Strona 1 z 1

schemat zaworka n109

: pn wrz 13, 2010 15:12
autor: wikus666
witam tak jak w temacie potrzebuje schemat elektryczny zaworka n109 tj:
zawor paliwa na pompie wtryskowej
z powodu braku napiecia na ww zaworze
pozdro wikus666

schemat zaworka n109

: pn wrz 13, 2010 16:31
autor: pitru
Ok, tylko kto zgadnie jakie auto i ile ma lat?

schemat zaworka n109

: pn wrz 13, 2010 17:10
autor: wikus666
gdybys dobrze czytal to widzial bys ze jest u gory napisane mk4 czyli golf IV a pompa wtryskowa oznacza ze disel
1.9tdi
ALH

schemat zaworka n109

: wt wrz 14, 2010 18:51
autor: wikus666
sprawdzilem dzisiaj gdzie biegnie kabel od zaworka n109 jest bezposrednio puszczony do komputera na podszybiu.
napiecie ktore wychodzi z komputera do zaworka wynosi 4,80v a powinno raczej 12v wiec mozliwe ze komputer siadl???????
prosze o pomoc

schemat zaworka n109

: wt wrz 14, 2010 21:48
autor: szysz61
Na schemacie el. golfa zawór odcinający paliwo przedstawiony jest jako zwykły włącznik, do którego dochodzi jeden kabel (+). Minusem(masą) jest obudowa pompy.

Re: schemat zaworka n109

: wt wrz 14, 2010 22:00
autor: norek111
wikus666 pisze:sprawdzilem dzisiaj gdzie biegnie kabel od zaworka n109 jest bezposrednio puszczony do komputera na podszybiu.
napiecie ktore wychodzi z komputera do zaworka wynosi 4,80v a powinno raczej 12v wiec mozliwe ze komputer siadl???????
prosze o pomoc
napięcie na przewodzie zaworka powinno być przybliżone do napięcia aku (włączony zapłon),sterownik padł lub na przewodach gubi napięcie

schemat zaworka n109

: wt wrz 14, 2010 23:44
autor: wikus666
z kompa wychodzi napiecie rzedu 4,80 a powonno ok 12v wiec co podl komp??
dac gdzies do elektronika czy moze znmacie kogos w woj opolskim kto by to zrobil?/

schemat zaworka n109

: śr wrz 15, 2010 07:46
autor: norek111
wikus666, napisz jakie błędy zapisał sterownik silnika (może immobiliser blokuje)
w pasacie kiedyś robiłem coś podobnego i ster silnika był zablokowany

schemat zaworka n109

: śr wrz 15, 2010 09:18
autor: Sztomel
zaworkiem N109 nie zawracaj sobie głowy gdyż wcześniej miałeś podłączone do niego napięcie na "krótko" z aku i silnik odpalał więc N109 jest sprawny. Po zdjęciu "bypasa" z N109 silnik nie odpalał i nie zapalała się wcale kontrolka świec żarowych więc to sterownik silnika nie dostaje zasilania od strony przekaźnika 109. Zadaniem przekaźnika 109 jest podanie napięcia 12V z zacisku "30" na zacisk "87" a z "87" zasilanie idzie do sterownika (nie wiem jaki kolor kabla i gdzie są po drodze ewentualne złącza wtykowe). Weź sobie zatem próbówkę lub nawet zwykłą żarówkę 12V z kabelkami i wyjmij przekaźnik 109 a następnie do gniazda w listwie przekaźnikowej odpowiadającemu zaciskowi "30" wetknij jeden koniec kabelka próbnika a drugi przyłóż do masy - jeśli lampka zapali się to znaczy, że napięcie do zacisku "30" dochodzi. Potem weź kawałek kabelka i zewrzyj nim gniazda w listwie przekaźników tzn. zrób zworkę pomiędzy gniazdem zacisku "30" a "87" - jeśli wtedy kontrolka świec żarowych nie mignie po przekręceniu kluczyka to masz przerwę w zasilaniu sterownika na drodze od zacisku "87" do konkretnego pinu w sterowniku silnika (niestety nie wiem, który to pin w ECU).

schemat zaworka n109

: śr wrz 15, 2010 18:12
autor: wikus666
sprawdzilem wejscie i wyjscie przekaznika prad ktory dochodzi jest w granicach 12v po zlaczeniu wtyku ,,30,, i ,,87,, dalej nie zapala sie kontrolka od swiec i samochod nie odpala. znacie kogos w opolskim lub nie daleko głubczyc kto moglby to zdiagnozowac????
wyglada na to ze wina lezy po stronie komputera

schemat zaworka n109

: śr wrz 15, 2010 19:36
autor: Sztomel
nie wydaje mi się aby przyczyna tkwiła w sterowniku silnika, z tego co się orientuję, to jeszcze kabelek z pinu 87 idzie poprzez bezpiecznik w listwie bezpieczników z lewej strony deski rozdzielczej, sprawdź jeszcze tam wszystkie bezpieczniki a zwłaszcza te jako oznaczone "sterowanie silnikiem" - możliwe, że tylko bezpiecznik szlag trafił gdyż usterki na kablach są rzadkie. Ewentualnie jeszcze brak przewodności może mieć miejsce na połączeniu wtykowym w skrzynce w rynience na podszybiu od strony kierowcy - aby się do niej dostać należy zdjąć plastikową osłonę mechanizmu wycieraczek. Będziesz musiał i tak ją zdjąć aby przynajmniej ściągnąć wtyczki z ECU i spryskać je sprajem do konserwacji i czyszczenia złącz elektrycznych - potrzebny będzie zatem płaski śrubokręt do zdjęcia zaślepek od śrub mocujących ramiona wycieraczek i klucz chyba 13 od tych nakrętek. Jeśli sam nie chcesz tego sprawdzić to możesz oddać auto w ręce elektromechanika samochodowego ale koszt będzie w granicach 20-50 zł więc nie jest wygórowany. W rynience podszybia szybciej zaśniedzieją piny w tej skrzyneczce niż piny sterownika silnika (jeśli będzie przytkany kanał odpływu wody) gdyż sterownik jest umocowany wyżej niż skrzynka przyłączy.

schemat zaworka n109

: śr wrz 15, 2010 19:48
autor: wikus666
bezpieczniki wszystkie sprawdzalem ale zobacze jeszcze raz.
wtyki od kompa nie sa zasniedzialem pryskalem wczesniej tez specjalnym sprajem do wtykow.
sprawdze jeszcze raz bezpieczniki.

schemat zaworka n109

: czw wrz 16, 2010 12:29
autor: wikus666
witam jeszcze raz sprawa zalatwiona brak bezpiecznika w jednym gniezdzie od pompy wtryskowej.
dziekuje wszystkim za pomoc chcialbym by forumowicz Sztomel zostal w pewien sposob wynagrodzony POMOGL