Strona 3 z 4

Brak kierunków po wymianie instalacji

: sob gru 04, 2010 17:47
autor: Zico63b
Czy kolega miał w czasie pomiarów przerywacz podłączony kawałkami przewodów jako przedłużkami, tak jak na drugim, niższym rysunku?
Pomiary woltomierzem elektronicznym mogą (nie muszą) wprowadzać w błąd, potrafi taki przyrząd wskazać napięcie po jego przejściu przez diodę czy żaróweczkę podświetlającą włącznik itp. naprawdę realne próby daje podpięcie konkretnej żarówki (o mocy min. 21W).

Po wpięciu do „gołego” gniazda skrzynki czyli bez przerywacza, w sposób według linii niebieskich – żarówka świeci światłem ciągłym, razem z zapłonem.
Po wpięciu według linii czerwonych NIE MOŻE świecić lub żarzyć. Bez wpiętego przekaźnika na pinie skrzynki numer 2 nie powinno być napięcia.
Obrazek

Dużo mówiącą próbą jest podłączenie żarówki kontrolnej po wykonaniu takich przedłużeń w celu sprawdzenia działania przerywacza. Przy dołączeniu do masy (do blachy lub brązowego na rysunku) oraz do czarno-biało-zielonego, przy wpiętym przerywaczu – żarówka ma zacząć szybko migać.

Obrazek


No i zobaczymy jakie wyniki.

Re: Brak kierunków po wymianie instalacji

: pn gru 06, 2010 17:43
autor: LeadPCT-V.A.G
Zico63b pisze:Czy kolega miał w czasie pomiarów przerywacz podłączony kawałkami przewodów jako przedłużkami, tak jak na drugim, niższym rysunku?
Pomiary woltomierzem elektronicznym mogą (nie muszą) wprowadzać w błąd, potrafi taki przyrząd wskazać napięcie po jego przejściu przez diodę czy żaróweczkę podświetlającą włącznik itp. naprawdę realne próby daje podpięcie konkretnej żarówki (o mocy min. 21W).

Po wpięciu do „gołego” gniazda skrzynki czyli bez przerywacza, w sposób według linii niebieskich – żarówka świeci światłem ciągłym, razem z zapłonem.
Po wpięciu według linii czerwonych NIE MOŻE świecić lub żarzyć. Bez wpiętego przekaźnika na pinie skrzynki numer 2 nie powinno być napięcia.
Obrazek

Dużo mówiącą próbą jest podłączenie żarówki kontrolnej po wykonaniu takich przedłużeń w celu sprawdzenia działania przerywacza. Przy dołączeniu do masy (do blachy lub brązowego na rysunku) oraz do czarno-biało-zielonego, przy wpiętym przerywaczu – żarówka ma zacząć szybko migać.

Obrazek


No i zobaczymy jakie wyniki.

no i niestety żarówka się nie zaświeciła . więc zrezygnowałem z żarówki i podpięłem się miernikiem - masa do budy auta plus do pinu 4 (oznaczenie ze skrzynki) napięcie przy wył zapłonie 3-4V na włączonym ok 14,59V gdy masę przekładam z budy do któregoś z pozostałych pinów wskaźnik nic nie pokazuje :( tak samo jest z żarówką .... czyżby brak masy ??

Brak kierunków po wymianie instalacji

: wt gru 07, 2010 18:54
autor: Zico63b
Żarówkę do pinu zasilania czyli 4 w skrzynce i do blachy pojazdu.

Brak kierunków po wymianie instalacji

: wt gru 07, 2010 20:50
autor: LeadPCT-V.A.G
nom to w taki sposób zaświeci na pewno , ale żadnym innym pinie nie ma napięcia jak jest wyciągnięty przerywacz nawet po włączeniu któregoś kierunku lub awaryjnych , a na pinie 4 różnica napięcia jest tylko gdy włączę lub wyłączę zapłon .

