nierówne obroty wysokie spalanie
: śr wrz 29, 2010 11:18
Witam
Słowem wstępu: Glof III 1,6 z LPG silnik ABU.
Problem jak w tytule, byłem już u kilku mechaników kończyło się podłączeniem komputera i problem ustępował na 2-3 tygodnie teraz pojawił się znowu, ostatni mechanik powiedziała że do wymiany jest chyba cały zespół przepustnicy ale wydaje mi się że po prostu nie zna przyczyny problemu i dlatego chce wymieniać całość. Problem występuje na benzynie i na gazie.
dokładny przebieg awarii:
na początku ogromny spadek mocy (nie mogłem się wtoczyć pod górkę) - wizyta u elektryka który podłączył komputer i na miesiąc spokój ale zużycie paliwa z wcześniejszego średniego 9l wzrosło do 10-11l
druga wizyta- objawy nierówne obroty, inny elektryk, stwierdził że walnięty był potencjometr przepustnicy i że go naprawił, obroty się ustabilizowały ale spalanie nie spadło,
Po ok 3 tygodniach problem wrócił, znowu elektryk nr 2, przy odbieraniu samochodu stwierdził że do wymiany jest zespół przepustnicy (koszt używki ok 350zł), z tego co widziałem pod maską to ściągnęli przepustnicę, wyczyścili i wypłukali krokowca. niestety od tej wizyty samochód jeździł tylko na benzynie bo na gazie gaśnie na biegu jałowym.
Teraz znowu obroty wariują do tego zauważyłem dziwną rzecz. dopóki silnik jest zimny wahania obrotów są niewielkie, kiedy silnik się rozgrzeje obroty wahają cię w granicach 400-1500 na biegu jałowym, dodatkowo kiedy nastawiam nawiew na pozycję 4 najwyższą to obroty spadają do ok 600 kiedy na 1-2 rosną.
Doradźcie coś bo już nie wiem co mam z tym robić.
Słowem wstępu: Glof III 1,6 z LPG silnik ABU.
Problem jak w tytule, byłem już u kilku mechaników kończyło się podłączeniem komputera i problem ustępował na 2-3 tygodnie teraz pojawił się znowu, ostatni mechanik powiedziała że do wymiany jest chyba cały zespół przepustnicy ale wydaje mi się że po prostu nie zna przyczyny problemu i dlatego chce wymieniać całość. Problem występuje na benzynie i na gazie.
dokładny przebieg awarii:
na początku ogromny spadek mocy (nie mogłem się wtoczyć pod górkę) - wizyta u elektryka który podłączył komputer i na miesiąc spokój ale zużycie paliwa z wcześniejszego średniego 9l wzrosło do 10-11l
druga wizyta- objawy nierówne obroty, inny elektryk, stwierdził że walnięty był potencjometr przepustnicy i że go naprawił, obroty się ustabilizowały ale spalanie nie spadło,
Po ok 3 tygodniach problem wrócił, znowu elektryk nr 2, przy odbieraniu samochodu stwierdził że do wymiany jest zespół przepustnicy (koszt używki ok 350zł), z tego co widziałem pod maską to ściągnęli przepustnicę, wyczyścili i wypłukali krokowca. niestety od tej wizyty samochód jeździł tylko na benzynie bo na gazie gaśnie na biegu jałowym.
Teraz znowu obroty wariują do tego zauważyłem dziwną rzecz. dopóki silnik jest zimny wahania obrotów są niewielkie, kiedy silnik się rozgrzeje obroty wahają cię w granicach 400-1500 na biegu jałowym, dodatkowo kiedy nastawiam nawiew na pozycję 4 najwyższą to obroty spadają do ok 600 kiedy na 1-2 rosną.
Doradźcie coś bo już nie wiem co mam z tym robić.