Działanie świateł do jazdy dziennej

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » wt paź 02, 2012 14:17

Jeśli kupiłeś Philipsy, to - jeśli w ogóle - dużego cięcia mieć nie będziesz. A kratkami, które można kupić za kilkanaście złotych chyba nie warto się przejmować :P Ja wyszedłem z takiego założenia, że jak się coś spierniczy, to kupię nowe kratki i tyle... Ja do 5-ledowych musiałem wyciąć to usztywnienie na środku między środkowymi... szczebelkami? Nie wiem jak to nazwać :P


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: seebst » wt paź 02, 2012 15:23

mkmck pisze:A kratkami, które można kupić za kilkanaście złotych chyba nie warto się przejmować
No przecież napisałem, że nie mam zwykłych, normalnych kratek, tylko kratki z halogenami, ori hella. Więc jest się czym przejmować właśnie. to nie jest towar ogólnie dostepny i za groszowe sprawy, że cos spierniczę i kupie nowe. Z resztą, przeciez pisałem.



szczyku

Odp: Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: szczyku » wt paź 02, 2012 21:15

tak na prawde to chyba jestes pierwszy na forum ktory montuje swiatla do jazdy dziennej przy halogenach :lol: skad taki pomysl?



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » śr paź 03, 2012 09:49

seebst pisze:No przecież napisałem, że nie mam zwykłych, normalnych kratek, tylko kratki z halogenami, ori hella. Więc jest się czym przejmować właśnie. to nie jest towar ogólnie dostepny i za groszowe sprawy, że cos spierniczę i kupie nowe. Z resztą, przeciez pisałem.
Wybacz. Masz rację.
szczyku pisze:tak na prawde to chyba jestes pierwszy na forum ktory montuje swiatla do jazdy dziennej przy halogenach skad taki pomysl?
Wczoraj widziałem w jakimś nowszym samochodzie (nie pamiętam jakim). Gość miał w bocznych kratkach, obok świateł dziennych (albo to były światła do doświetlania zakrętów?) zamontowane LEDy. Moim zdaniem wygląda to odpustowo.

BTW. Przy czterech ledach pewnie nie będzie cięcia


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » śr paź 03, 2012 10:16

A co ma halogen do ledów ? Kwestia gustu. Marudzicie na temat ledów w kratkach a potem sami pchacie diody w postoje, w rejestrację, oczywiście obowiązkowo barwa biała (tak z 8 - 10 K) i się cieszycie i to jest ok. A że połowa z was śmiga na wioskowych xenonach to też ok...



szczyku

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: szczyku » śr paź 03, 2012 10:47

panowie spokojnie :bigok: mnie chodzi o to że faktem jest halogen doświetli boki podczas jazdy, z tego co kojarzę nie można go używać w warunkach normalnej przejrzystości powietrza :crazy: to nie lepiej wykorzystać miejsce na halogeny i tam wstawić do jazdy dziennej które będą używane cały czas :bigok: miałem halogeny w poprzednim aucie i bardzo rzadko je używałem :bigok: fakt, chcę kupić halogeny i wstawić u siebie, ale tylko po to, aby zamontować moduł doświetlania zakrętów i coming/living home :bajer:



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Odp: Re: Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » śr paź 03, 2012 13:11

skaktus pisze:A co ma halogen do ledów ? Kwestia gustu. Marudzicie na temat ledów w kratkach a potem sami pchacie diody w postoje, w rejestrację, oczywiście obowiązkowo barwa biała (tak z 8 - 10 K) i się cieszycie i to jest ok. A że połowa z was śmiga na wioskowych xenonach to też ok...
Tak jest, odkryłeś moje niecne zamiary wobec Bory! Zapomniałeś jeszcze o neonach pod samochodem w kolorze morski błękit, przemalowaniu wnętrza na kolor karoserii, wrzuceniu 14' stalówek z czarnymi kołpakami z napisem RS Racing i glebie. Facet, zachowujesz się jakby ktoś Cię tu obrażał. ;)

Swyped with TapaTalk2


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » śr paź 03, 2012 18:36

Nie zachowuję się jak by ktoś mnie obrażał, ale grzmocicie farmazony czy coś wygląda dobrze czy nie, jak to jest kwestią gustu a potem samo robicie choinki za auta...



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: seebst » śr paź 03, 2012 19:02

mkmck pisze:BTW. Przy czterech ledach pewnie nie będzie cięcia
Tak, zgadza się. 4 ledy wchodzą w te kratki bez problemu, z każdej strony jest trochę luzu, więc wszystko pięknie wchodzi. Niestety montaż przełożyłem na jutrzejszy dzień, bo zanim się za to wszystko zabrałem to mnie wieczór zastał.
Zapytam jeszcze o jedną rzecz - jak macie te ledy w kratkach założone, podnosiliście je lekko do góry, żeby świeciły na wprost, czy tak zamontowaliście równolegle z kratką? Bo kratka jest skierowana lekko w dół, więc nie będzie dobrze moim zdaniem, żeby światła w dół świeciły. One mają świecić na wprost, czy może i nawet ciut w górę, żeby bardziej w oczy światło się rzucało?


