Strona 3 z 4

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: pt gru 03, 2010 19:33
autor: agrala
Nic nie stoi na przeszkodzie by sprawdzic miernikiem czy jest przejscie miedzy pinem 42 a gniazdem przekaznika i tak tez nalezy wczesniej zrobic.
Rozpiska ktora dales jest chyba raczej od benzyny ale moge sie mylic

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: pt gru 03, 2010 20:02
autor: Maryn_08
fenestro00005 a powiedz mi ten przekażnik temperatury cieczy chłodzącej jest pod numerem 42 w skrzynce ???

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: pt gru 03, 2010 20:31
autor: Maryn_08
jeśli jest taki przekażnik czujnika temper cieczy chłodzącej to prosił bym o wskazanie go gdzie on się znajduje był bym bardzo wdzięczny :pub:

Re: Przekaźnik 109 się rozłącza.

: pt gru 03, 2010 21:19
autor: agrala
Maryn_08 pisze:fenestro00005 a powiedz mi ten przekażnik temperatury cieczy chłodzącej jest pod numerem 42 w skrzynce ???
Pokaz w ktorym mejscu ktos pisal o takim przekazniku.
Nie wymyslaj debilizmow :panna:

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: pt gru 03, 2010 23:55
autor: fenestro00005
http://rapidshare.com/#!download|678dt| ... rt.pdf|404" onclick="window.open(this.href);return false;
To jest chyba diesel, pod spodem jest do benzyny.
Znalezione gdzieś na forum teraz nie mogę znaleźć tematu
Jutro będę się bawił i sprawdzę.
Maryn_08 Nie ma czegoś takiego, ja do Ciebie nie pisałem.

Re: Przekaźnik 109 się rozłącza.

: wt gru 07, 2010 13:52
autor: fenestro00005
agrala pisze:Czarno-fioleowy, w gniezdzie ECU nr 42, srodkowy rzad z boku zlacza, czawarty od boku
Tak to ten.

Szukamy dalej przyczyny.
Pociągnąłem nowy kabel prosto od kompa bezpośrednio do przekaźnika. I lipa. Dalej zanika na nim masa.
Jednak masa nie zanika gdzieś po drodze(przetarty kabel, przepalone w skrzynce) a zanika już na samym ECU.
Jakie mogą być tego przyczyny?
-Uszkodzony komp?(kupiłem drugi, podmieniłem i to samo, też uszkodzony?)
-ECU dostaje jakiś sygnał z jakiegoś czujnika aby zgasić auto?(Vag by pokazał, a nic nie ma)

Nie mam pojęcia co go boli...

W ECU mogą wystąpić zimne luty jak w alarmie?

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: śr gru 08, 2010 10:23
autor: agrala
Gdzie podpiales ten kabel - wlozyles go w styk pod przekaznikiem czy z tyly skrzynki go podpiales? Bo nie wiadomo czy mozna wyeliminowac uszkodzenie skrzynki.
Pisales o zmianie komputera wiec rozumem ze nie masz immo.
Jak pracuje silnik jak zewrzesz ten przekaznik palcem i go trzymasz? Czy kontroka od swiec wtedy miga jak go trzymasz?
Watpie zebys mial dwa identycznie uszkodzone ECU. Podejzewam ze chyba podlaczyles przewod od ECU do tylu skrzynki a nie pod nozke przekaznika a problemem jest uszkodzona skrzynka. Jezeli podpiales ten przewod pod nozke to moi zdaniem pozostaje tylko sprawdzenie mas koputera bo plusa po stacyjce musi miec skoro pali sie kontrolka - chyba ze jest tam jakis spadek napiecia.
Nie ma zadnego czujnika ktory powodowalby ze ECU odcinaloby zasialnie.
Patrzac na schemat to wyglada to jakby ECU nie mial pamieci wiec po wylaczeniu zaplonu zadne bledy nie beda zapisane - troche o glupie ale tak to wyglada.
Jezeli usterke masz co chwile to moze warto podlaczyc VAGa i sie z nim przejechac a w chili wystapienia usterki odczytac blad ale nie wylaczac przy tym zaplonu