Brak kierunków po wymianie instalacji

: wt gru 07, 2010 21:56
autor: Zico63b
...i bardzo dobrze, że nie ma napięcia na innym niż 4 pinie. Oznacza to bowiem brak zwarć i "przebić" w skrzynce. Całe napięcie daje właśnie ten przekaźnik, którego w tej próbie nie ma. Bez niego prawidłowym jest, że nigdzie poza "4" napięcia nie ma.
Teraz czas na próbę według dolnego rysunku, tu poniżej dorysowałem dodatkowo żarówkę, by nie było nieporozumień. Żarówka 21W ma migać bardzo szybko, jak kierunkowskaz z jednym migaczem spalonym - byle migała.
Obrazek

Brak kierunków po wymianie instalacji

: śr gru 08, 2010 15:12
autor: LeadPCT-V.A.G
niestety ale żarówka nie miga :(

Brak kierunków po wymianie instalacji

: śr gru 08, 2010 15:38
autor: Zico63b
To jest wadliwy przerywacz. W tym połączeniu przerywacz musi nadawać impulsy świetlne (czyli migać) i to niezależnie czy jest jedna czy dwie żarówki; przy jednej żarówce o mocy 21watów będzie to szybkie miganie, ale musi być!

A ta masa w górnym pinie, "1" to w końcu jest czy nie ma - bo się pogubiłem: według niebieskich linii żarówka świeci z zapłonem?
A jak jest podejrzenie co do masy - dać masę (brąz na rysunku) nie do skrzynki a do blachy pojazdu.
I powoli nie wiem czy damy sobie z tym radę na odległość... :hmm:

Brak kierunków po wymianie instalacji

: śr gru 08, 2010 20:53
autor: LeadPCT-V.A.G
masy w górnym pinie 1 nie ma . Żarówka się nie świeciła. Dzisiaj test robiłem na dwóch przerywaczach - jeden jeździł w moim golfie starym i działał a drugi jeździł w tym kupionym i tez działał

Brak kierunków po wymianie instalacji

: śr gru 08, 2010 21:35
autor: Zico63b
To chyba będzie trzeba dolutować kawałek przewodu do pinu 31 PRZERYWACZA, drugi koniec dać do blachy i wsadzić przerywacz do gniazda. Swoją drogą, gdzieś mogła odpiąć się wtyczka z brązowym przewodem, z tyłu skrzynki - przy okazji warto sprawdzić.
Tą masę może wykorzystywać też inny przekaźnik i mogłyby być kłopoty.

Brak kierunków po wymianie instalacji

: czw gru 09, 2010 01:50
autor: LeadPCT-V.A.G
sprawdzę to jak tylko spadnie mi gorączka i będę czuł się na siłach ... ale dlaczego kontrolka mruga szybko bez włączonego kierunku i bez włożonego przerywacza po włączeniu zapłonu :O

Brak kierunków po wymianie instalacji

: czw gru 09, 2010 13:51
autor: Zico63b
To jest pewnie jeszcze jakiś błąd pzrzy przekładce, którego nie potrafię "znaleźć" na odległość.

Brak kierunków po wymianie instalacji

: czw gru 09, 2010 15:27
autor: LeadPCT-V.A.G
jeżeli przylutuje kabelek do pinu 31 w przerywaczu i wsadzę go na swoje miejsce to zrobię zwarcie z tego względu że pin 31 przerywacza to pin 4 w skrzynce a w pinie 4 jest napięcie ok 13-14V

Brak kierunków po wymianie instalacji

: czw gru 09, 2010 16:08
autor: Zico63b
Jakim cudem? Z fotki widać że 31 ma iść na 1 skrzynki. A do dobrego gniazda go Kolega daje? Górne prawe; duży numer 6
Fotografię kilka postów wyżej poprawiłem, dodając numery pinów (były nie bardzo czytelne).
Widać że coś tu nie pasuje u Kolegi.

Brak kierunków po wymianie instalacji

: czw gru 09, 2010 16:52
autor: LeadPCT-V.A.G
do dobrego gniazda górne prawe duży numer 6 i ja mam 1 na dole a 4 u góry :|

sprawdzę jeszcze drugą skrzynkę i zaraz napisze jak tam jest

druga skrzynka z Golfa II i tak samo 1 na dole 4 u góry