Strona 4 z 4

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

: ndz maja 08, 2016 10:40
autor: ciarek15
Seerq pisze: tylko zastanawia mnie jak wyłączę czujnik oleju w nowych zegarach. Bo wsadu nie wgram starego o czym było mówione przy zeszłych zegarach.
W immo 3 nie musisz zmieniać wsadu, wystarczy zmienić kodowanie według instrukcji poniżej:

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (ab MJ 2000)

0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)
1 - Flexibles Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG1)
2 - Festes Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG2)
3 - Fahrzeuge ohne Serviceintervallanzeige (USA,Kanada

Czwartą cyfrę kodowania ustawisz na 0, (czyli brak czujnika) i nie będzie komunikatu o błędzie ;)

W immo 2 nie mogłem tak zrobić bo nie przyjmowało takiej wartości, więc zmiana wsadu dopiero pomogła.

Wraz ze zmianą licznika na immo 3 możesz syskać inne "bajery". Spalanie na postoju jest wyrażane w l/h, RKM czyli info ile przejedziesz na paliwie pozostałym w baku itp... Tylko wtedypamiętaj by co jakiś czas kontrolować moduł air baga czy nie ma błędów, bo po wyłączeniu kontrolki nie poinformuje Cię o awari.

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

: ndz maja 08, 2016 17:05
autor: Seerq
Jak tamte zegary z IMMO3 będą działać bez zarzutu to pewnie je wezmę i gitara :) Dzięki wielkie za pomoc, mam nadzieje że z adaptacją i uruchamianiem bajerów nie będę miał problemów :)

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

: wt maja 10, 2016 18:24
autor: Seerq
Odświeżam :)
Zegary dzisiaj oglądałem, sprawdziłem fis działa lepiej to biorę. Wracam do domu, podłączam, zmieniam kodowanie, wszystko gra ALE. Pierwsza sprawa to brak kontrolki IMMO i co dziwne auto odpaliło bez kodowania kluczyków. Po włączeniu zapłonu na wyświetlaczu wyświetla się napis "IMMOBIL ACTIVATED" adaptować kluczyki czy co z tym robić? Druga sprawa to brak kontrolki o grzaniu świec, czy to przy teście zegarów czy przy włączaniu zapłonu, nie ma. Jakieś rady co z tym zrobić?

Odświeżam znów :)
Z tego co się zorientowałem to przyczyną braku kontrolki grzania świec może być to że w starych zegarach był podłączone analogowa a w nowych idą już po can.
W starych zegarach na pinie nr. 13 niebieska kostka jest: Lampka kontrolna czasu rozgrzewania świec żarowych (tylko w przypadku silnika wysokoprężnego)
W nowszych zegarach na pinie nr. 13 niebieska kostka jest: Lampka kontrolna zablokowania oparcia tylnego siedzenia (tylko określone kraje)
Pozostaje pytanie czy da się coś z tym zrobić? Przekodowanie zegarów, inny wsad, pociągnięcie jakiegoś dodatkowego kabla z sterownika silnika?