Strona 1 z 3

Aparat Zaplonowy

: ndz sie 15, 2010 20:36
autor: badbug
Witam,

Mam problem z aparatem zaplonowym w mojej MK1.
Prawdopodobnie padl... zalozylem nowy przerywacz i nic... objaw jest taki ze jak przytkne wykrecony aparat do masy to daje iskre prawidlowo przy rozlaczeniu przerywacza... jesli jednak go przykrece na miejsce to juz nie daje... za to jak poruszam oska to slychac gdzies wewnatrz aparatu przeskakujaca iskre :(
Chcialem kupic nowy ale niestety mam Duceliera i nigdzie takiego nie moge odstac... :?
Czy pasuje zamiennie Bosch??? jesli tak to jaki? prosze o pomoc bo jestem uziemiony :(

Pozdrawiam

Aparat Zaplonowy

: pn sie 16, 2010 22:10
autor: Lipek81
Wsadź cokolwiek od silnika 1.1 lub 1.3 z golfa lub polo, aby tylko na tradycyjny zapłon to było. Zobacz jeszcze, może sam kondensator jest uszkodzony - widzę tam jakieś izolacje...

Aparat Zaplonowy

: wt sie 17, 2010 07:57
autor: Paweł Marek
Albo prosta przeróbka na aparat z hallem plus moduł z cewką np od mk2 1.3 i masz spokój z platynkami.

Aparat Zaplonowy

: wt sie 17, 2010 09:45
autor: badbug
Lipek81 pisze:Wsadź cokolwiek od silnika 1.1 lub 1.3 z golfa lub polo, aby tylko na tradycyjny zapłon to było. Zobacz jeszcze, może sam kondensator jest uszkodzony - widzę tam jakieś izolacje...
Zdjecia wyzej troche nieaktualne bo kondensator tez juz jest nowy.
Jesli chodzi o cokolwiek o 1.1 albo 1.3 to prowadzenie walka jest inne :(
Wszedzie jest takie (oska centralna i bolec prowadzacy):

Obrazek

a u mnie jest takie - plaskownik asymetrycznie do osi (to nie moj aparat tylko podobny - ja mam mocowanie na trzy śruby a nie na dwie):

Obrazek

Jesli mozna stosowac je zamiennie to byloby super... moze to ktos potwierdzic??
Dzis zdejme moj aparat i zrobie kilka fotek.

Aparat Zaplonowy

: wt sie 17, 2010 18:19
autor: Lipek81
No, no... szczerze mówiąc to nie wiedziałem :blush: - pierwszy raz widzę aparat taki, jak na pierwszym zdjęciu... Ale jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy - może po prostu kopułka uszkodzona, lub przewody WN?
Acha, jeszcze jedno - takie wejście na wałek jest też w silnikach 16V. (np. KR), ale z kolei mocowanie jest na 2 śruby.

Podaj rocznik auta i oznaczenie silnika.

Aparat Zaplonowy

: wt sie 17, 2010 23:46
autor: badbug
Rocznik 1983.
Oznaczenia i fotki podam jutro wieczorem bo dzis sie nie wyrobilem.
Ogolnie motor wyglada nietypowo jak na 1300 - a przynajmniej mnie sie tak wydaje...
Obrazek

jesli chodzi o kolpulke, kable, swiece, przerywacz i kondensator... wszystko nowe :?

Aparat Zaplonowy

: śr sie 18, 2010 17:46
autor: Lipek81
Sprawdziłem w etce i wygląda na to, że w tym roczniku był tylko jeden wałek rozrządu w mk1 1.3, a co za tym idzie jeden rodzaj gniazda pod aparat zapłonowy (połączenie ośki). Wychodzi wiec, że mogły być zamiennie stosowane dwa aparaty zapłonowe. Takie same wałki rozrządu były w golfach mk2 do 1987r. wiec z takiego auta też powinien pasować, lae to tylko suche dane z Etki, nie sprawdzałem, czy pasuje, wiec nie wiem...

