Strona 1 z 1

Jaki powinien być licznik?

: wt wrz 07, 2010 10:02
autor: maniek990
Witam.
Mam pytanko - jaki powinien być licznik do MK3 1,8 GT 92r z MFA?
Wcześniej miałem firmy VDO a teraz mam Motor Elektronic.
Problem w tym że źle wspazuje temp i elektryk twierdzi że to wina licznika, ponieważ termostat został wymieniony.
Na liczniku temp ledwo dochodzi do 70 st i nie trzyma obrotów. Chyba że stoję w korku to jest szansa na 85-90 st i obroty się stabilizują.

Więc może mam zły licznik. Licznik był wymieniany ponieważ w stary wogóle wskaźnik temp nie działał.

Proszę o podanie modelu licznika jaki powinien być zastosowany.

Jaki powinien być licznik?

: wt wrz 07, 2010 10:42
autor: miś fazi
podaj jaki masz model silnika , zakres prędkościomierza i obrotów obrotomierza

Jaki powinien być licznik?

: wt wrz 07, 2010 11:16
autor: Paweł Marek
maniek990 pisze: nie trzyma obrotów
dopisz czy faktycznie na słuch obroty szwankują czy tylko licznik tak przekłamuje

Jaki powinien być licznik?

: wt wrz 07, 2010 11:25
autor: Zico63b
Objawy wskazują na niedomykający się termostat, może wymiana była źle zrobiona?
Czujnik albo wskaźnik temperatury gdyby był wadliwy - źle pokazywałby stale a ten wzrost temperatury w korku -to termostat.

Jaki powinien być licznik?

: wt wrz 07, 2010 14:34
autor: norek111
licznik możesz nawet do kosza zapakować i obroty będą takie na ile silnik sprawny,na wskazania temperatury tez niema wpływu bo termostat reguluje temp.sil.
wniosek z tego taki >zmień elektryka<

Jaki powinien być licznik?

: wt wrz 07, 2010 15:55
autor: maniek990
co do oznaczenia silnika to ABS

co do obrotów to na słuch szwankują i na licznikach

Jaki powinien być licznik?

: wt wrz 07, 2010 17:36
autor: Zico63b
Kolego Maniek990! Jeśli masz dowolny miernik do mierzenia omów (oporności, fachowo) - to może kolega zmierzyć oporność czujnika temperatury, choć nie jego podejrzewam.
Przy wskazywanej temperaturze 70ºC opór powinien wynosić ok. 500ºΩ a przy temp. wskazywanej 85ºC÷90ºC - ok. 250ºΩ. Mierzymy raz między pinami, do których dochodzą brązowy i żółto-czerwony (wskaźnik na zegarach); drugi raz miedzy pinami dla szaro-czerwonego a brązowo-białego , to dla komputera silnika (np. ssanie!).
Wartości znacznie odbiegające od podanych wskazują na uszkodzenie czujnika.