Strona 1 z 1

[mk2] brak ładowania powyżej obrotów 2k/min

: pt sie 06, 2010 08:57
autor: Cukier
Witam. Mam problem z MK2 1.8 GX dokładnie nie mam ładowania... Problem ten się zaczął jak wjechałem na autostradę, po przejechaniu kilkudziesięciu km zauważyłem, że wskaźnik od temperatury cieczy chłodzącej jest na poziomie około 70* i radio zaczyna mi szwankować... jeżeli mam wszystko powłanczane to prąd z akumulatora bardzo szybko ucieka. Natomiast jeśli wyłączę wszystką elektrykę, lub pojazd będzie tylko na postojówkach i będzie chodził na biegu jałowym to akumulator się podładowuje... :panna:

proszę o jakąkolwiek pomoc ponieważ nie mam bladego pojęcia co może być nie tak...

aaaa i zapomniałem o najważniejszym.... kontrolka akumulatora się nie świeci...

[mk2] brak ładowania powyżej obrotów 2k/min

: pt sie 06, 2010 09:02
autor: Paweł Marek
Musisz sprawdzić votltomierzem czy alternator ładuje, czy ładuje jednakowo na wolnych i na wysokich obrotach, czy jego połączenia kablowe są sprawne. Pachnie to tylko zużyciem szczotek a żeby je ocenić trzeba wyjąc regulator napięcia - wszystkie opisy znajdziesz wyszukiwarką a stopień trudności tej czynnosci zależy od tego jakiej firmy masz alternator.

[mk2] brak ładowania powyżej obrotów 2k/min

: pt sie 06, 2010 09:13
autor: Cukier
Paweł Marek pisze:Pachnie to tylko zużyciem szczotek a żeby je ocenić trzeba wyjąc regulator napięcia
rwgulator napięcia wyjąłem, wygląda on tak, że bolec bliżej tej białej plastikowej obudowy jest zużyty w stopniu znacznie większym niż ten drugi...

Alternatora teraz i tak nie zrobię ponieważ jestem obecnie w czasie załatwiania pracy i trochę mi auto jest potrzebne, a drugiego nie mam :( nie wiem, pomoże trochę to jak kupię nowy regulator, czy nie bardzo?

[mk2] brak ładowania powyżej obrotów 2k/min

: pt sie 06, 2010 15:16
autor: Kowal_
Cukier pisze:że bolec bliżej tej białej plastikowej obudowy jest zużyty w stopniu znacznie większym niż ten drugi...
u mnie mniej więcej też tak wyglądało jak zaczęło mi szwankować ładowanie, z tym, że objawiało się to dodatkowo na początku sporadycznym mruganiem kontrolki.

Wymień ten regulator, to koszt dwudziestu kilku złotych, a podejrzewam, że problem ustąpi.

[mk2] brak ładowania powyżej obrotów 2k/min

: pt sie 06, 2010 17:31
autor: Cukier
Kowal_ pisze:Wymień ten regulator, to koszt dwudziestu kilku złotych, a podejrzewam, że problem ustąpi.
regulator wymieniony, ale dalej było by to samo... zdjąłem pasek klinowy i się przeraziłem... kilku jak nie kilkunastu zębów nie było... ogólnie teraz akumulator ładuję i pod wieczór pójdę sprawdzić czy wszystko będzie ok.

Dzięki wszystkim za pomoc :pub: :pub:

[mk2] brak ładowania powyżej obrotów 2k/min

: sob sie 07, 2010 08:44
autor: Kowal_
Oj Cukrze myślalem, że pasek to sprawdziłeś w pierwszej kolejności :helm:

Dobrze, że już działa.

[mk2] brak ładowania powyżej obrotów 2k/min

: sob sie 07, 2010 21:19
autor: spawacz
szczotki wpdaja w dragania bo sa juz zuzyte przy wiekszych obrotach, na nizszy bedzie ladowal, wymien szczorki i bedzie lala.