Aparat Zaplonowy

: śr sie 18, 2010 18:10
autor: badbug
Dzieki za info :)
Strasznie lalo wiec, wyrwalem aparat z auta i ucieklem (nie mam foto gniazda)...
A oto moj aparat:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aparat Zaplonowy

: śr sie 18, 2010 22:18
autor: Lipek81
Dokładnie taki nr katalogowy aparatu wyskoczył mi w etce. Taki sam numer, tylko z "G" na końcu ma aparat bosch i oba aparaty podawane są dla tych samych silników i tych samych numerów silników. Dopiero od numeru silnika 800 000 zmienił się aparat. Moim zdaniem powinien podpasować. Ewentualnie weź swój aparat i wybierz się na szrot i wpasuj go w jakiś silnik z aparatem boscha, wtedy będziesz wiedział na 100%.

A tak w ogóle to bardzo łądnie zachowana jetta - tylko jej nie zniszcz.

Aparat Zaplonowy

: czw sie 19, 2010 08:50
autor: badbug
Witam,

Dzis rano zrobilem fotki pod maska i wyglad uchwytow:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W glowicy jest mozliwosc podpiecia na dwie sruby czyli ten problem odpada... ale z tego co widze raczej nie ma szans podlaczenia aparatu "na dwa bolce", chyba ze bolec prowadzacy pasowal by to szczeliny w walku, ale nie wydaje mi sie.
Czy wiesz moze gdzie dostane jakas pasujaca wersje nowa?? Pytalem w kilku miejscach i nii ma :(

Aparat Zaplonowy

: sob sie 21, 2010 23:44
autor: nikusss
widzialem u znajomego lezec aparat z 1.3 na pletwe - bosch z hallem - interesuje cie jeszcze?

Re: Aparat Zaplonowy

: pn sie 23, 2010 09:50
autor: badbug
nikusss pisze:widzialem u znajomego lezec aparat z 1.3 na pletwe - bosch z hallem - interesuje cie jeszcze?
Witam,
Na razie kupiłem zwykły.. udało mi się znaleźć, ale niestety używkę
A jeśli chodzi o halla to możesz powiedzieć dokładnie co musiałbym przerobić? Jakaś inna cewka czy moduł dodatkowy (jest przy aparacie?).
Może się przymierze do zmiany, bo tak jak kolega wcześniej pisał byłby spokój z platynkami :)

No i jaki koszt tego aparatu??

Aparat Zaplonowy

: pn sie 23, 2010 16:13
autor: Lipek81
Musisz wtedy wymienić cewkę zapłonową i dołożyć moduł zapłonowy (nazywany TSZ-H). No i do tego oczywiście potrzebne kabelki itp.

Re: Aparat Zaplonowy

: wt sie 24, 2010 20:59
autor: badbug
Lipek81 pisze:Musisz wtedy wymienić cewkę zapłonową i dołożyć moduł zapłonowy (nazywany TSZ-H). No i do tego oczywiście potrzebne kabelki itp.
Dzieki :) w nastepnej kolejnosci, jesli nie skonczy sie wymiana silnika na wiekszy to zmienie na aparat z hallem.
Kupilem ten aparat (jutro bede podlaczal bo aku padl przez tyle czasu)
Obrazek
Dodatkowe pytanie mam... do czego podlaczyc drugie podcisnienie? W moim poprzednim bylo tylko jedno i mam tylko jedna rurke :shock:

Widze, ze jestes zorientowany w tych klimatach. Wiesz moze jakie luzy na zaworach powinny byc ustawione w 1300 takim jak moj albo skad takie dane wziac?
Mam to pytanie w innym temacie ale zero odpowiedzi :(, a mam wrazenie, ze ustawienie byloby wskazane u mnie.
tutaj temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=317081" onclick="window.open(this.href);return false;