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: śr gru 08, 2010 10:50
autor: fenestro00005
Jezeli podpiales ten przewod pod nozke
Tak bezpośrednio w nóżkę go podpiąłem.
Pisales o zmianie komputera wiec rozumem ze nie masz immo.
Tak, immo nie posiadam
Jak pracuje silnik jak zewrzesz ten przekaznik palcem i go trzymasz? Czy kontroka od swiec wtedy miga jak go trzymasz?
Jest tak, przekaźnik się rozłączy, auto gaśnie i ja łapię za przekaźnik i go zwieram. Jadę 1km szrpnięcie, przygaśnięcie, 2km drugie przygaśnięcie, 3km obroty powoli lecą w dół do samego końca aż zgaśnie, mruga kontrolka świec żarowych.
Jezeli usterke masz co chwile to moze warto podlaczyc VAGa i sie z nim przejechac a w chili wystapienia usterki odczytac blad ale nie wylaczac przy tym zaplonu
jak mi zgaśnie od razu zrywa połączenie z vagiem, jak zewrę przekaźnik palcem pokazuje błąd 532 Napięcie zasilanie nieprawidłowy sygnał.

Re: Przekaźnik 109 się rozłącza.

: śr gru 08, 2010 18:59
autor: agrala
fenestro00005 pisze:Jest tak, przekaźnik się rozłączy, auto gaśnie i ja łapię za przekaźnik i go zwieram. Jadę 1km szrpnięcie, przygaśnięcie, 2km drugie przygaśnięcie, 3km obroty powoli lecą w dół do samego końca aż zgaśnie, mruga kontrolka świec żarowych.
Trzymasz go caly czas palcem i tak sie robi czy odpalsz jak go trzymasz a potem puszczasz go i tak sie dzieje jak napisales?
Jezeli VAG gubi lacznosc to wyglada na to ze ECU traci zasilanie. Tylko teraz pytanie czy jest to wina braku masy (sa 3 na schemacie) czy spadku napiecia na plusie ze stacyjki (bo zakladam ze ten plus nie znika bo inaczej by sie nie palila kontrolka).
Blad tez mowi o niepoprawnym zasilaniu.

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: śr gru 08, 2010 22:02
autor: fenestro00005
Trzymasz go caly czas palcem i tak sie robi czy odpalsz jak go trzymasz a potem puszczasz go i tak sie dzieje jak napisales?
Trzymam go cały czas palcem.

Czyli jaki następny etap prac? Auto gaśnie i po kolei podaje masę na te piny i sprawdzam czy jest dobrze:
Akumulator (masa) 17 Batt. - Zapłon właczony 0 V
Akumulator (masa) 20 Batt. - Zapłon właczony 0 V
Akumulator (masa) 1 Batt. - Zapłon właczony 0 V
Akumulator (masa) 12 Batt. - Zapłon właczony 0 V

Ewentualnie dalej źle to podaję plus z aku bezpośrednio na pin:
Akumulator (plus) 21 Batt. - Zapłon właczony 11 - 14 V

Albo po prostu miernikiem sprawdzić czy jest na nich takie napięcie jakie powinno być. Tylko teraz rozcinaj izolację na każdym z tych kabli, potem izolacja, ja tam sieczkę zrobię. Jak możesz to podaj kolory kabli do tych pinów. Te nr pinów są jednak z silnika 1.6 to możesz mi podać z 1Z które to piny bo to mogą nie być te.

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: czw gru 09, 2010 07:34
autor: agrala
Czarny 38 to plus po stacyjce
brazowy 1, 24, 46 masa
Mozesz podawac mase lub plusa na te przewody i sprawdzac czy odpali lub tez miernikiem spawdzac rezytsancje przewodow pomiedzy danym przewodem a odpowiednim biegunem akumulatora.Niestety zrobisz sieczke z izolacja tak jak napisales - tyle zeby spradzc miernikiem rezystancje przewodow to trzeba wyiac ECU a do tego muisz wczesniej odlaczyc akumulator zeby nie uskodzi ECU przy odpianiu go jak jest zasilany.
Mozesz ewentualnie spradzic dokad ida brazowe przewody od masy i przeczyscic miejsce ich styku z masa auta.
Co do plusa zasilajacego ECU to podejzewam ze idzie on ze skrzyni bezpiecznikowej i tam moze byc cos nie tam. Mozliwe ze siada ci kostka stacyji i to jej wina.

