Strona 1 z 1
Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
: wt sie 03, 2010 11:49
autor: karol2505
Cześć mam taki problem jak należy podłączyć kopułkę przewodami zapłonowymi wiem że w kolejności 1-3-4-2 przesyłam fotkę kopułki z podłączeniem przewodów tylko nie wiem czy dobrze ( oznaczenie cylindra od strony zapłonu 1 pierwszy cylinder od strony zapłonu)
Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
: wt sie 03, 2010 13:20
autor: vavamuffin
dobrze mówisz, głośno mówisz.
sam walcze teraz z zaplonem...
Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
: wt sie 03, 2010 14:46
autor: karol2505
czyli to jest dobrze podłączone ???
Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
: wt sie 03, 2010 14:50
autor: vavamuffin
tak
Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
: czw sie 05, 2010 14:42
autor: Lipek81
karol2505, być może dobrze, być może nie. Ogólnie kolejność jest dobra, czyli patrząc w ten sposób na kopułkę palec obraca się w lewo. Problem może tkwić w nieprawidłowym podłączeniu pierwszego cylindra. Aparat zapłonowy może być obrócony. Ustaw rozrząd na znakach, zdejmij kopułkę i zobacz na które gniazdo pokazuje palec - to będzie cylinder nr 1. I potem kolejność zapłonu jet 1-3-4-2 - czyli jedziesz z wtyczkami w ten sposób, kręcąc w lewo.
Wiele osób składając silnik nie ustawia prawidłowo aparatu zapłonowego - pierwszy cylinder nie jest wtedy na znaku w aparacie, tylko na innej pozycji. Konsekwencja tego jest problem jaki mają następne osoby, przy próbie grzebania przy silniku. Wiele osób na forum pisze, że ustawienie aparatu nie ma znaczenia, bo można sobie potem przełożyć przewody itp., że ustawienie wałka pośredniego też nie jest ważne (akurat w 1.3 nie ma tego wałka). Tylko potem są właśnie takie problemy. Polecam zrobić coś takiego - ustawić rozrząd na znakach, zdjąć kopułkę, zobaczyć, czy palec pokazuje na znaczek, na obwodzie aparatu zapłonowego (mniej więcej). Jeżeli nie, to tak przestawić aparat zapłonowy (czasami trzeba go zdemontować), żeby palec pokazywał właśnie na to wycięcie na obwodzie. Wtedy wszystko będzie jak należy, i następni, który będą bawili się z tym silnikiem, nie będą mieli takich problemów.
Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
: czw sie 05, 2010 21:31
autor: karol2505
Lipek81 pisze:karol2505, być może dobrze, być może nie. Ogólnie kolejność jest dobra, czyli patrząc w ten sposób na kopułkę palec obraca się w lewo. Problem może tkwić w nieprawidłowym podłączeniu pierwszego cylindra. Aparat zapłonowy może być obrócony. Ustaw rozrząd na znakach, zdejmij kopułkę i zobacz na które gniazdo pokazuje palec - to będzie cylinder nr 1. I potem kolejność zapłonu jet 1-3-4-2 - czyli jedziesz z wtyczkami w ten sposób, kręcąc w lewo.
Wiele osób składając silnik nie ustawia prawidłowo aparatu zapłonowego - pierwszy cylinder nie jest wtedy na znaku w aparacie, tylko na innej pozycji. Konsekwencja tego jest problem jaki mają następne osoby, przy próbie grzebania przy silniku. Wiele osób na forum pisze, że ustawienie aparatu nie ma znaczenia, bo można sobie potem przełożyć przewody itp., że ustawienie wałka pośredniego też nie jest ważne (akurat w 1.3 nie ma tego wałka). Tylko potem są właśnie takie problemy. Polecam zrobić coś takiego - ustawić rozrząd na znakach, zdjąć kopułkę, zobaczyć, czy palec pokazuje na znaczek, na obwodzie aparatu zapłonowego (mniej więcej). Jeżeli nie, to tak przestawić aparat zapłonowy (czasami trzeba go zdemontować), żeby palec pokazywał właśnie na to wycięcie na obwodzie. Wtedy wszystko będzie jak należy, i następni, który będą bawili się z tym silnikiem, nie będą mieli takich problemów.
o jakie wycięcie na obwodzie chodzi ? to ma na celu prawidłowo ustawiony zapłon
Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
: pt sie 06, 2010 08:14
autor: Lipek81
Jak zdejmiesz kopułkę, to na obwodzie aparatu zapłonowego będziesz miął nacięcie. To nacięcie oznacza, gdzie powinien być podpięty pierwszy cylinder. Niestety, czasami ktoś przekręci, źle założy aparat zapłonowy, tak, że to nacięcie nie nie jest już aktualne.
Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
: pt sie 06, 2010 09:46
autor: karol2505
a może ktoś podesłać jakom fotkę bo nie mogę znaleźć tego znaku
Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
: wt lut 05, 2013 16:37
autor: MatVWeusz
karol2505 pisze:a może ktoś podesłać jakom fotkę bo nie mogę znaleźć tego znaku
Proszę
http://www.google.pl/imgres?q=golf+iii+ ... x=77&ty=58
Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
: wt lut 05, 2013 17:08
autor: agrala
Nastepnym razem zanim cos napiszesz to zwroc uwage na daty.