnikiem jak się da i zobacz czy nie zaciera ci się mechanizm

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: czw paź 21, 2010 22:42
autor: brynol
wiec sprawdzilem i chyba brakuje kabelka przy szczotkach, wrzuce fotki to moze cos pomozecie :)

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: czw paź 21, 2010 22:45
autor: brynol
Obrazek

Obrazek

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: czw paź 21, 2010 22:45
autor: brynol
Obrazek

Re: sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: czw paź 21, 2010 23:54
autor: Binek88
martinezz123 Jak to robiłeś taki silniczek. Tzn, wiem, że naprawiałeś ale co takiego. To plastikowe koło zębate? Jeśli tak to skąd takie skombinowałeś?
U mnie wycieraczka obraca się tylko raz i nie wraca już. Trzeba ją popchnąć bo zęby są już zdarte na tym plastikowym kole.

Te zdjęcia wyżej nie ukazują akurat silnika w moim MK4, wiem ale tak tylko wtrącam do tematu.

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: pt paź 22, 2010 12:57
autor: martinezz123
brynol musisz włożyć wirnik spowrotem i zobaczyć jak szczotki dolegają ( zdjęcie tego nie oddaje ) i czy w ogóle dolegają tak na peirwszy rzut oka szczotki jeszcze są mało zostało ale jeszcze są i są w niezłej kondycji ( nie wypalone końcówki )
Binek88 przyczyną wytartych zębów jest zatarcie się mechanizmu wewnątrz plastikowego trzpienia . tam przez środek przechodzi spryskiwacz on z czasem się zaciera i ukręca się rurka doprowadzająca płyn do dyszy jak się tak stanie to najczęściej płyn zamiast przez dyszę wraca się do silniczka z powrotem powodując zatarcie tegoż elementu . jest na golfie cały temat poświęcony temu link daje ci niżej
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314" onclick="window.open(this.href);return false;

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: pt paź 22, 2010 17:58
autor: brynol
martinezz123,
a widzisz po lewej stronie (od strony ALTa na klawiaturze ) jest jakby koncowka wtyczki, cos jakby w niej brakowalo,
wiesz o co chodzi?

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: pt paź 22, 2010 18:35
autor: martinezz123
no nie , nie widzę nic co by wzbudzało jakieś podejrzenia braków

sprawdzenie silnika wycieraczki tylnej

: pt paź 22, 2010 19:36
autor: Bednarus
Witam. Na moje to zacząłeś diagnostykę od dupy strony. Z tego co czytam to nic nie wynika, że sprawdziłeś czy masz napięcia/masy w kostce od wycieraczki. A to podstawa!!! Wizualna ocena nie zawszze jest skuteczna.
Sprawdź miernikiem lub kontrolką z żarówką czy jest w kostce:
masa - styk nr 2 (przewód brązowy)
stałe napięcie - styk nr 1 (przewód czarno - zółty)
pojawiające się napięcie wraz z cyknięciem przekaźnika przy włączonej tylnej wycieraczce - styk nr 3 (przewód zielono - czarny)
Powinieneś sprawdzić najpierw tą kostkę. Dopiero jak tam byłoby wszystko w porządku powinieneś przejść do samej wycieraczki. Tak czy siak sprawdź tą kostkę teraz.