Rezystancja modułu zapłonowego

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kubol91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 17:29

Rezystancja modułu zapłonowego

Post autor: Kubol91 » pn paź 18, 2010 17:18

Witam
Mam golfa 2 1.6 benzyna 1988.
Mam pytanie co do rezystancji na module zapłonowym, mianowicie jaka powinna być prawidłowa? pierwotna? i wtórna?
Słyszałem, że mierzy się to w omach.
Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Rezystancja modułu zapłonowego

Post autor: Paweł Marek » pn paź 18, 2010 20:54

Raczej chodzi ci o cewkę która ma pierwotne i wtórne uzwojenie 0,6 oma i 3 komy +/- 20 procent. Aparat zapłonowy ma 7 styków nie wiem po co ci opory nie tak się go testuje


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Kubol91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 17:29

Rezystancja modułu zapłonowego

Post autor: Kubol91 » wt paź 19, 2010 17:37

To znaczy mi to potrzebne bo mi padł moduł zapłonowy i mój mechanik chciał jest bardzo dobry ale starszy i nie wie jak wyciągnąć takie info z neta, ale ogólnie już jest inny plan aby założyć tą prostszą konstrukcje z pierwszych mk2 z przerywaczem... takie rozwiązanie było też chyba w fiatach 125, 126. Jest proste jak konstrukcja cepa a dzięki temu niezawodne.
W każdym razie dziękuje za pomoc. :pub:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Rezystancja modułu zapłonowego

Post autor: Paweł Marek » wt paź 19, 2010 18:04

Kubol91, bzdura, owszem to działa ale kto to robi z powodu awarii modułu, jest ich pełno na szrotach i w necie. I nie jest bezawaryjne bo tam są styki które sie wypalają i przerwa na nich (tzw platynki) oraz zapłon powinny być regulowane co 30 tysięcy km, i bedziesz musiał dodatkowy inny kabel od aparatu zapłonowego do cewki oraz zmienić inna cewkę no i cały aparat zapłonowy- niema najmniejszego sensu.
Moduł nie sprawdza się mierząc mu opory, procedura jest opisana w każdej serwisówce do mk2 ale nie wgłębiaj się w to, podmień sobie sam ten moduł albo poszukaj młodszego mechanika czy elektryka samochodowego. Moduł pada bardzo rzadko, znacznie czesciej czujnik halla (opis sprawdzania na forum) lub cewka (nie sprawdzisz - podmiana na sprawna wyjaśnia sprawę)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości