Strona 3 z 6

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: pn lis 01, 2010 17:01
autor: Zico63b
Spoczynkowe: ok. 12,5V, nie mniej.

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: pt lis 05, 2010 20:59
autor: karoleK24R
witam mam mam mk2 1.6d i dzis rano odpalilem a zaczela mi swieciec dioda od ladowania i nie wiem co jest prosze o rade

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

: ndz lis 07, 2010 22:34
autor: 25baton25
sprawdź regulator napięcia - lub cienki czerwony przewód, bo on jest odpowiedzialny za kontrolkę

1.6GTD centralny zamek STIG'A a światła awaryjne -ładowanie

: wt lis 09, 2010 19:59
autor: 25baton25
witam ponownie

założyłem przed chwilą nowy regulator hella i ładowanie chyba bez rewelacji - 13,86V bez obciążenia, gdy dochodzą światła mijania to ładowanie spada do 13,26V - zaczekać aż się dotrze nowy regulator , czy kupić kolejny?? brak mi pomysłów do tego ładowania!!! pozdro

dodatkowo mam problem z centralnym zamkiem-jeśli ktoś ma jakiś pomysł to również proszę o pomoc

:grin: . kupiłem jakiś czas temu centralny zamek
http://allegro.pl/nowosc-centralny-zame ... 97540.html" onclick="window.open(this.href);return false;
podłączyłem go i działa bardzo fajnie - tylko nie umiem go podłączyć pod awaryjne światła . z przewodów od centralnego wychodzi jeden żółty przewód i on jest opisany jako ten odpowiedzialny za mrugnięcia kierunkowskazami...zielonego pojęcia nie mam gdzie go podłączyć, znalazłem przewody od kierunkowskazów ( prawy , lewy) jak podłączę do jednego to przy włączaniu centralnego mruga tylko jedna strona-jak podłączę żółty przewód do obu kabli odpowiedzialnych za kierunki to podczas jazdy włączając kierunek w prawo lub w lewo mrugają za każdym razem wszystkie migacze - gdzie najprościej się podłączyć żeby było jak ma być?? :pub:

1.6GTD centralny zamek STIG'A a światła awaryjne -ładowanie

: wt lis 09, 2010 21:03
autor: Zico63b
Potrzebne są dwie diody prostownicze, obciążalność 4 do 5A może być więcej. Podłącza się do odnalezionych przez Kolegę przewodów do migaczy tak:
Obrazek

1.6GTD centralny zamek STIG'A a światła awaryjne -ładowanie

: śr lis 10, 2010 14:15
autor: 25baton25
a nie wiecie gdzie można takie coś kupić?? gdybyście mieli link np z allegro to byłbym wdzięczny :pub:

1.6GTD centralny zamek STIG'A a światła awaryjne -ładowanie

: śr lis 10, 2010 14:38
autor: 25baton25
może któraś z tych będzie dobra???

http://allegro.pl/show_item.php?item=1308582802" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/dioda-prostownicza-p6 ... 63108.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/dioda-bzx-55c-12v-0-5 ... 63041.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/dioda-zenera-12v-1-3w ... 26714.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pozdro

1.6GTD centralny zamek STIG'A a światła awaryjne -ładowanie

: śr lis 10, 2010 14:53
autor: Tomasz Bis
25baton25 pisze:a nie wiecie gdzie można takie coś kupić??
Rzecz ogólnie dostępna w sklepach elektrycznych, motoryzacyjnych , to jest groszowa sprawa .W ostateczności mogą być z ładowarki lub innego zasilacza transformatorowego , ale długo mogą nie wytrzymać .

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

: sob lis 13, 2010 10:52
autor: 25baton25
witam

mam pytanko dotyczące alternatora. ładowanie jest dobre-wynosi ok 14,16V na klemach, ale po włączenia świateł mijania i nadmuchu spada do niewiele ponad 13V jak dojdą długie i np ogrzewanie tylnej szyby to spada do 12,56 V po wyłączeniu elektryki znowu podnosi się do ponad 14V. Styki wszystkie są przeczyszczone i ładne, regulator wymieniony ... ładowanie też jest ok tylko podczas obciążeni spada - moje pytanie dotyczy samego rodzaju alternator,kupiłem tego golfa z takim altkiem i od początku mnie to martwiło- jest możliwość żeby np. alternator w dieslu był włożony z jakiejś mniejszej benzyny i czy opisane objawy mogą na to wskazywać, bo zastanawiam się nad kupnem nowego altka tylko nie wiem gdzie leże wina.

dzięki za pomoc :pub:

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

: sob lis 13, 2010 13:58
autor: Zico63b
Sprawdzić najpierw naciąg paska napędzającego oraz czy nie jest on już tak zużyty bokami, że leży na dnie kół pasowych zamiast ładnie pracować bokami właśnie.
Gdy to nie pomoże - sprawdzić alternator bo może padła jedna z trzech faz. Z tym że naprawa nie jest specjalnie opłacalna, lepiej i prościej kupić "używkę".
Możliwość że ktoś wstawił mały alternator z "Benzyny" zamiast właściwego z Diesla istnieje, ale jak nie ma w samochodzie obrotomierza. Obrotomierz musi mieć alternator z wyjściem W. Tak samo gdy Kolega będzie ewentualnie kupował inny altek, musi na to zwrócić uwagę.

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

: sob lis 13, 2010 18:51
autor: 25baton25
sprawdzę w nowym tygodniu pasek klinowy, ale ,przewód od obrotomierza jest dorobiony - ostatnio rozbierałem alternator i zobaczyłem że jest dolutowany do jednej z diod i wychodzi bokiem z obudowy, a oprócz tego jest wtyczka z której wychodzą dwa czerwone przewody( gruby i cienki) które po chwili się łączą i trzeci niebieski cienki prawdopodobnie odpowiedzialny za kontrolkę ładowania w desce rozdzielczej...wszystkie przewody były przerabiane i lutowane. właśnie dlatego sprawdzając już wszystkie możliwości ostatnio wpadł mi do głowy pomysł, że może poprzedni właściciel włożył altek z benzyny??? sprawdzę jeszcze w tygodniu pasek

pozdrawiam

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

: sob lis 13, 2010 19:48
autor: Zico63b
Na 101%, oryginalny z Diesla ma wtyk dla obrotomierza i nic nie trzeba przerabiać. Te dwa, gruby i trochę cieńszy jeśli wychodzą z szerszych niż normalne konektorków mają prawo się łączyć. Cienki z grubym w żadnym wypadku! W opisie brakuje mi czerwono-czarnego, ten by był do obrotomierza; a w ogóle ma Kolega obrotomierz w desce?

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

: sob lis 13, 2010 21:00
autor: 25baton25
obrotomierz jest w desce i działa-odpowiedzialny jest za niego właśnie ten dolutowany przewód który wychodzi z obudowy - wydaje mi się że ten altek na 95% jest z innego modelu bo po pierwsze przewody za wtyczką były przerobione,a po drugie ten od obrotomierza jest już całkiem dorobiony, ktoś rozkręcił alternator i dolutował do jednej z diod przewód obrotomierza...tylko z tego wszystkiego nie wiem czy mogło tak być że poprzednik włożył altek od benzyny i dlatego bez obciążenia jest ładowanie ok a po wł świateł spada o tak dużo??? wiem że były montowane alternatory 45 i 65A-może u mnie jest ten słabszy??? bo oczywiście żadnej tabliczki czy nalepki brak...

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

: sob lis 13, 2010 23:51
autor: Zico63b
Nawet w 45A ale sprawnym, włączenie świateł nie "zetnie" tak bardzo napięcia.