Strona 2 z 3

EPC i Check

: pn sty 19, 2015 17:32
autor: maselek
Heh, ale lipa. Bylem dzis u mechanika gdzie stoi moja golfina. stwierdzili ze juz jest ok. gdzies plus nie łączył i jakies styki byly zasniedziale w przekaznikach czy gdzies. Zdążyłem wyjechac, przejechalem z 500 metrów i zaczelo sie od nowa, szarpanie, EPC, spadek mocy, nie daje sie silnika wkręcic powyzej 3 tyś. obrotów. Wrócilem po mechanika i przejechalem sie z nim, zobaczyl co jest i był w szoku hehe. Po chwili do EPC dołączył CHECK.... Potem EPC zgaslo zostal CHECK. Podłączył kompa i wyskoczylo chyba z pięć błędów (zapomnialem ich spisac, mechanior spisał) Miedzy innymi bylo cos o problemie miedzy obrotami silnika a zapłonem... Zostawilem auto w warsztacie, mają dalej z nim walczyc, posprawdzac dokladnie co to za błędy... tragedia z tym autkiem :rozpacz:

EPC i Check

: wt sty 20, 2015 00:25
autor: Qto
czyli znowu brak konkretów...czekamy na numery błędów

EPC i Check

: wt sty 20, 2015 17:02
autor: maselek
Witam. Podaje nr. błędów: 18010, 16705. I co wy na to? Czekam na jakies podpowiedzi... :banghead:

EPC i Check

: wt sty 20, 2015 18:55
autor: sebastian1901
18010 Terminal 30 źródła zasilania (B+) - niskie napięcie
16705 Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP - zły sygnał

EPC i Check

: wt sty 20, 2015 19:04
autor: Qto
Czyli do sprawdzenia wiązka od czujnika G28, jak ok to czujnik do wymiany. Błędem o niskim napięciu na razie się nie przejmuj...wykasować i za jakiś czas sprawdzić czy wróci, wiadomo że nie zaszkodzi czyszczenie klem i mas pod podstawą akumulatora oraz kabla przy rozruszniku i alternatorze

EPC i Check

: wt sty 20, 2015 19:36
autor: maselek
Dziekuje koledzy za podpowiedzi. A mam takie pytanko. Czy przy wymianie czujnika obrotów wału (G28) potrzebne jest odkrecanie skrzyni biegów od silnika? Bo ktoś cos takiego napisal a ja za bardzo nie wiem gdzie znajduje sie ten czujnik.

EPC i Check

: śr sty 21, 2015 19:00
autor: marcin7x5
Owszem jest on w miejscu łączenia silnika ze skrzynią ale z tym wyjmowaniem skrzyni to lekka przesada. Fakt, że go wyjąc to nie lada sztuka ale jak mechanik ma zwinne ręce to da radę go odkręcić od góry. Trzeba tylko ręką sięgnąć/objąć cały kolektor ssący. Ewentualnie możne kolektor odkręcić i wtedy dojście bajka. U mnie wyjmowali go od góry z użyciem lusterka.

EPC i Check

: śr sty 21, 2015 19:17
autor: maselek
Dziękuje marcin7x5. Sie okaże czy mój mechanik ma zwinne ręce haha. Podobno czujnik sprawdzał i jest OK. Teraz mozolnie sprawdzają wiązki kabli... A tak przy okazji, nie zna ktoś dobrego fachowca od Golfików w Łodzi???

EPC i Check

: czw sty 22, 2015 00:04
autor: Qto
pytaj na grupie regionalnej

EPC i Check

: czw sty 22, 2015 10:35
autor: maly1970
maselek pisze: Podobno czujnik sprawdzał i jest OK.
przecież nie da się sprawdzić czujnika jeśli nie jest na stałe uszkodzony.Czy problem występuje tylko na nagrzanym silniku?

EPC i Check

: czw sty 22, 2015 14:34
autor: maselek
Na początku wystepowal problem po osiągnieciu 90° a ostatnio juz po przejechaniu 300-400 metrow.

EPC i Check

: czw sty 22, 2015 20:00
autor: maselek
Witam. Odebralem golfine od mechanika. Wyszło na to ze powodem moich problemów było całkiem cos innego. Problem prawdopodobnie sprawiala nieszczelnosc pokrywy zaworów. Olej wycieka do gniazd świec i po napełnieniu ich czesciowo olejem powoduje przebicia co z kolei prowadzi do zapalenia sie EPC i potem Check-a. Komputer przełącza sie w tryb awaryjny i nie kreci sie powyzej 3 tyś. Po oczyszczeniu gniazd jest teraz ok. ale pewnie nie na długo, wiec zdecydowałem o uszczelnieniu pokrywy a przy okazji bedzie trzeba rozpiąć rozrząd. Więc bede wymieniał rozrząd z pompą wody. Troche kasy poleci.... :rozpacz:

EPC i Check

: pt sty 23, 2015 19:22
autor: marcin7x5
To jak już ściągniesz pokrywę razem z wałkami to sprawdź czy nie są wytarte krzywki na wałkach. Możesz również sprawdzić stan łożyskowania tych wałkow w pokrywie bo lubia się zacierać przy słabym smarowaniu.

EPC i Check

: wt sty 27, 2015 16:38
autor: maselek
Wymiana rozrzadu i uszczelnienie pokrywy bedzie robione w poniedzialek. Ale dziwi mnie ze jeszcze od czasu do czasu golfina ma dziwne zachowanie. Tak raz dziennie zdarza sie takie chwilowe szarpniecie jakby braklo paliwa albo zaplonu, a dalej wszystko ok. Zamierzam wymienić przewody wysokiego napiecia bo to tez chyba moze byc przyczyną??? :-(