schemat zaworka n109

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wikus666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn gru 10, 2007 14:12
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

schemat zaworka n109

Post autor: wikus666 » pn wrz 13, 2010 15:12

witam tak jak w temacie potrzebuje schemat elektryczny zaworka n109 tj:
zawor paliwa na pompie wtryskowej
z powodu braku napiecia na ww zaworze
pozdro wikus666


pozdro

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

schemat zaworka n109

Post autor: pitru » pn wrz 13, 2010 16:31

Ok, tylko kto zgadnie jakie auto i ile ma lat?


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
wikus666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn gru 10, 2007 14:12
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

schemat zaworka n109

Post autor: wikus666 » pn wrz 13, 2010 17:10

gdybys dobrze czytal to widzial bys ze jest u gory napisane mk4 czyli golf IV a pompa wtryskowa oznacza ze disel
1.9tdi
ALH


pozdro

Awatar użytkownika
wikus666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn gru 10, 2007 14:12
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

schemat zaworka n109

Post autor: wikus666 » wt wrz 14, 2010 18:51

sprawdzilem dzisiaj gdzie biegnie kabel od zaworka n109 jest bezposrednio puszczony do komputera na podszybiu.
napiecie ktore wychodzi z komputera do zaworka wynosi 4,80v a powinno raczej 12v wiec mozliwe ze komputer siadl???????
prosze o pomoc


pozdro

Awatar użytkownika
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna

schemat zaworka n109

Post autor: szysz61 » wt wrz 14, 2010 21:48

Na schemacie el. golfa zawór odcinający paliwo przedstawiony jest jako zwykły włącznik, do którego dochodzi jeden kabel (+). Minusem(masą) jest obudowa pompy.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: schemat zaworka n109

Post autor: norek111 » wt wrz 14, 2010 22:00

wikus666 pisze:sprawdzilem dzisiaj gdzie biegnie kabel od zaworka n109 jest bezposrednio puszczony do komputera na podszybiu.
napiecie ktore wychodzi z komputera do zaworka wynosi 4,80v a powinno raczej 12v wiec mozliwe ze komputer siadl???????
prosze o pomoc
napięcie na przewodzie zaworka powinno być przybliżone do napięcia aku (włączony zapłon),sterownik padł lub na przewodach gubi napięcie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
wikus666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn gru 10, 2007 14:12
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

schemat zaworka n109

Post autor: wikus666 » wt wrz 14, 2010 23:44

z kompa wychodzi napiecie rzedu 4,80 a powonno ok 12v wiec co podl komp??
dac gdzies do elektronika czy moze znmacie kogos w woj opolskim kto by to zrobil?/


pozdro

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

schemat zaworka n109

Post autor: norek111 » śr wrz 15, 2010 07:46

wikus666, napisz jakie błędy zapisał sterownik silnika (może immobiliser blokuje)
w pasacie kiedyś robiłem coś podobnego i ster silnika był zablokowany


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

schemat zaworka n109

Post autor: Sztomel » śr wrz 15, 2010 09:18

zaworkiem N109 nie zawracaj sobie głowy gdyż wcześniej miałeś podłączone do niego napięcie na "krótko" z aku i silnik odpalał więc N109 jest sprawny. Po zdjęciu "bypasa" z N109 silnik nie odpalał i nie zapalała się wcale kontrolka świec żarowych więc to sterownik silnika nie dostaje zasilania od strony przekaźnika 109. Zadaniem przekaźnika 109 jest podanie napięcia 12V z zacisku "30" na zacisk "87" a z "87" zasilanie idzie do sterownika (nie wiem jaki kolor kabla i gdzie są po drodze ewentualne złącza wtykowe). Weź sobie zatem próbówkę lub nawet zwykłą żarówkę 12V z kabelkami i wyjmij przekaźnik 109 a następnie do gniazda w listwie przekaźnikowej odpowiadającemu zaciskowi "30" wetknij jeden koniec kabelka próbnika a drugi przyłóż do masy - jeśli lampka zapali się to znaczy, że napięcie do zacisku "30" dochodzi. Potem weź kawałek kabelka i zewrzyj nim gniazda w listwie przekaźników tzn. zrób zworkę pomiędzy gniazdem zacisku "30" a "87" - jeśli wtedy kontrolka świec żarowych nie mignie po przekręceniu kluczyka to masz przerwę w zasilaniu sterownika na drodze od zacisku "87" do konkretnego pinu w sterowniku silnika (niestety nie wiem, który to pin w ECU).


Obrazek

Awatar użytkownika
wikus666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn gru 10, 2007 14:12
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

schemat zaworka n109

Post autor: wikus666 » śr wrz 15, 2010 18:12

sprawdzilem wejscie i wyjscie przekaznika prad ktory dochodzi jest w granicach 12v po zlaczeniu wtyku ,,30,, i ,,87,, dalej nie zapala sie kontrolka od swiec i samochod nie odpala. znacie kogos w opolskim lub nie daleko głubczyc kto moglby to zdiagnozowac????
wyglada na to ze wina lezy po stronie komputera


pozdro

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

schemat zaworka n109

Post autor: Sztomel » śr wrz 15, 2010 19:36

nie wydaje mi się aby przyczyna tkwiła w sterowniku silnika, z tego co się orientuję, to jeszcze kabelek z pinu 87 idzie poprzez bezpiecznik w listwie bezpieczników z lewej strony deski rozdzielczej, sprawdź jeszcze tam wszystkie bezpieczniki a zwłaszcza te jako oznaczone "sterowanie silnikiem" - możliwe, że tylko bezpiecznik szlag trafił gdyż usterki na kablach są rzadkie. Ewentualnie jeszcze brak przewodności może mieć miejsce na połączeniu wtykowym w skrzynce w rynience na podszybiu od strony kierowcy - aby się do niej dostać należy zdjąć plastikową osłonę mechanizmu wycieraczek. Będziesz musiał i tak ją zdjąć aby przynajmniej ściągnąć wtyczki z ECU i spryskać je sprajem do konserwacji i czyszczenia złącz elektrycznych - potrzebny będzie zatem płaski śrubokręt do zdjęcia zaślepek od śrub mocujących ramiona wycieraczek i klucz chyba 13 od tych nakrętek. Jeśli sam nie chcesz tego sprawdzić to możesz oddać auto w ręce elektromechanika samochodowego ale koszt będzie w granicach 20-50 zł więc nie jest wygórowany. W rynience podszybia szybciej zaśniedzieją piny w tej skrzyneczce niż piny sterownika silnika (jeśli będzie przytkany kanał odpływu wody) gdyż sterownik jest umocowany wyżej niż skrzynka przyłączy.


Obrazek

Awatar użytkownika
wikus666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn gru 10, 2007 14:12
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

schemat zaworka n109

Post autor: wikus666 » śr wrz 15, 2010 19:48

bezpieczniki wszystkie sprawdzalem ale zobacze jeszcze raz.
wtyki od kompa nie sa zasniedzialem pryskalem wczesniej tez specjalnym sprajem do wtykow.
sprawdze jeszcze raz bezpieczniki.


pozdro

Awatar użytkownika
wikus666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn gru 10, 2007 14:12
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

schemat zaworka n109

Post autor: wikus666 » czw wrz 16, 2010 12:29

witam jeszcze raz sprawa zalatwiona brak bezpiecznika w jednym gniezdzie od pompy wtryskowej.
dziekuje wszystkim za pomoc chcialbym by forumowicz Sztomel zostal w pewien sposob wynagrodzony POMOGL


pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości