Strona 1 z 1

nowe szczotki czy wiekszy alternator

: śr paź 13, 2010 19:44
autor: _Bolec_
Mam dylemat z moim 1,9 TDI a mianowicie nie wiem czy mam kupić nowe szczotki wraz z regulatorem czy może większy alternator, obecnie mam 70A a chciałbym 120A. Planuje tak ponieważ na postoju mam 11,7 V czyli ewidentnie nie jest doładowany aku, a przy zapalonym na klemach jest odpowiednio 13,5V i 12,2V przy full obciążeni( dmuchawa, podgrzewanie tylnej szyby, radyjko i wszystkie światełka). Proszę o experta co ma począć bo jutro muszę wiedzieć już co mam zrobić;) :bigok:

nowe szczotki czy wiekszy alternator

: czw paź 14, 2010 08:58
autor: Lukasz_mk2
jeżeli w serii auto miało 70A to nie ma co poprawiać po fabryce i kupować większy altek, sądzę że wymiana szczotek pomoże ewentualnie ten regler, choć zaczął bym od samych szczotek.

nowe szczotki czy wiekszy alternator

: czw paź 14, 2010 09:07
autor: enzo2211
Ja bym zobaczył regulator napięcia czy kabel nie jest odizolowany albo coś. wyjmij alternator i zobacz jak się trzyma... Bo jak kupisz twoje wymarzone 120Ah to tylko tyle, że szybciej ci aku doładuje nic poza tym a i z tym mogą być problemy...
Mówię ci, wyjmij altka i sprawdź szczotki i ten regulator napięcia.

nowe szczotki czy wiekszy alternator

: czw paź 14, 2010 17:55
autor: _Bolec_
Aha ale chyba podczas obciążenia(radio mam zawsze światła i dmuchawa też) 120 A chyba da więcej V co nie? chce się tylko utwierdzić w swoich przekonaniach :bajer:

nowe szczotki czy wiekszy alternator

: czw paź 14, 2010 19:46
autor: enzo2211
ffsapher, nieco mylisz pojęcia. Regulator napięcia jak sama nazwa wskazuje reguluje poziom napięcia czyli ile "woltów" w tym przypadku będzie robił z przykładowo 17, które jest w stanie wytworzyć alternator, 13,4 które jest takim nazwijmy to standardem ładowania. a taki co ma 120 A zrobi większe natężenie i " szybciej " naładuje. nic więcej. zrób jak ci mowie. wyjmij alternator i sprawdź regulator bo gdyby padły ci same szczotki, to nie było by ładowania wcale. A skoro mówisz że masz słabe, to będzie regulator.

nowe szczotki czy wiekszy alternator

: czw paź 14, 2010 23:32
autor: Tomasz Bis
ffsapher pisze:na klemach jest
A ile masz w tym samym momencie na alternatorze , bo może być różnica 0,5 V , i trzeba go znaleźć .