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: czw gru 09, 2010 18:39
autor: fenestro00005
Mozliwe ze siada ci kostka stacyji i to jej wina.
Kostkę mam nową niedawno zmieniałem, niby ori z tego co pisało w aukci i 70 zł za nią dałem

Po nitce i dojdziemy do kłębka :)
Czarny 38 to plus po stacyjce
Tutaj mi zanika zasilanie. Odizolowałem kawałek kabla przy ECU. Przekręcam kluczyk, jest w stanie gdy nie mogę go zapalić, czyli rozłączony przekaźnik i daję zasilanie innym kablem (+ z aku) i słyszę przekaźnik się załącza.
Powiedz mi teraz gdzie idzie ten kabel czarny. Napisz mi swój nr na pw.
Dodam, że do stacyjki nie idzie czarny kabel. Są 2 czarno-niebieskie, czarno-szary.

Pozdrawiam

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: czw gru 09, 2010 20:10
autor: agrala
Opieram sie na schematach z mk2 ale 99% pokrywa sie z mk3.
Do stacyjki dochodzi 5 przewodow:
-czerwony - styk 30
-czerwono-czarny- styk 50
-czarno-szary-styk X
-zielony - styk p
-czarny - styk 15
Styk 15 to plus po stacyjce czyli czarny przewod przekroju 1,5mm2, jest tam tylko jeden taki o tym przekroju. Przewo ten idzie ze stacyjki na skrzynke bezpieznikow, wtyczka H1, pin4. Pozniej idzie przez bezpiecznik nr 15 i wychodzi ze skrzynki wtyczka G2, pin 4 - mozliwe ze z tego pinu wychodza 2 przewody - czarny i czarno-bialy. Ciebie interesuje czarny do on idzie do ECU na pin 38
Nie rozumiem tego
"Przekręcam kluczyk, jest w stanie gdy nie mogę go zapalić, czyli rozłączony przekaźnik "
Wiele razy grzebalem przy stacyjce i nie przypominam sobie tam przewodu czarno-niebieskiego.
Na wtyczce od stacyjki badz na stykach stacyjki powinien byc opis pinow: 30, 50, X, p, 15
Ciebie interesuje tylko 15 ktora ma isc na wtyczke H1, pin 4 i polaczenie skrzynki z ECU czyli wtyczka G2, pin 4 i pin 38 na ECU.
Moze warto obejzec blaszki w gniezdzie bezpiecznika nr 15

Przekaźnik 109 się rozłącza.

: czw gru 09, 2010 20:20
autor: agrala
Juz chyba wiem gdzie masz problem.
NAjprawdopodobniej nie laczy Ci plus pomiedzy stacyja a szkrzynka bezpiecznikow lub nawet wczesniej.
Dopiero teraz zauwazylem ze pisales ze opadaj Ci wsakzowki co swiadczy o tym ze licznik tez nie dostaje zasilania - czyli jest brak plusa badz dosyc duzy spadek napiecia na pulsie ktory wchodzi do skrzynki bezpiecznikowej ze stacyjki.
Mozliwe ze ta Twoja oryginalna kostaka stacyjki odmawia posluszenstawa.
30 na stacyjce to zasilanie z akumulatora (czerwony przewod 4mm2).
Z aku plus wchodzi na skrzynke czerwonym przewodem 6mm2 - kostka Y pin 3, ze skrzynki wychodzi na stacyjke przewodem czerwonym 4mm2 wtyczka H1pin4.
Musisz spradzic czy w chwili usterki dochodzi + do stacyjki (30) i czy z niej wychodzi (15)