Koledzy, mam pytanie.
Co należy zrobić aby gniazdo zapalniczki włączało się dopiero po przekręceniu kluczyka? Chodzi o to, że nawet jak zgasze silnik to cały czas i tak działa czy nawigacja czy CB, a ma się wyłączyć. Dzieki za każdą pomoc.
gniazdo zapalniczki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
gniazdo zapalniczki
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17787][img]http://www.motostat.pl/user_images/17787/icon1.png[/img][/url] amon
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
gniazdo zapalniczki
Należy przepiąć zapalniczkę na + po kluczyku,co nie jest wbrew pozorom proste. Czy jeździłes wcześniej autem japońskim?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
gniazdo zapalniczki
amon_pl, zakładając że włączasz tylko małoprądożerne urządzenia jak navi czy CB możesz podłączyć bezpośrednio pod kabel z plusem po zapłonie od stacyjki dając na nim dodatkowy bezpiecznik 7.5 -10A).
Ale kiedyś zechcesz coś podłaczyć do gniazda na postoju i wtedy kicha. Lepiej dorób dodatkowe gniazdo, sa takie dostępne montujesz gdzie chcesz i wówczas to je podpinasz pod plus stacyjki. Dla mnie non stop wiszący z gniazda kabel okropnie wygląda
Ale kiedyś zechcesz coś podłaczyć do gniazda na postoju i wtedy kicha. Lepiej dorób dodatkowe gniazdo, sa takie dostępne montujesz gdzie chcesz i wówczas to je podpinasz pod plus stacyjki. Dla mnie non stop wiszący z gniazda kabel okropnie wygląda
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
gniazdo zapalniczki
Ponieważ gdy istnieje widoczne gniazdo zapalniczki zawsze jest pokusa by tam włożyć coś bardzo pobierającego prąd, bardzo bezpiecznym rozwiązaniem jest zastosowanie przekaźnika.
Jednak i tu można ominąć problem braku napięcia na postoju: stosujemy sterowanie cewką przekaźnika nie z przewodu czarnego (czyli linii 15) a z brązowo-czerwonego, znajdującego się np. w kostce ISO radia. Jest to linia S czyli napięcie jest razem z obecnością kluczyka w stacyjce - co już jest pewnym kompromisem między zasilaniem stałym a z zapłonem. W Mk IV jest to dodatkowo bezpieczniejsze, gdyż fabrycznie jest już bezpiecznik na linii S, w "Trójkach jeszcze nie ma.
Jednak i tu można ominąć problem braku napięcia na postoju: stosujemy sterowanie cewką przekaźnika nie z przewodu czarnego (czyli linii 15) a z brązowo-czerwonego, znajdującego się np. w kostce ISO radia. Jest to linia S czyli napięcie jest razem z obecnością kluczyka w stacyjce - co już jest pewnym kompromisem między zasilaniem stałym a z zapłonem. W Mk IV jest to dodatkowo bezpieczniejsze, gdyż fabrycznie jest już bezpiecznik na linii S, w "Trójkach jeszcze nie ma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości