Jaki powinien być licznik?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maniek990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw mar 02, 2006 01:31
Lokalizacja: Chrzanów

Jaki powinien być licznik?

Post autor: maniek990 » wt wrz 07, 2010 10:02

Witam.
Mam pytanko - jaki powinien być licznik do MK3 1,8 GT 92r z MFA?
Wcześniej miałem firmy VDO a teraz mam Motor Elektronic.
Problem w tym że źle wspazuje temp i elektryk twierdzi że to wina licznika, ponieważ termostat został wymieniony.
Na liczniku temp ledwo dochodzi do 70 st i nie trzyma obrotów. Chyba że stoję w korku to jest szansa na 85-90 st i obroty się stabilizują.

Więc może mam zły licznik. Licznik był wymieniany ponieważ w stary wogóle wskaźnik temp nie działał.

Proszę o podanie modelu licznika jaki powinien być zastosowany.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Jaki powinien być licznik?

Post autor: miś fazi » wt wrz 07, 2010 10:42

podaj jaki masz model silnika , zakres prędkościomierza i obrotów obrotomierza



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jaki powinien być licznik?

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 07, 2010 11:16

maniek990 pisze: nie trzyma obrotów
dopisz czy faktycznie na słuch obroty szwankują czy tylko licznik tak przekłamuje


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jaki powinien być licznik?

Post autor: Zico63b » wt wrz 07, 2010 11:25

Objawy wskazują na niedomykający się termostat, może wymiana była źle zrobiona?
Czujnik albo wskaźnik temperatury gdyby był wadliwy - źle pokazywałby stale a ten wzrost temperatury w korku -to termostat.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Jaki powinien być licznik?

Post autor: norek111 » wt wrz 07, 2010 14:34

licznik możesz nawet do kosza zapakować i obroty będą takie na ile silnik sprawny,na wskazania temperatury tez niema wpływu bo termostat reguluje temp.sil.
wniosek z tego taki >zmień elektryka<


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

maniek990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw mar 02, 2006 01:31
Lokalizacja: Chrzanów

Jaki powinien być licznik?

Post autor: maniek990 » wt wrz 07, 2010 15:55

co do oznaczenia silnika to ABS

co do obrotów to na słuch szwankują i na licznikach



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jaki powinien być licznik?

Post autor: Zico63b » wt wrz 07, 2010 17:36

Kolego Maniek990! Jeśli masz dowolny miernik do mierzenia omów (oporności, fachowo) - to może kolega zmierzyć oporność czujnika temperatury, choć nie jego podejrzewam.
Przy wskazywanej temperaturze 70ºC opór powinien wynosić ok. 500ºΩ a przy temp. wskazywanej 85ºC÷90ºC - ok. 250ºΩ. Mierzymy raz między pinami, do których dochodzą brązowy i żółto-czerwony (wskaźnik na zegarach); drugi raz miedzy pinami dla szaro-czerwonego a brązowo-białego , to dla komputera silnika (np. ssanie!).
Wartości znacznie odbiegające od podanych wskazują na uszkodzenie czujnika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości