Strona 6 z 6

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: wt gru 07, 2010 22:03
autor: 25baton25
ok- jutro w pracy sprawdzę to i podam wyniki jak się do neta dorwę - pozdrawiam

dodam jeszcze,że wyniki które podam będą troszkę zawyżone, gdyż posiadam miernik jeden z tańszych-ok 60zł, a ostatnio udało mi się porównać wyniki z profesjonalnym i okazało się że mój zawyża wyniki o około 0,1V-0,15V więc będę podawał tak jak mi wychodzi :pub:

pozdrawiam

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: śr gru 08, 2010 15:25
autor: 25baton25
witam

sprawdziłem wszystko jak pisał kolega faradek, oto wyniki:

odpalone auto, włączone światła mijania i dmuchawa na 3 biegu... oto napięcia:

*na akumulatorze -> 13,33V,
*na alternatorze -> 14,31V,
*pomiędzy obudową alternatora a klemą minusową -> 0,04V,
*pomiędzy zaciskiem B+ alternatora, a klemą plusową -> 0,86V,
*w gnieździe zapalniczki -> 12,89V ( to tak od siebie sprawdziłem)

czy coś to koledze mówi???? :food:

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: śr gru 08, 2010 18:52
autor: Tomasz Bis
25baton25 pisze:*na akumulatorze -> 13,33V,
*na alternatorze -> 14,31V,
Strata 1V to dużo , nie pozostaje nic innego jak go znaleźć :grin: Tutaj jest temat , przeczytaj cały to zamkniesz swój tak jak kolega z niego . Powodzenia :bigok:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=349515" onclick="window.open(this.href);return false;

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: śr gru 08, 2010 21:24
autor: faradek
25baton25 pisze:czy coś to koledze mówi???? :food:
Mówi mi to że alternator jest OK, a problem na 99% leży w przewodzie alternator-rozrusznik, pozostały 1% to przewód rozrusznik-akumulator, ale wtedy by Ci rozrusznik nie kręcił, więc to wykluczam.
Proponuję wymienić przewód od altka do rozrusznika, ja do tego celu wykorzystałem przewód 16mm2 (trochę na wyrost, oryginalny to 6mm2 albo 8mm2) ale teraz ile mam na altku to tyle samo mam na aku. :helm: Oczywiście trzeba też nowe końcówki na przewody (najlepiej je zacisnąć, a następnie zalutować.)

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: śr gru 08, 2010 23:33
autor: 25baton25
czyli kupić nowy kawałek przewodu + zaciski i samemu zrobić część od alternatora do rozrusznika...??? jutro będę szukał takich części :pub:

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: czw gru 09, 2010 00:08
autor: Tomasz Bis
Ewentualnie możesz założyć nowe końcówki na stary przewód , ale w każdym przypadku koniecznie po zaciśnięciu zalutować !

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: czw gru 09, 2010 10:38
autor: 25baton25
dzięki za rade, może uda mi się w weekend to zrobić- poinformuję o efektach :helm:

zacisków takich lepiej szukać w elektrycznym czy mechanicznym?? :goof:

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: czw gru 09, 2010 16:58
autor: faradek
Ja takie końcówki kupowałem w motoryzacyjnym, ale w elektrycznym też powinni mieć. A przewód lepiej wymień, bo lutowanie starego nie jest takie proste (cyna nie chce się łapać, bo jest już lekko utleniony.)

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: czw gru 09, 2010 23:21
autor: 25baton25
dokładnie-tym bardziej,że taki przewód to groszowe sprawy...jutro będę tego szukał

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

: sob gru 11, 2010 23:45
autor: 25baton25
witam

i oto sprawa się rozwiązała. jak pisał kolega faradek należało wymienić przewód alternator rozrusznik-dziś to zrobiłem

*dwa przewody B+ od alternatora do rozrusznika wymieniłem na 10 mm2 plus miedziane zakucia
*oraz przy okazji wymieniłem przewód plusowy od akumulatora do rozrusznika na 35 mm2, oraz klemy
koszt tej przyjemności to około 35zł

teraz przy włączonym silniku i światłach długich, radiu, ogrzewaniu tylnej szyby i nadmuchu na ''3'' napięcie na alternatorze wynosi ok 14,25 V , a napięcie na klemach ok 14,25 V :bigok: . Napięcie bez żadnych obciążeń = ok 0,1V więcej - tak więc wszystko jak należy bez żadnych strat

wielkie dzięki koledzy za pomoc pozdrawiam :pub: