Kolejny temat sterownika centralnego zamka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Resterwers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50

Kolejny temat sterownika centralnego zamka

Post autor: Resterwers » sob lip 05, 2014 08:43

Faktycznie, przepraszam za niedopatrzenie... Szukałem po innych tematach a rozwiązanie było pod nosem :)



Resterwers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50

Kolejny temat sterownika centralnego zamka

Post autor: Resterwers » wt lip 08, 2014 11:46

Ładna pogoda za oknem to zabrałem się za rozbieranie samochodu. Znalazłem kostkę przy dźwigni od podnoszenia maski, która jest odpowiedzialna za centralny zamek więc zlokalizowanie przewodów nie będzie większym problemem z tym, że są tam np. dwa przewody żółto-niebieskie :) Tzn. na jednym jest więcej żółtego a na drugim niebieskiego więc rozumiem, że jeżeli mam się wpinać w żółto-niebieski to ma być to ten, gdzie jest więcej żółtego?

Kolejne i już ostatnie pytanie, w którym miejscu najlepiej wpinać się do kierunków w progach bo spodziewałem się, że ta wiązka będzie trochę bardziej luźniejsza a tym czasem jest tak zbita, że bez rozebrania całego progu chyba nawet nie drgnie :( Jest może gdzieś jakieś łączenie/kostka tych przewodów?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kolejny temat sterownika centralnego zamka

Post autor: Qto » wt lip 08, 2014 11:50

Resterwers pisze:jeżeli mam się wpinać w żółto-niebieski to ma być to ten, gdzie jest więcej żółtego?
tak, ten drugi to niebiesko/żółty :bigok:

są tam dwie wtyczki...ale nie tak łatwe do zlokalizowania, przez te dwie wtyczki przechodzi sygnał jednego i drugiego kierunku... jeżeli nie uda Ci się ich znaleźć to trzeba niestety trochę wiązkę odizolować tak aby kable były luźniejsze i wtedy działać



Resterwers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50

Kolejny temat sterownika centralnego zamka

Post autor: Resterwers » wt lip 08, 2014 12:13

No nic, będę działał dalej ale chyba nie pozostaje nic innego jak rozebrać cały próg, poluzować wiązkę i szukać przewodów :)



Resterwers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50

Kolejny temat sterownika centralnego zamka

Post autor: Resterwers » śr lip 09, 2014 17:04

Podłączyłem centralkę, wlutowałem się zaraz przy kostce obok dźwigni do podnoszenia maski. Sygnalizację kierunkowskazami przylutowałem do wiązki w progu (dałem sobie jednak spokój z szukaniem kostek), po rozwinięciu fabrycznych taśm kabelki były w miarę luźne także dałem radę się wlutować. Centralkę przykleiłem na taśmę dwustronną do takiego białego plastiku, który wystaje nad wiązką wchodzącą z komory silnika do kabiny (na wysokości modułu komfortu). Zasilanie podpiąłem pod jakąś nakrętkę pod którą wchodził jakiś gruby kabel w skrzynce z przekaźnikami no a masa to wiadomo :) Wszystko działa elegancko tak jak powinno. Kolorki, które podał kolega @Qto zgadzały się w 100% także ułatwiło mi to niezmiernie robotę bo sprzedawca centralki pomimo zapewnień, że wyśle schemat do dzisiaj tego nie zrobił. Jedyny problem jaki napotkałem to zamykanie z pilota bo o ile otwieranie było słychać jak testowałem to zamykanie już nie reagowało w żaden sposób ale po zamknięciu drzwi wszystko działało jak należy także uprzedzam innych, żeby nie tracili kilkunastu minut tak jak ja na szukanie innego kabelka :P Dziękuję za pomoc, szczególnie @Qto :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości