Strona 2 z 2

Re: DRL - które wybrać do MKIV?

: pn sie 01, 2016 19:30
autor: lg1984
A ja zamontowałem ledy, mi się podoba wam nie musi :-) :hmm: przynajmniej co 2-3 m-ce żarówek nie wymieniam :bajer:

Re: DRL - które wybrać do MKIV?

: pt maja 19, 2017 10:02
autor: Jaceklo
Trochę czasu to już mi zajęło, ale w końcu kupiłem światła - wybrałem model EinParts 401(http://einparts.de/pl/produkt/401-dayline/).
Jestem w trakcie montażu i pojawiły się pewne wątpliwości:
riccardoa pisze:Wystarczy podpiąć masę z akumulatora i przewód + pod pin 6 wyłącznika świateł, na którym jest + po zapłonie, a odłącza się po włączeniu postojówek.
Dokupiłem pin i działa tak jak mówisz, szukałem schematów instalacji i nigdzie nie znalazłem szczegółów dot. tego pinu.
Skąd jest brane napięcie na tym pinie? Czy jest to obwód zabezpieczony bezpiecznikiem? Jaka jest obciążalność elektryczna tej wiązki?

Zastanawiam się czy mogę zasilić lampy bezpośrednio z tego wyjścia czy konieczne jest zastosowanie przekaźnika?

DRL - które wybrać do MKIV?

: pn maja 22, 2017 11:59
autor: Jaceklo
Znalazłem schemat wyłącznika świateł:
Obrazek
i wygląda na to, że wyjście na PIN 6 pochodzi z gałęzi XZ, która zasila również przednie światła.
Obrazek

Czyli chyba moje obawy dot. wydajności prądowej były przesadzone.

Pozostaje jeszcze pytanie, czy bezpieczniki są przed czy za włącznikiem oświetlenia?

DRL - które wybrać do MKIV?

: pn maja 22, 2017 12:46
autor: Qto
Za
...chyba tylko przeciwmgielne zabezpieczone są przed wlacznikiem

Re: DRL - które wybrać do MKIV?

: wt maja 23, 2017 08:56
autor: Jaceklo
Qto pisze:Za
...chyba tylko przeciwmgielne zabezpieczone są przed wlacznikiem
Dzięki za info :) - brzmi sensownie.
Dam bezpiecznik jeszcze przed wejściem do komory silnikowej.

Re: DRL - które wybrać do MKIV?

: wt maja 23, 2017 10:18
autor: luckyboy
Ja mam podłączone pod TFL nawet nie trzeba mieć automatu - po to jest ten pin.

Re: DRL - które wybrać do MKIV?

: sob maja 27, 2017 23:20
autor: Jaceklo
luckyboy pisze:Ja mam podłączone pod TFL nawet nie trzeba mieć automatu - po to jest ten pin.
Według powyższych opisów, to dokładnie to samo co pin 6 :). - dzięki za potwierdzenie

A jak przeciągałeś przewód z kabiny pasażerskiej do komory silnika?

Dzisiaj próbowałem przebić się z okolic pedałów i nie byłem w stanie nigdzie wcisnąć pręta. Wyglądała jakby wiązki, które tam biegną były co jakiś czas zaklejone opaską z taśmy a potem cała przelotka zalana gumą.

Może łatwiej będzie przebić się z podszybia do kabiny pasażerskiej - gdzie wtedy wypadnie przewód?

Re: DRL - które wybrać do MKIV?

: pn maja 29, 2017 10:17
autor: Jaceklo
Jaceklo pisze:Dzisiaj próbowałem przebić się z okolic pedałów i nie byłem w stanie nigdzie wcisnąć pręta. Wyglądała jakby wiązki, które tam biegną były co jakiś czas zaklejone opaską z taśmy a potem cała przelotka zalana gumą.

Może łatwiej będzie przebić się z podszybia do kabiny pasażerskiej - gdzie wtedy wypadnie przewód?
Męczyłem się z tymi przewodami kolejną godzinę i w końcu poddałem się. Nie potrafiłem przebić się z wiązki koło przekaźników. Nie udało mi się również odkręcić wycieraczek (aby zdjąć podszybie i tam grzebać).

Koniec końców przeszukałem raz jeszcze forum i internet w poszukiwaniu jakiś rad i wskazówek, aż trafiłem na ten wątek: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5&start=84" onclick="window.open(this.href);return false; i pomysł cyngiel na przeciągnięcie przewodów z silnika do kabiny:
cyngiel pisze:Jakby ktoś był zainteresowany, to do przeciągnięcia kabli nie potrzeba rozbierać podszybia itp. Ja puściłem je odpowiednio poprzez : plastikowy łącznik (tam gdzie idą wszystkie przewody do puszki) do podszybia, a następnie w szparze nadkola do gumowej zaślepki, która znajduje się nad łącznikiem (którędy idą kable do drzwi) a pod zawiasem drzwi. Wiązka pod deską wychodzi właśnie razem z przewodami z drzwi.
Tylko teraz pytanie: Czym uszczelnić ten gumowy korek i przewód, aby woda nie dostawała się do środka?

DRL - które wybrać do MKIV?

: pn maja 29, 2017 12:54
autor: Skrzak
Nie rozumiem po co kombinować z nadkolem. Albo robisz nad pedałem hamulca (co najwyraźniej już próbowałeś) jak nic nie było dokładane to tam jest całkiem wolna przelotka. Albo robisz otwór w puszce pod podszybiem od strony kierowcy, przekładasz peszel z wiązką i jak siedzi to zaklejasz silikonem żeby woda nie szła. Żeby puścić wiązkę od okolic aku do tej puszki w podszybiu to dajesz ją tym plastikowym kanałem, który zaczyna się pod aku. Przeszukaj mój temat, gdzieś robiłem foty jak zainstalować wiązkę przez tą puszkę w podszybiu.