Strona 2 z 2

Regulator napięcia alternator w TDI VP-wymiana

: pn lis 10, 2014 22:58
autor: panus
Ja wiem że świece grzeją jeszcze jakiś czas po odpaleniu ale wydaje mi się że te 4 świece nie powinny aż tak obciążać żeby powodowało to pulsowanie świateł a jeśli już to powinny świecić słabiej przez ten czas jak grzeją świece a nie pulsować, tym bardziej że napięcie wtedy wynosi ponad 14V...no chyba że się mylę to mnie poprawcie

Regulator napięcia alternator w TDI VP-wymiana

: czw lis 20, 2014 00:30
autor: tk7
Kolego za pulsację napięcia najczęściej odpowiada akumulator. Najprostszą metodą będzie podmiana go z innego auta. Bardzo ważna jest też masa na silniku. Z wiekiem połączenia się utleniają i jest gorsze przewodzenie prądu. Łatwo to sprawdzić podłączając miernik pod sam alternator na włączonym silniku. Jeżeli będziesz miał napięcie wyższe niż na akumulatorze to podpinasz dla próby dodatkową masę od obudowy alternatora do minusa na akumulatorze i sprawdzasz. Jak będzie ok to winna jest masa na silniku. Jak nie pomoże to analogicznie robisz z plusem ciągniesz na próbę od plusa na alt do klemy plusowej i mierzysz. W 99% przypadków alternator albo ładuje dobrze albo wcale. Sporadycznie wysiadkę robi któraś dioda, bądź faza w stojanie. Oczywiście piszę tutaj o przypadku alternatorach firmy bosch lub valeo- montowanych w VW.

Re: Regulator napięcia alternator w TDI VP-wymiana

: czw lis 20, 2014 22:23
autor: panus
Masy sprawdzone w pierwszej kolejności więc odpadają. Napięcie na wyjściu z alternatora również sprawdzane na samym początku czy się pokrywa z napięciem na aku i tu nie widzę nic niepokojącego.
tk7 pisze: W 99% przypadków alternator albo ładuje dobrze albo wcale. Sporadycznie wysiadkę robi któraś dioda, bądź faza w stojanie. Oczywiście piszę tutaj o przypadku alternatorach firmy bosch lub valeo- montowanych w VW.
Tu jest mowa o regulatorze napięcia który jest częścią składową alternatora ale również po częsci odrębnym elementem

Regulator napięcia alternator w TDI VP-wymiana

: pn mar 30, 2015 21:53
autor: Adi 89
witam panowie pulsują mi światła postojowe i lampka wewnątrz pulsowanie delikatnie ale po dokładnie wpatrzeniu widoczne (xenon nie pulsuje ) podłączyłem miernik specjalistyczny do testowania ładowania i wyszedł mi taki wydruk:
Test Ładowania
Bez Obciążenia
Miedzi min a maximum
Pod Obciążeniem MAX
Bez Obciążenia 14.23V
Pod Obciążeniem 14.22
PULSACJA NAPIĘCIA
0.44V ZA DUZE I

Czy do wymiany mam regulator w alternatorze ??

Regulator napięcia alternator w TDI VP-wymiana

: wt mar 31, 2015 21:47
autor: Adi 89
sprawa rozwiązana regulator był uszkodzony... i już wiem ze najlepiej kupić ori . Puzdro

Re: Regulator napięcia alternator w TDI VP-wymiana

: sob sie 13, 2016 19:48
autor: karol8114
Witam wszystkich, nie chcąc zakładać nowego tematu postanowiłem tu opisać mój problem, a więc... od pewnego czasu jestem posiadaczem passata b5 AFN, chciałem sprawdzić stan szczotek w alternatorze, otóż po odkręceniu kabla od ładowania należy odkręcić jeszcze jedną nakrętkę na tej samej szpilce, i tu mały zonk, odkręca się cała szpilka, zaprzestałem dalszej pracy, nie wiem co się za nią kryje, być może z drugiej strony spadnie nakrętka czy coś tego typu. Dziękuje za odpowiedzi i może ktoś dysponuje zdjęciami co się kryje za szpilką.

Regulator napięcia alternator w TDI VP-wymiana

: ndz sie 14, 2016 09:32
autor: bioly05011
to jest śruba b+,spaść nic nie spadnie...