ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzegorzxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:30
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: Grzegorzxxx » śr wrz 22, 2010 10:57

Witam, mam problem ze sterownikiem abs GOLF IV , 90 KM tdi 2000 r....dokładnie wyskakuje błąd pompy abs nic poza nim. Kwestia jest taka czy ktoś przypadkiem nie ma rozpisanych sygnałów we wtyczce sterownik abs 1j0 907 379 p .. sprawdziłem czujniki przy każdym kole omomierzem (wartości w granicach od ok 1,1-1,3 k ) czyli niby sprawne. Chciałem sprawdzić jeszcze przewody a do tego potrzebowałbym gdzie co znajduje się w kostce chyba że jest jakiś inny sposób. Samą wtyczkę do sterownika abs czyściłem, raczej dobrze przewodzi nie ma żadnych tlenków itp. Więc zostaje tylko sam sterownik lub może jeszcze coś innego. Proszę o inf. będę wdzięczny.


Grzegorz

greg

[MK4] ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: greg » śr wrz 22, 2010 14:50

no przecie proste -błąd sterownika czyli jeśli już to nie jest błąd czujnikó - sprawdzanie czujników i wiązek od nich nie ma sensu bo to by było wyświetlanen jako błąd. Jeśli samą wtyczke sterownika sprawdziłeś (zasilanie + masa) to pozostaje tylko podmiana sterownika



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

[MK4] ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: edzio » śr wrz 22, 2010 15:35

Nie wierzę,że sprawdził zasilania,bo najczęściej to tylko bezpiecznik pompy śniedzieje,choc nie jest to regułą.



Awatar użytkownika
Grzegorzxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:30
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

[MK4] ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: Grzegorzxxx » czw wrz 23, 2010 09:54

OK, Sprawdzałem bezpiecznik i był ok ale nie mierzylem napięcia w samej kostce ..zrobię to i zobaczę. Co do sprawdzania pozostałych czujników wolałem to zmierzyć ponieważ każdy na forum pisałe żeby posprawdzać bo istniała możliwość że to też powoduje błędy. Pozdrawiam


Grzegorz

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

[MK4] ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: edzio » czw wrz 23, 2010 09:58

Grzegorzxxx pisze:Co do sprawdzania pozostałych czujników wolałem to zmierzyć ponieważ każdy na forum pisałe żeby posprawdzać bo istniała możliwość że to też powoduje błędy.
Tak wielu na forum pisze,ale to nie prawda.
Pomiary zawsze robi się przy samej kostce sterownika wtedy masz pewnośc.



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

[MK4] ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: zikr6 » czw wrz 23, 2010 10:05

U mnie sprawdzałem świeciła kontrolka ABS i też sprawdzałem oporność czujników 3 miały 1050 Ohmów a 4 1300 Ohmów i to on powodował świecenie kontrolki ABS.Po wymianie czujnika kontrolka zgasła po przejechaniu 20 metrów i jest OK



Awatar użytkownika
Grzegorzxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:30
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Re: [MK4] ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: Grzegorzxxx » czw wrz 23, 2010 12:38

Napięcie do sterownika dochodzi więc spróbuję sprawdzić jeszcze raz czujniki w kostce ale dlatego pytałem czy przypadkiem ktoś nie ma rozrysowanych sygnałów co gdzie idzie w tym złączu bo tak to na chybił trafił, ale sądzę że to jednak sam sterownik, mam drugi identyczny tylko czy można bez problemu odkręcić go od pompy aby wymienić sam sterownik?Naprawiał ktoś może w ten spósb? Ogólnie błąd wyskoczył kiedy hamowałem na żwirku i wpadłem w jakąś dziurę na jezdni i od tatej pory mogę sobie błąd wykasować Vagiem a on i tak pojawi się po przekroczeniu 20km/h :/ i jest to tylko błąd właśnie pompy 1276.


Grzegorz

Awatar użytkownika
Grzegorzxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:30
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: Grzegorzxxx » czw wrz 23, 2010 15:33

Posprawdzałem wszystko i podłączyłem jeszcze raz Vaga oto wyniki wszystko tyczy sie ABS, więc chyba tylko sterownik

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 012 K
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2811
Coding: 00002
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1649 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 907 379 P
Component: ABS 20 IE CAN 0001
Coding: 03304
Shop #: WSC 00046
2 faults found:
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
16-10- Signal Outside Specifications - Intermittent
00668 - Supply Voltage Terminal 30
16-10- Signal Outside Specifications - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 0.7.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-10 - Faulty - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 801 E
Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V25
Coding: 01142
Shop #: WSC 00281
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0X1365019
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 962 258 J
Component: 05 Zentr.Verriegel. 0002
Coding: 00257
Shop #: WSC 00046
No fault code found.

End -------------------------------------------------------


Grzegorz

Awatar użytkownika
Grzegorzxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:30
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Re: ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: Grzegorzxxx » sob paź 02, 2010 13:55

Wymiana samego sterownika nic nie dała :/ ma ktoś jeszcze pomysł czego szukać, błędy dokładnie te same. Czegu kurde szukać jeszcze ?


Grzegorz

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: edzio » sob paź 02, 2010 14:40

Przecież ci pisałem,gdzie problem :bigok:
Masz w opisie błędu jak BYK napisane czego brakuje.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: Lipek81 » sob paź 02, 2010 22:59

Tutaj masz wszystko:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
Grzegorzxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:30
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: Grzegorzxxx » wt paź 05, 2010 00:28

Wielkie dzięki za pomoc :))
Według schematów napięcie na 8,9 było ok 12V jednak na pinach 24,25 było tylko ok 8V. Czujniki wszystkie sprawne. Okazało się że wina leżała po stronie pękniętej miedzianej ścieżki zaraz za bezpiecznikami 30A, po wymianie i skasowaniu błędów wszystko działa :)) czyli mam w sumie sprawny sterownik na zapas. Pozdrawiam i dzięki


Grzegorz

ksochacki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob gru 29, 2007 02:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: ksochacki » sob mar 13, 2021 20:32

Panowie czy kto wie czy na Pinach 8 i 24 powinno być 12V czy to jest masa? Niestety nie otwierają mi się schematy.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: ABS schemat sterownika 1j0 907 379 p

Post autor: grg474 » sob mar 13, 2021 21:40

tak 8 i 24 to masa - dziwne że nie otwierają ci się schematy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości