[Ankieta] Żarówki halogenowe - testy, porady, opinie...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
Wszystko jest na forum, wystarczy poszukać.
Osram Cool Blue INTENSE - dają prawie białe światło.
Każda żarówka tego typu świeci słabiej niż zwykłe i w nocy na mokrym mało co widać. Ewentualnie Cool Blue Hyper. Świecą praktycznie na niebiesko z białym,sa bez homologacji.
Osram Cool Blue INTENSE - dają prawie białe światło.
Każda żarówka tego typu świeci słabiej niż zwykłe i w nocy na mokrym mało co widać. Ewentualnie Cool Blue Hyper. Świecą praktycznie na niebiesko z białym,sa bez homologacji.
Re: A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
Właśnie nie ma na forum nic mądrego, wszyscy chwalą swoje jak to się mówi.skaktus pisze:Wszystko jest na forum, wystarczy poszukać.
Osram Cool Blue INTENSE - dają prawie białe światło.
Każda żarówka tego typu świeci słabiej niż zwykłe i w nocy na mokrym mało co widać. Ewentualnie Cool Blue Hyper. Świecą praktycznie na niebiesko z białym,sa bez homologacji.
Ja doczytałem się, że ponoć super są Osram Nightbreaker PLUS oraz Philips Xtreme Vision. O tych które Ty napisałeś nawet nie słyszałem.
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
Osram Night Breaker - standardowe, tez PLUS mają teoretycznie nieco wyższą żywotność. Barwa koło 3500 K
Philips X-Treme +80% / +100% - różnica typu chwyt marketingowy, barwa koło 3500K
Tungsram +90% - efekty w deseń co Philips i Osram, najtańsze
Osram Coob Blue / Philips Blue Vision / Tungsram Sport Blue - barwa minimalnie wyższa niż w zwykłej żarówce, w ciągu dnia brak różnic, w nocy na mokrej drodze kiepsko, Tungsram najtańszy, Philips najdroższy
OSram Cool Blue Intense / Philips Blue Vision Ultra - efekt, podobny, Osramy tańsze, barwa teoretycznie koło 4200 K, w życiu bywa różnie, wiele zależy od reflektora, Osram najtańszy
Osram Cool Blye Hyper / Philips Diamond Vision - bez homologacji, światło wręcz niebieskie, w nocy wiele nie widać, wiele Diamond Vision z Allegro to podróby.
Prawidłowe napięcie na żarówce - bez tego żadna najlepsza żarówka ci nie pomoże.
Philips X-Treme +80% / +100% - różnica typu chwyt marketingowy, barwa koło 3500K
Tungsram +90% - efekty w deseń co Philips i Osram, najtańsze
Osram Coob Blue / Philips Blue Vision / Tungsram Sport Blue - barwa minimalnie wyższa niż w zwykłej żarówce, w ciągu dnia brak różnic, w nocy na mokrej drodze kiepsko, Tungsram najtańszy, Philips najdroższy
OSram Cool Blue Intense / Philips Blue Vision Ultra - efekt, podobny, Osramy tańsze, barwa teoretycznie koło 4200 K, w życiu bywa różnie, wiele zależy od reflektora, Osram najtańszy
Osram Cool Blye Hyper / Philips Diamond Vision - bez homologacji, światło wręcz niebieskie, w nocy wiele nie widać, wiele Diamond Vision z Allegro to podróby.
Prawidłowe napięcie na żarówce - bez tego żadna najlepsza żarówka ci nie pomoże.
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
JacekB, http://allegro.pl/zarowki-xenon-farenhe ... 04849.html
Coś takiego![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wiem - "chiński, wiejski pseudo xenon look badziew" ALE sam ich używałem na h4 w mk3 i powiem Ci, że po prostu super jak dla mnie
I to bez przekaźników
Ładne białe światło w dzień i nocy ! Po prostu malina jak na halo ![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Coś takiego
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wiem - "chiński, wiejski pseudo xenon look badziew" ALE sam ich używałem na h4 w mk3 i powiem Ci, że po prostu super jak dla mnie
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
I to bez przekaźników
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
Badziew masz rację, głównie dlatego że kopułka pomalowana srebrną farbą kopci.
Git malina barwa - też masz rację, wydaje się biała a to z kolei powoduje że wydaje się że jest jej więcej. Nie mniej jednak stawaj z kimś kto ma przekaźniki + dobre żarówki w deszczową noc na ciemnej drodze poza miastem i niestety "farenhajt" odpada....
Git malina barwa - też masz rację, wydaje się biała a to z kolei powoduje że wydaje się że jest jej więcej. Nie mniej jednak stawaj z kimś kto ma przekaźniki + dobre żarówki w deszczową noc na ciemnej drodze poza miastem i niestety "farenhajt" odpada....
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
skaktus, używałeś ? Bo ja używałem dłuższy czas i wybacz ale dziwnym trafem na mokrym, suchym, w dzień i w nocy spisywały się świetnie .
Każdy może myśleć co chce, ale ja przetestowałem i wiem co mówię
Ps. jeśli się coś porównuje, to na równi tj. żarówkę, żarówką, a nie żarówka vs. przekaźnik+żarówka
(logiczny wygrany)
Każdy może myśleć co chce, ale ja przetestowałem i wiem co mówię
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Ps. jeśli się coś porównuje, to na równi tj. żarówkę, żarówką, a nie żarówka vs. przekaźnik+żarówka
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
(logiczny wygrany)
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
Tak, miałem farenhaita w wersji na H4 która okopciła mi odbłyśnik w MK4. Miałem też ten same żarówki po zakupie projektorów - używałem krótko - świeciły bardzo fajnym białym światłem ale w porównaniu do Philipsa Premium na mokrej ulicy było tragicznie - oba testy wykonane na przekaźnikach.
Niestety nie uwierzą w to, że żarówki malowane na niebiesko świecą lepiej niż zwykłe - barwa biała, uzyskana poprzez barwienie bańki żarówki na niebiesko, zabiera dużą część światła - w przypadku Bottari w H4 ponad 70%. Prawdopodobnie aby świeciły się mocno, żarówka mimo napisu na opakowaniu że ma homologację E, wcale jej nie miała i miała więcej W aby spełnić choćby najniższy poziom normy. Test tego typu żarówek pokazały dobitnie, że markowe produkty są na granicy normy (BlueVision) a wiele produktów no-name albo norm nie spełnia albo ma więcej W. To samo ludzie piszą na forach...
Niestety nie uwierzą w to, że żarówki malowane na niebiesko świecą lepiej niż zwykłe - barwa biała, uzyskana poprzez barwienie bańki żarówki na niebiesko, zabiera dużą część światła - w przypadku Bottari w H4 ponad 70%. Prawdopodobnie aby świeciły się mocno, żarówka mimo napisu na opakowaniu że ma homologację E, wcale jej nie miała i miała więcej W aby spełnić choćby najniższy poziom normy. Test tego typu żarówek pokazały dobitnie, że markowe produkty są na granicy normy (BlueVision) a wiele produktów no-name albo norm nie spełnia albo ma więcej W. To samo ludzie piszą na forach...
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
chyba walne ankietę dot. żarówek H7 tyle że nie wiem czy ludzie będą głosować na dobrą żarówkę czy na to co obecnie mają w samochodach ![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
Sata, sam sobie niestety odpowiedziałeś - większość i tak zagłosuje na to co aktualnie u niego siedzi w aucie ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ps. w jakiejś gazecie parę mies. temu był dobry test żarówek H7 własnie, może poszukaj na necie?
(to chyba była gazeta auto świat
)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ps. w jakiejś gazecie parę mies. temu był dobry test żarówek H7 własnie, może poszukaj na necie?
