wesol pisze: Piec nie chodzi w nieskonczoność mimo z euruchomiony pilotem lub recznie.
chodzi - testowałem pomijając zegar - dając sygnał zamiast zegara
jak byś się uparł to do momentu aż padnie aku czyli ok 10V
wesol pisze:JEst to ochrona przed przegrzaniem.
ochrona przed przegraniem - chłopie gdzieś się tych głupot naczytał- ochroną przed przegrzaniem jest czujnik przegrzania, który wyłączy go jak zagrzejesz do 85C
wesol pisze:Z poborem pradu przez wiatrak to troszk eprzesadziłeś kolego. 20- 25 amper to na ful obroty ciagnie a jak dobrze wiesz ze wpięcie sie w panel klimatronika nie uruchamia nawiewu na maxa
i znowu głupoty gadasz - zapraszam do mojego auta - i ustaw wg własnego uznania - zobaczymy czy nie będzie kręcił na maxa a im cieplej w aucie tym mniejsze obroty - możesz sobie regulować ........ Wszystko zależy od typu sterownika climatronika - spotkałem takie którym możesz nastawić np 2 kreski wiatraka i tak zapamięta i takie w których możesz sobie ustawiać co chcesz a on i tak sam steruje pracą wiatraka - oryginalne zgodne z instrukcją podłączenie polega na podpięciu pinu 1 wtyczki D ze sterowania webasta.
wesol pisze:Czemu niby ma piec ciagnac wiecej przy starcie to nie wiem choc moze o 1 amper wiecej pociagnie niz standard
wg instrukcji - ciągnie tyle bo musi dodatkowo grzać świecę żarową
wesol pisze:To sa auta ktore sa wykozystywane do nocowania w nich w dalekie podróże itp- przynajmniej z taką mysła jest to zaprojektowane.
ale się ubawiłem - to co co pół godziny włączasz webasto a rano prosisz żeby ktoś ci prądu pożyczył? Jeśli śpisz w aucie tylko tylko webasto suche bo mniejszy pobór prądu i mniejszy pobór paliwa
wesol pisze:czemu nie podales jaka predkosc nawiewu i czy obieg wewnetrzny zamkniety czy otwarty.
prędkość nawiewu 3 kreski, obieg otwarty (czyli nie wewnętrzny)
wesol pisze: Nie załączy ci tych trzech swieczek jak bedzie silnika na jalowych obrotach.
chłopie przestań p... głupoty jak nie masz pojęcia - minimalne wymagania:
1. obroty minimum 450 obr/min
2. temp zewn poniżej 5 stopni C
3. temp płynu poniżej 80 stopni C
wesol pisze:nie wiadomo ile dokladnie liczyc pradu na jedna sztuke ale mysle ze cos kolo 10 A
przekaźnik dla 2 świeczek (wysokie grzanie - 70A)
przekaźnik dla 1 świeczki (niskie grzanie 40A)
wesol pisze:Coprawda po 2.5 minuty swiece silnika są odlaczane
a świstak siedzi i zawija sreberka - poniżej 25 sekund
Teraz wracamy do tematu - dzisiaj -18 stopni - zamiast grzałki Z35 - załączyłem świece żarowe na króćcu wody, wentylator na 3 kreski, kierunek na szybę, bez obiegu wewnętrznego - czyli to co z zewnątrz przez filtr ppyłkowy.
świece na króćcu
-18C ______ Z35
-24C
po 2 minutach - 4,9C _____ - 1,2C
po 2:37 - 0,9C ___________ + 2,0C
po 3:10 + 2,3C ___________ + 4,6C
po 4 minutach + 5,1C _____ + 7,0C
po 4:22 + 7,6C ___________ + 8,6C
po 4:56 + 9,8C ___________ + 10,5C
po 5:30 + 11,8C ___________ + 12,2C
po 6:09 + 13,7C ___________ + 13,9C
Obroty silnika jałowe - coś koło 950.
Podsumowując - auto stało, więc inaczej się silnik nagrzewa, grzałka Z35 testowana była przy temp powietrza -24,5 (silnik też tak wychłodzony), natomiast świece na króćcu wody przy -18, a w każdym z czasów temperatura na wylocie była wyższa niż w wersji z 3 świecami na króćcu wody. Wniosek nasuwa się jeden - Volkswagen też to musiał testować skoro się przerzucił z grzałek na króćcu wody na farelki w nagrzewnicy.