Strona 1 z 2

Problem z kontrolką oleju

: ndz wrz 19, 2010 18:51
autor: lukas640
Witam.
Ostatnio w moim Golfie Mk2 1.6TD JR dołożyłem licznik z obrotomierzem. Po pierwszych jazdach mniej więcej 15-18km zaczęła mi mrugać kontrolka od oleju. Oczywiście natychmiast zgasiłem auto i z sercem w gardle otworzyłem maskę. Patrze olej jest nie ma wycieku i wszystko ok. No to zapalam klekotka znowu kontrolka normalnie gaśnie więc jadę. Po przejechaniu paru km znowu ta sama sytuacja. Dzisiaj wybrałem się na przejażdżkę aby podziwiać jak mój gofer wkręca się na obroty ale znowu co,tym razem, kilkaset metrów zapalała się kontrolka. Jak myślicie co to może być??? Czy jest to możliwe żeby po podłączeniu jednego kabelka od obrotomierza sfiksował się czujnik??? Czy to może czujnik powiedział "dość"??? Prosiłbym o wypowiedzenie się na ten temat. Może już ktoś się spotkał z takim problemem.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam :)

Problem z kontrolką oleju

: ndz wrz 19, 2010 19:11
autor: edzio
Winny licznik ,który potrzebuje sygnał ciśnienia oleju <2atm,dzieje się to napewno po przekroczeniu ok2tyś obrotów.Można to zasymulowac zwierając pewien kabel do masy.

Problem z kontrolką oleju

: ndz wrz 19, 2010 19:16
autor: lukas640
Byłbym bardzo wdzięczny za wytłumaczenie który kabel z czym połączyć bo z elektryki to wiem nie za dużo. Najlepiej jakieś zdjęcia albo coś. Albo skąd dokąd np poprowadzić przewód od ciśnienia oleju albo jak to właśnie obejść.

Zapomniałem dodać ze instalacja pod obrotek była już w golfie tylko było trzeba podłączyć jedna wtyczkę. Więc podłączyłem i obrotek działa. Przypuszczam że od ciśnienia oleju też coś będzie ale gdzie to nie mam pojęcia.

Problem z kontrolką oleju

: ndz wrz 19, 2010 21:33
autor: Zico63b
Przewód żółty z wtyku D/pin 21 skrzynki bezpieczników (starej) lub G3/pin 10 1 (w nowej)
http://translate.google.pl/translate?hl ... pl%26lr%3D" onclick="window.open(this.href);return false;

lub

http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DS28" onclick="window.open(this.href);return false;

Problem z kontrolką oleju

: ndz wrz 19, 2010 22:24
autor: lukas640
Dzięki wielkie :) Jeszcze bym prosił o instrukcję co z nim zrobić z tym kablem odciąć od skrzynki i przykręcić gdzieś do karoserii czy co zrobić. Przepraszam że jestem taki niekumaty ale naprawdę mało się znam na elektryce :?

Problem z kontrolką oleju

: ndz wrz 19, 2010 23:09
autor: Zico63b
Ten przewód dołączamy do czujnika "1,8 bar", tak go nazywają bo jest normalnie rozwarty od masy i przy tym ciśnieniu ZŁĄCZA obwód. Czy więc samo złączenie go do masy wyeliminuje miganie, nie wiem - możliwe jest ze system w liczniku kontroluje kiedy i jakie ciśnienie występuje, w zależności od obrotów. na początek złączenie go (tego kabla) do masy nic nie zepsuje, a może coś da.

Problem z kontrolką oleju

: ndz wrz 19, 2010 23:28
autor: lukas640
Czyli odcinam przewód od skrzynki i podłączam go z.... eee ale :ass: ze mnie co nie??:) czujnik "1.8 bar" jak rozumiem jest to kabel który idzie od czujnika oleju do licznika?

Problem z kontrolką oleju

: pn wrz 20, 2010 01:48
autor: Zico63b
No, tak - to przewód który musi iść od licznika... i teraz w pewnych warunkach ma być rozłączony od masy (małe obroty i małe ciśnienie) a w pewnych - zwarty, podpięty do masy (duże, ok 2000 obroty i spore, ponad 1,8 bar ciśnienie). Jeśli któryś z tych warunków jest zakłócony - włącza się sygnalizacja.

Problem z kontrolką oleju

: pn wrz 20, 2010 10:32
autor: lukas640
Może ma ktoś zdjęcie jak to jest zrobione? Patrzyłem do komory silnika i widzę że mam jakieś dwa czujniki oleju. Jeden przy filtrze oleju a drugi w głowicy. Ten przy filtrze nie jest podłączona a w głowicy jest. Kabel który idzie od czujnika w głowicy jest niebieski i idzie do jakiejś złączki ale przy niej jest jeszcze kabel żółty który jest podłączony(nie wiem czy prawidłowo) do czujnika wody który wychodzi z głowicy w stronę nagrzewnicy. I teraz czy możliwe żeby ten żółty kabelek był właśnie od czujnika wysokiego ciśnienia?? W takim razie gdzie jest ten czujnik. Próbowałem go podłączyć do głowicy silnik nie odpala. Jak podłączyłem go do czujnika przy filtrze to dzieje się nadal tak samo że przy powyżej 2tyś obr miga kontrolka.

Problem z kontrolką oleju

: pn wrz 20, 2010 10:57
autor: edzio
lukas640 pisze:Ten przy filtrze nie jest podłączona
to go podłącz i będzie dobrze,właśnie o niego chodzi. :bigok:

Problem z kontrolką oleju

: pn wrz 20, 2010 12:04
autor: lukas640
Jak rozumiem ten żółty kabelek mam podłączyć do tego czujnika przy filtrze oleju? A co z tym czujnikiem wody który wychodzi z głowicy przy wężu który idzie do nagrzewnicy??

To jest ta wtyczka z której idą kabelki niebieski od czujnika w głowicy i żółty który niby ma iść do czujnika przy filtrze(przepraszam za słabą jakość zdjęć):
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

A to są te dwie wtyczki: czerwona obwódka to czujnik w głowicy (raczej wszystko jasne) niebieska obwódka ten kabelek żółty który ma iść niby do filtra

Obrazek

Problem z kontrolką oleju

: pn wrz 20, 2010 16:56
autor: lukas640
Podłączyłem ten żółty przewód do czujnika przy filtrze oleju i nadal tak samo się robi. Jakieś propozycje?

Problem z kontrolką oleju

: śr wrz 22, 2010 09:43
autor: arwam
Zico63b pisze:Ten przewód dołączamy do czujnika "1,8 bar", tak go nazywają bo jest normalnie zwarty do masy i przy tym ciśnieniu ROZŁĄCZA obwód.

błąd.
czujnik ciśnienia 1.8 bar zamyka obwód ( łączy do masy ) przy tym ciśnieniu.
jego działanie jest odwrotne do czujnika ciśnienia 0,9bara który przy ciśnieniu 0,9bara rozłącza obwód

Problem z kontrolką oleju

: śr wrz 22, 2010 09:47
autor: arwam
lukas640 pisze:Podłączyłem ten żółty przewód do czujnika przy filtrze oleju i nadal tak samo się robi. Jakieś propozycje?
tak.
zmień czujnik bo na 99% jest uszkodzony chyba że masz przerwę w przewodzie do skrzynki bezpieczników.