(to chyba była gazeta auto świat
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
Te testy ja bym brał z lekkim przymróżeniem oka - w jednym z testów w AŚ były dane, mówiące o tym że żarówka Philips Premium o ile się nie mylę na włóknie świateł długich daje około 2100 lumenów, w innym ta sama żarówka dawała 1600.
Bardziej należy się patrzyć na instalację, reflektor, jego rodzaj. Bo niestety ból jest taki że jedna np. H7 świeci rewelacyjnie w takim reflektorze a w innym totalna katastrofa. Do tego należy pamiętać że wciąż są używane żarówki H1, H3 i wiele aut ma H4, które wbrew pozorom potrafią zagiąć niejedno nowe auto. Mam tego przykład po Corsie B - tam H4 są genialne.
Bardziej należy się patrzyć na instalację, reflektor, jego rodzaj. Bo niestety ból jest taki że jedna np. H7 świeci rewelacyjnie w takim reflektorze a w innym totalna katastrofa. Do tego należy pamiętać że wciąż są używane żarówki H1, H3 i wiele aut ma H4, które wbrew pozorom potrafią zagiąć niejedno nowe auto. Mam tego przykład po Corsie B - tam H4 są genialne.
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
skaktus, nie wiem jaki test widziałeś, ale ja widziałem w miarę wiarygodny (realne wartości były podawane) i teoretycznie było to przeprowadzane wszystko w labolatorium, z którego parę fotek zamieścili ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tak czy siak - każdy ma swoje zdanie, nie spróbujesz sam, nie przekonasz się![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do tych różnie świecących żarówkach w innych reflektorach - zgadzam się, tak samo jak lekkie już przestawienie(czy np. wymiana żarówki) może wpłynąć na wiązkę światła którą emituje reflektor)
Także reasumując: jeśli napięcie w instalacji ok(mowa o mk3 i w dół zwłaszcza), reflektor wygląda dobrze, to pozostaje zmienić żarówki i wyregulować światła .
(najlepiej dla pewności zrobić foto na starych żarówkach i na nowych, aby ocenić efekt)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tak czy siak - każdy ma swoje zdanie, nie spróbujesz sam, nie przekonasz się
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do tych różnie świecących żarówkach w innych reflektorach - zgadzam się, tak samo jak lekkie już przestawienie(czy np. wymiana żarówki) może wpłynąć na wiązkę światła którą emituje reflektor)
Także reasumując: jeśli napięcie w instalacji ok(mowa o mk3 i w dół zwłaszcza), reflektor wygląda dobrze, to pozostaje zmienić żarówki i wyregulować światła .
(najlepiej dla pewności zrobić foto na starych żarówkach i na nowych, aby ocenić efekt)
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
I do tego dodać że nie warto kombinować z żarówkami z marketów, biedronek itp - mam żarówkę "Comparator" z biedronki, super white coś tam coś tam - włókno jest obniżone w stosunku do np. Philipsa o jakieś 3 mm - widać to gołym okiem. Oczywiście żarówka świeci dużo słabiej bo nie trafia w ognisko reflektora.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
Najważniejsze, lub przynajmniej ogromnie ważne by reflektor był po prostu ogromny. Łada 2105 czy Samara, Volvo 244 lub choćby Polo 86C2f + żarówki H4 nie dawały najmniejszych szans powiedzmy nie tak starej Marei z jej lampkami od roweru jako światłami mijania. A specjalnie mierzyłem napięcia, Marea miała takie same lub lepsze (niż Łada). A takie same wyniki były kiedyś w Motorze, nie pamiętam numeru.
No i żarówki oczywiście nie barwione!
No i żarówki oczywiście nie barwione!
A,B,C żarówek halogenowych - testy, porady, opinie...
Zico63b, tylko kto kieruje się wielkością reflektora w wyborze auta ?
Bo innej opcji nie ma, chyba, że potrafisz wstawić reflektory od jeep'a do mk3, to szacun![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Bo innej opcji nie ma, chyba, że potrafisz wstawić reflektory od jeep'a do mk3, to szacun
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości