Strona 1 z 1

Napiecie ładowania alternator BOSCH

: sob wrz 25, 2010 17:06
autor: mate64
przekładam alternator w golfie z 65 na 90A, (dokładam "troche" elektryki więc sie przyda lepsze łądowanko) i teraz. Na starym altku Valeo miałem regulator napięcia 14,5V co dawało mi 14,4 na klemach, Po zapodaniu Boscha 90A z regulatorem niby 14V na klemach mam 14,84V, IMO troszkę dużo (powinno chyba być 14-14.5V), więc moje pytanie laickie brzmi czy tak zostawić czy zmienić np regulator?

Po 2: mała czarna kostka z tyłu widoczna na zdjęciu, co zacz? Obrazek

po 3 co może być przyczyną poza regulatorem napięcia tychże 14,84V ?

Napiecie ładowania alternator BOSCH

: sob wrz 25, 2010 17:15
autor: mate64
dodam że 14,84 jest na czysto (bez odbiorników)

Napiecie ładowania alternator BOSCH

: sob wrz 25, 2010 18:39
autor: wesol
jest okej zostaw to. W zasadzie mozna by tu wysuwac teorie jaki aku( bo to tez wplywa na napiecie) gdzi emierzyleś) czy na zaciskach aku czy na altku itd. Ma byc w zakresie 13,5 do prawie 15 V i tak jak pisalem bywa roznie bo to zalezy od wielu cyznnikow. Wazne ze nie masz 16V czy powiedzmy 12,4V

Re: Napiecie ładowania alternator BOSCH

: sob wrz 25, 2010 18:53
autor: mate64
wesol pisze:jest okej zostaw to. W zasadzie mozna by tu wysuwac teorie jaki aku( bo to tez wplywa na napiecie) gdzi emierzyleś) czy na zaciskach aku czy na altku itd. Ma byc w zakresie 13,5 do prawie 15 V i tak jak pisalem bywa roznie bo to zalezy od wielu cyznnikow. Wazne ze nie masz 16V czy powiedzmy 12,4V
Przeprowadziłem jeszcze kilka testów (silnik chodzi):
Odpięte zupełnie klemy jest nawet do 15,25V
Założone klemy: 14,84
Odpięte klemy i włączone światła oraz dmuchawa i ogrzewanie tylnej szyby i luster: 14,45
Zapięte klemy i powłączane odbiorniki (jw): 13.89V
Podmieniłem regler na inny generalnie napięcia były jeszcze inne (od 15.5 V do 13,5V)

Akumulator standard, czyli 45Ah, z tym że doszło ( i jeszcze dojdzie) trochę elektryki. Potestuje to rozwiązanie, w razie czego mam na podorędziu 55Ah.

Napiecie ładowania alternator BOSCH

: sob wrz 25, 2010 18:58
autor: Zico63b
Ad. 2 to kondensator odkłócający, przydatny okolicznym sąsiadom w dobrym odbiorze radia maryja lub Koledze, gdy używa się CB.
Ja bym to tak zdecydowanie zostawił: autko ma już swe lata i są nieuniknione spadki napięcia w instalacji. Na żarówkach, po tych spadkach a z większym napięciem początkowym, będzie więc akurat!

Re: Napiecie ładowania alternator BOSCH

: sob wrz 25, 2010 20:55
autor: mate64
Zico63b pisze:Ad. 2 to kondensator odkłócający, przydatny okolicznym sąsiadom w dobrym odbiorze radia maryja lub Koledze, gdy używa się CB.
Ja bym to tak zdecydowanie zostawił: autko ma już swe lata i są nieuniknione spadki napięcia w instalacji. Na żarówkach, po tych spadkach a z większym napięciem początkowym, będzie więc akurat!
tak podejrzewałem, ale wolałem się upewnić. :satan:


Generalnie 90A mi się przyda ponieważ doszło grzanie luster, elektryka szyb i luster, czeka w kolejce grzanie du... a że altek kosztował mnie 5 duch żal było nie brać :chytry:

Napiecie ładowania alternator BOSCH

: ndz wrz 26, 2010 13:02
autor: wesol
Jest okej jesli chodzi o napiecia. Jedna mala rada nie odpinamy klem od aku na pracujacym aucie. w starszych autach nic sie nie powinnio stac ale w nowszych moze sie czesc elektryki ufajczyc.