Strona 1 z 1

Problem ABS

: sob paź 16, 2010 00:12
autor: Fenix9009
Witam
Mam dość ciekawa przypadłość z ABS`ami . Mianowicie, pali sie kontrolka w niektórych momentach użytkowania, tj.., Gdy zapale silnik - załóżmy po całonocnym postoju kontrolka pali sie, mogę tak przejechać 200km i abs`y nie będą działać, lecz gdy przejadę 200m, zgaszę silnik i odpalę na nowo, system będzie działać prawidłowo.Problem ten nie występuje prawie w ogóle na ciepłym silniku tj. zgaszę wyjdę do sklepu wrócę za 10 min i bedzie ok. Również, jeżeli przejeżdżam przez przejazd kolejowy, jakieś większe wyboje, ostry podjazd pod gore lub z góry, kontrolka zapala sie, może za chwile zgasnąć, ale nie musi czasem pali sie do końca. Zauważyłem tez ze trzymanie nogi na hamulcu podczas odpalania, zwiększa częstotliwość zapalanie sie tej kontrolki. Czy ktoś z was miął podobnie?? Dodam tylko ze silnik to 1.9 TD . Jaka może być przyczyna tego nieszczęścia???

Problem ABS

: sob paź 16, 2010 08:28
autor: Paweł Marek
Fenix9009, ABS testuje się przez podłączenie do komputera z programem VAG. Ale najpierw weź omomierz i pomierz oporność czujników na ich wtyczkach ma być 1 do 1,3 koma. Przednie czujniki maja wtyczki przy kole, tylne pod kanapą. Jeśli opory te bedą ok, to powtórz pomiar ale nie na wtyczkach czujników tylko na złączu do sterownika ABS które masz pod kanapą albo przy pompie ABS w nowszych mk3. Ewentualnie przednie czujniki maja okrągłe wtyki na ścianie grodziowej silnika możesz tam rozłączyć i powtarzać pomiar, ruszając kablem przy kole, bo może on być przełamany w środku w izolacji. Zresztą jak podłączysz VAG i pokaże uszkodzenie czujnika to i tak trzeba pomierzyć jak napisałem, bo vag nie zróżnicuje czy uszkodzony jest sam czujnik czy kabel do niego.

Problem ABS

: sob paź 16, 2010 16:50
autor: wojtas46
A na początek posprawdzaj wszystkie wtyczki , czy są dobrze podpięte

Re: Problem ABS

: czw lis 11, 2010 20:05
autor: Fenix9009
Witam
Wyjasnilo sie , po pierwsze abs glupieje przy roznych rzomiarach opon przod-tył , po drogie , brak okładzin szczęk w bebnach z tyłu , po trzecie zapowierzony układ . Czyli jednym słowem super kombo , dzisiaj zostało to zrobione i problem nie wystepuje , pozdrawiam .