Strona 1 z 1

"samo"Resetownie sie MFA w MK3

: pn paź 11, 2010 16:20
autor: Przepol
Witam,
Wiem, że na forum było o tym setki razy ale w żadnym poście nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a poza tym nie chce odgrzewać starych postów.

Krótko o problemie:

Mam Golfa Mk3 '93 1.8 + LPG
Od kiedy go kupiłem podczas odpalania resetuje się MFA 1 i MFA 2 (wiem MFA1 ma sie swoje prawa do resetowania :P ), zacząłem czytać porady na forum.

Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem akumulator na nowy (55 Ah), po wymiane "pomogło" (ale nie tak jakby tego sobie życzył) :) , a mianowicie teraz MFA resetuje (nadal tylko przy odpalaniu) ale kiedy mu sie tylko podoba, czyli np. trzy dni jezdzi bez resetu a na czwarty dzień robi reset.
Sprawdziłem aku - na wył. silnilku 12,25 V,
ladowanie - 14.20 V
w chwili rozruchu napięcia na aku spada do 10.55 V
Wyczyścilem połączenia elektryczne pod maską, bezpiecznik nr 21 jest ok.

Dziwi mnie jeszcze jedno, bo dla sprawdzenia odpalalem i gasiłem auto a chyba 10 razy z rzędu i nic MFA się nie zresetowal a np. za dwa dni normalne odpalenie auta i reset ??!!!??

Moja prośba to napiszcie jeszcze gdzie moge szykac przyczyny.....

Dzieki i Pozdrawiam

"samo"Resetownie sie MFA w MK3

: pn paź 11, 2010 16:23
autor: Qto
Przepol pisze:w chwili rozruchu napięcia na aku spada do 10.55 V
i to jest powód, napięcie na aku nie powinno spadać do takiego poziomu nawet podczas odpalania. Aku nowy to jedź z nim tam gdzie kupiłeś i niech go sprawdzą...na moje oko padaka.

"samo"Resetownie sie MFA w MK3

: pn paź 11, 2010 17:01
autor: Przepol
Nie chce tu filozofować :) ale wydaje mi się, że taki spadek jest ok, nawet czytając po różnych forach taki spadek jest dopuszczalny.
Może to głupie porównanie ale pamietam jak miałem Patrola (2.8 TD) to napięcie w chwili rozruchu spadało nawet do 7 V w zimie.

Pozatym, gdyby reset MFA od tego zależał to resetowałby się za każdym razem, a nie przy każdym odpalaniu dochodzi do resetowania.

"samo"Resetownie sie MFA w MK3

: pn paź 11, 2010 18:38
autor: brateq
Pierwsza sparawa czy MFA dokładany czy firmowo wyjechał. Bo jak dokładany to można szukać przyczyny wadliwego podłączenia. Jak firmowy to jak dla mnie mało to możliwe hmm. Ja bym jeszcze podpiał w Vag i sprawdził liczniki czy nie mają jakiegoś błędu, na razie nie mam innych pomysłow.

Re: "samo"Resetownie sie MFA w MK3

: pn paź 11, 2010 19:07
autor: Przepol
Hmmm wydaje mi sie, że jest orginalny MFA ale glowy za to nie dam, auto przyjechalo 2 lata temu z Niemiec i raczej poprzedni wlasciciel nic z nim nie robil.