Natomiast kwestia gustu, choinki na aucie, wioski itp... można o tym dyskutować. Ja na początku nie byłem za tym, żeby w te kratki przy halogenach montować ledy. Bo niezbyt mi się to widziało, gdy wyobrażałem to sobie. Natomiast gdy zobaczyłem kilkanaście aut, które również mają założone owe ledy w te właśnie kratki, gdzie również są halogeny, m.in. Passat B5FL, Vectra, Audi A4 itd. zauważyłem, że nawet nie wygląda to głupio. Fajnie się wszystko komponuje, jeśli oczywiście ledy dobrane są z głową, a nie jakieś tam paski i inne tego typu wieśniackie shity. Poza tym, jak moje ledy wkomponuję w kratki, nie będzie nic na zewnątrz kratki wystawać, minimalnie nawet będą one w środku, więc moim zdaniem wszystko będzie oki.

Sprawdziłem tak na sucho światełka jak świecą i wydaje się, że chyba dobrze. Po zgaszeniu silnika świecą jeszcze przez kilka sekund, po czym gasną. Mam nadzieję, że moduł ten nie nawali z czasem, że podłączone bezpośrednio pod akumulator nie zaczną nagle świecić ot tak...



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: XV2 » śr paź 03, 2012 22:06

Obrazek

Obrazek


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » śr paź 03, 2012 23:19

skaktus pisze:Nie zachowuję się jak by ktoś mnie obrażał, ale grzmocicie farmazony czy coś wygląda dobrze czy nie, jak to jest kwestią gustu a potem samo robicie choinki za auta...
Kwestia gustu i właśnie każdy z nas może powiedzieć, co się podoba, co nie. Ja natomiast nie mam zamiaru robić żadnej choinki z samochodu bo uważam to za wiochę. Wszystko co seria jest dobre. A Ty generalizujesz...
seebst pisze:Zapytam jeszcze o jedną rzecz - jak macie te ledy w kratkach założone, podnosiliście je lekko do góry, żeby świeciły na wprost, czy tak zamontowaliście równolegle z kratką? Bo kratka jest skierowana lekko w dół, więc nie będzie dobrze moim zdaniem, żeby światła w dół świeciły. One mają świecić na wprost, czy może i nawet ciut w górę, żeby bardziej w oczy światło się rzucało?
Ja starałem się zrobić je ciut do góry, żeby świeciły na wprost.

A nie podobają mi się ledy z halogenami, bo uważam, że jest tam tego za dużo wtedy. Poza tym w mojej opinii lepiej one wyglądają wysunięte jak najbardziej na zewnątrz w naszych katkach. Szczerze wolałbym zamienić halogeny na okrągłe ledy. Nawet chciałem do siebie kupić kratki na halogeny, ale niestety nie znalazłem :P

BTW. Dziś mój Borczins ucierpiał w stłuczce. Na szczęście tylko zderzak porysowany i grill do wymiany xD
Obrazek


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: Zico63b » śr paź 03, 2012 23:38

W zasadzie to de gustibus non disputandum est i nic miałem nie pisać - lecz...
Mam w Golfie 3 lampy Hella wzór à la Golf 4 i żal mi ich wypalać przez cały dzień. Lecz jak widzę te różne wozy, czasem nawet VW, poobwieszane tzw. dziennymi, z których to jeden miga, to jeden żarzy jedynie przed dokonaniem swego żywota a jeszcze inny już tego żywota dokonał (i jedzie sobie "Cyklop") - to naprawdę, wolę poczekać na coś sprawdzonego lub znów zastosuję coś żarówkowego. Miałem Hella H6W i było świetnie, lecz w Bielsku na płatnych parkingach są takie krawężniki, że już ich nie mam. I jak piszę, nie mam najmniejszego zamiaru nikomu umniejszać zasług w oświetlaniu swego pojazdu, lecz z doświadczenia radzę: można powiesić wszystko, tylko nie róbcie dziur w aucie, które pozostaną gdy lampy zawiodą lub się znudzą czy zepsują. Czasem lepiej "bulić" dziesiątki zł za dziesiątkami na żarówki (H7 to już wydatki) niż powiesić coś a potem żałować. Albo robić wymyślne wsporniki by otworki montażowe były PO DEMONTAŻU, bo będzie on kiedyś, jak najmniej widoczne.



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » czw paź 04, 2012 00:10

Kratki zawsze można wymienić na nowe, a jak LEDy zaczną się sypać, to zawsze można włączyć światła mijania i LEDy się wyłączają.
Zico63b pisze:Lecz jak widzę te różne wozy, czasem nawet VW, poobwieszane tzw. dziennymi, z których to jeden miga, to jeden żarzy jedynie przed dokonaniem swego żywota a jeszcze inny już tego żywota dokonał (i jedzie sobie "Cyklop")
:bigok: :pub:


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: seebst » czw paź 04, 2012 14:55

Założyłem te światełka.
Tak wygląda samo mocowanie do kratek z halogenami:
Obrazek
Troszkę rozczarowany jestem, bo nie świecą tak mocno, jak te wasze... Co prawda to tylko 4 ledy, ale wg mnie powinny jaśniej świecić.
A druga sprawa to przetwornica mi zakłóca odbiór radia. O ile problemu nie ma przy silnej stacji, gdzie nadajnik znajduje się niedaleko, to problem pojawia się, gdzie stacja odbiera troszkę słabiej - gdy wyłączę ledy gra normalnie, gdy je włączę - od razu słychać szumy i zaczyna gubić fale. I to niezależnie, czy na uruchomionym silniku, czy na postoju. Można sobie z tym jakoś poradzić?

Niebawem wrzucę filmik jak świecą światełka, tylko się uploaduje na YT...
" onclick="window.open(this.href);return false;

Czytając trochę po różnych forach, nawet myk z podłączeniem żarówki pod zasilanie nie pomaga, dalej zakłóca.
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2012 17:57 przez seebst, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości