Strona 2 z 5

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: wt gru 23, 2014 23:19
autor: grg474
LucjanDJ pisze:Po zmostkowaniu przekaźnika (numer 409) auto chodzi dobrze tylko pokazuje błąd J17 ( 01259 Obwód pompy paliwa – J17), najprawdopodobniej w kabinie mój golf 97/98 ma za mało kabli żeby pompa chodzila jak trzeba, swap jest z bory 99 rok ale już modelowo 2000
ja to się czasem zastanawiam jak wy to podłączacie - na węch, na słuch czy jak?
Zanim się bierzesz za montaż to bierzesz schematy dawcy i biorcy i porównujesz jakimi kostkami jest coś podłączane. I przykładowo - w samochodzie z silnikiem 1997 roku AGU sygnał ze sterownika pompy paliwa do kabiny wchodzi białą wtyczką pin 3, w 1999 w silniku ARZ idzie wtyczką brązową pin 2, w obu przypadkach kabelek liliowo/biały

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: śr gru 24, 2014 00:27
autor: Andrzej4286
grg474, ale większości kabli i kolorów pokrywa się w wiązkach na podszybiu itp a tu jest problem taki ze w golfie LucjanDJ, jest z początków produkcji po wsadzeniu 2.3 z 99r( wcześniej wykonałem juz taki swap tylko oba auta byly rocznikowo tak samo) i próbie odpalenia kręcił ale pompa paliwa nie załącza się wcale po oględzinach wtyczek okazało się ze w dawcy 2.3 były 3 kable więcej w czerwonej wtyczce na listwie przekaźników i przekaźnik 409 , a w golfie był przekaźnik 167 i tylko 2 kable, po dołożeniu brakujących 3 kabli brązowo-żółty pin 1 liliowo biały pin 5 i czerwono czarny pin 2 odpala ale po odpaleniu słychać jak przekaźnik się rozłącza i auto gaśnie, po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy paliwa ze ciśnienie nabija jak to miało miejsce przed swapem czy to 1.6 czy w 2.3. jedynie wyjecie i wsadzenie przekaźnika daje ten efekt załączenia pompy. możne macie pomysł jak to rozwiązać. możne ktoś miał już taki problem i rozwiązał go.

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: śr gru 24, 2014 00:48
autor: grg474
toż piszę że ten sam kolor dla różnych roczników przez gródź przechodzi innym kolorem wtyczek - wiem bo robiłem swap silnika 1,8 z 2003 do golfa 1999 AKQ i był identyczny problem

EDIT: kod silnika i rocznik (modelowo) dawcy
kod silnika i rocznik modelowo biorcy

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: śr gru 24, 2014 01:03
autor: Andrzej4286
grg474,

dawca bora 2.3 AGZ 18.05.99r produkcja
biorca golf 4 1.6 AKL 97/98r miesiąca nie znam

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: śr gru 24, 2014 01:15
autor: Qto
Andrzej4286 pisze:dawca bora 2.3 AGZ 18.05.99r produkcja
biorca golf 4 1.6 AKL 97/98r miesiąca nie znam
badaj mejla...masz tam potrzebne schematy

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: śr gru 24, 2014 01:26
autor: Andrzej4286
Qto, dzieki za schematy :pub:

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: śr gru 24, 2014 07:59
autor: LucjanDJ
Produkcja Golfa 12.1997,data pierwszej rejestracji to 18.05.1998

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: śr gru 24, 2014 11:00
autor: grg474
Andrzej4286 pisze:dawca bora 2.3 AGZ 18.05.99r produkcja
biorca golf 4 1.6 AKL 97/98r miesiąca nie znam
no i o to chodziło

Zaczynamy od biorcy.
Sygnał załączenia pompy paliwa szedł kablem liliowo/białym przez wtyczkę w grodzi koloru pomarańczowego 10pinową pin 3 i wchodził do wtyczki skrzynki przekaźników kolor czerwony pin 6.
W tej wtyczce był też kabel kolory czarnego pin 3 - jest to zasilanie z bezpiecznika 29.

Teraz dawca - załóżmy hipotetycznie że jest z maja 1999 i jest golfem lub seatem to ma podobnie za wyjątkiem dodatkowego kabla liliowo/białego w pinie 5 wtyczki przy skrzynce przek. i jest to kabel idący od sterownika airbag - odcinający przekaźnik pompy paliwa po wypadku. Jest jeszcze kabelek w pinie 2 idący od alternatora i w pinie 1 idący od krańcówki drzwi \9ten sam co dla licznika)
Ale.. hipotetycznie zakładam że dawca ma nowszą wiązkę i nagle okazuje się że :
Sygnał załączenia pompy paliwa szedł kablem liliowo/białym przez wtyczkę w grodzi koloru pomarańczowego 10pinową pin 3 i wchodził do wtyczki skrzynki przekaźników kolor czerwony pin 6 jest przeniesiony do innej wtyczki i zamiast we wtyczce pomarańczowej w grodzi jest we wtyczce brązowej w grodzi w pinie 2.

Wnioski
zanim zaczniecie się bawić przy skrzynce przekaźników zajrzyjcie do wtyczek pod klapką pod mechanizmem wycieraczek (należy spojrzeć na wtyczki męskie idące ze sterownika silnika i ustalcie gdzie macie ten kabelek liliowo/biały). Jeśli jest we wtyczce pomarańczowej to wtedy uzupełnijcie kabelki w pinie 1, 2, 5 wtyczki przy skrzynce przekaźników

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: śr gru 24, 2014 11:48
autor: Andrzej4286
grg474, wczoraj przewertowałem schematy od Qto,i znalazłem różnice która powodowała ze przekaźnik rozłączało, golf już pali normalnie kabel od kompa liliowo biały był we wtyczce pomarańczowej zamiast w brązowej po odpowiednim podłączeniu i sprawdzeniu golf zapal jak trzeba.

grg474, Dzięki wielkie za podpowiedz :pub:

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: czw gru 25, 2014 17:11
autor: michal5252
Miałem ten sam problem po swapie tego silnika, z komputera nie wychodził minus na pompe który sterował przekaźnikiem. Zrobiłem na krótko kabel zeby pompa uruchamiała się po zapłonie. Teraz jest wszystko OK.

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: ndz sty 04, 2015 22:56
autor: Pietrq_TSZ
Witam,

Panowie będę robił swap z 1.8 AGN na 2,3 AGZ. Biorca to golf z 1999 rok, natomiast dawca to Anglik z 2001 roku. Moglibyście mi udostępnić jakieś schematy elekryczne wiązek elektrycznych pod maską i w środku auta ? Ewentualnie może ktoś z Was robił już taki swap i powie jakie niespodzianki na mnie czychają. Aha może ktoś z Was dysponuje wiążką z europejskiego golfa 2.3 AGZ. Bo ta angielska będzie chyba za krótka o ile mi wiadomo.

Schematy prosiłbym o przesłanie na mail koziol.pietrek@gmail.com

Z góry dziękuję za pomoc.

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: ndz sty 04, 2015 23:00
autor: grg474
Pietrq_TSZ, przecież widzisz, że Andrzej4286, robił

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: ndz sty 04, 2015 23:02
autor: Pietrq_TSZ
Ale on robił z SR-a , a ja będę robił z AGN na AGZ

Schemat elektryczny silnika 2.3 v5 AGZ

: ndz sty 04, 2015 23:04
autor: grg474
wiązka centralna i wtyczki na grodzi powinny być tak samo