Strona 2 z 2

Re: Nowy akumulator , ubytki prądu .

: wt sty 21, 2014 09:03
autor: KINKEY
Qto pisze:jakieś jednostki by się przydały...
czym to mierzysz ??
jak masz uwalony miernik i mierzysz na obwodzie bez bezpiecznika (zwykle do 20A) to pomimo zmiany ustawień zakresu wynik będzie taki sam...jedynie przecinek będzie się przesuwał wbrew logiki
Miernik standardowy ustawiony na zakres 20 DCV i 200DCV i takie dziwne wyniki wychodza. Sądy podloczone pod Com (czarna) pod VomegaA (czerwony)
Dzisiaj rano sprawdzalem ile ma aku na odlaczonych klemach na noc i w normie 12,30. Ladowanie 14,30 na 900 obrotach. Wychodziloby ze dobrze mierzy?! Juz sam nie wiem. Idzie wymienic ten bezpiecznik w tym multimetrze?

Nowy akumulator , ubytki prądu .

: wt sty 21, 2014 11:46
autor: Qto
KINKEY pisze:Miernik standardowy ustawiony na zakres 20 DCV i 200DCV
a od kiedy prąd mierzy się w Voltach ?? w amperach się mierzy

Nowy akumulator , ubytki prądu .

: wt sty 21, 2014 12:40
autor: KINKEY
OK juz sie wyjasnilo wszystko kolega Aligator30 wyjasnil mi juz jak go ustawic (konkretnie moj miernik - multimetr). Zle ustawialem powinno byc na 10A ustwione. W necie jest wiele opisow jak to ustawic i w wiekszosci mowa o DCV. Mniejsza o to zaraz przeprowadze pomiar i bedzie mniej wiecej wiadomo co jest nie tak. Podejrzewam ze potwierdzi sie ze mam zlodzieja. Altek ok, aku pol roku ok, wiec tylko zlodziejaszek pozostal.

Dodam jeszcze ze mam od jakiegos czasu problem z centralnym. Z kluczyka idzie zamknac central ale juz nie zawsze chce otworzyc. Trzeba czasami z klucza otworzyc i reszte drzwi z reki. Moze to ma cos wspolnego z tym. Ciezko czasami sie otwiera drzwi kierowcy jakby klamka nie lapala. Po zamknieciu i otwarciu centrala klamka otwiera drzwi, ale nie jest to zasada choc zazwyczaj dziala ponowne zamkniecie i otwarcie z pilota. Macie jakies pomysly?

Ide pomierzyc dam znac co i jak.


EDIT.

A wiec samochod zamkniety z pilota centralnym. Klema na masie - odlaczona, miernik wpiety szeregowo i pomiar wskazuje 0,18 a wiec jest pobor pradu w stanie spoczynku. Czeka mnie zabawa z bezpiecznikami ale to po pracy teraz nie za bardzo jest czas. Podejde jeszcze za godz. zmierzyc jak sie wszystko uspi. Mam teraz podpiety aku normalnie za godz. pojde odlacze kleme i wepne miernik. teroretycznie wszystko powinno byc uspione.
Macie jakie propozycje co moze byc do sprawdzenia w skrzynce w pierwszej kolejnosci???? Aligator30 podrzucił mi nr 5 i 14 czyli typowo bezpieczniki od komfortu.
Czy ma ktos namiar na schemat skrzynki bezpiecznikowej. Gofer to IV z 2002 r. 1,9 TDI ASZ 130 km.

Nowy akumulator , ubytki prądu .

: wt sty 21, 2014 12:52
autor: Qto
KINKEY pisze:Czy ma ktos namiar na schemat skrzynki bezpiecznikowej
na googlach znajdziesz :bigok:

42 radio - tu często jest spory pobór

Re: Nowy akumulator , ubytki prądu .

: wt sty 21, 2014 13:34
autor: KINKEY
Qto pisze:
KINKEY pisze:Czy ma ktos namiar na schemat skrzynki bezpiecznikowej
na googlach znajdziesz :bigok:

42 radio - tu często jest spory pobór
Ok znalazlem schemat chyba do kazdej wersji jest ten sam bez rozdzialu na diesla i bezyne.
Jeszcze mam jedno pytanie czy moge tak sobie wyciagac bezpieczniki bez zadnych konsekwencji?
Np bezpieczniki od Pompy paliwa(28) , wtryskiwacze silnika (32), sterownik silnika (29), sterownik silnika (43) ?

Nowy akumulator , ubytki prądu .

: wt sty 21, 2014 14:46
autor: marcin7x5
Na wyłaczonym zapłonie możesz wyciagac.

Nowy akumulator , ubytki prądu .

: wt sty 21, 2014 21:07
autor: KINKEY
A wiec pomiary zrobione i przyczyny poniekąd tez znalezione. Mozę nie do końca.

A wiec tak pomiar w spoczynku wykazał pomiar 0,53 - 0,54 A (troche sie zdziwilem bo jak rano mierzylem bylo 0,18) wiec przystapilem do badania po kolei kazdego bezpiecznika. Po przeleceniu calej skrzynki wyszlo na to ze w momencie wyciagniecia bezpiecznika od Radia czyli nr 42 pomiar spadl do 0,36 A wyciagnalem ten bezpiecznik i sprawdzalem dalej. Dojechalem reszte do konca i nic. Nadal cos pochlania prad z aku. Przez przypadek zauwazylem ze po zamknieciu drzwi swieci swiatlo w drzwiach (miernik podlaczony szeregowo caly czas do aku) zaczalem je otwierac i zamykac najpierw od kierowcy ale nic to nie dalo, poszedlem do pasazera trzasnalem drzwiami i swiatlo zgaslo a na mierniku pojawil sie pomiar 0,01 - 0,02 czyli prawidlowy odczyt. Zgadzaloby sie ze rano mierzylem bylo 0,18 cos wtedy musial stykac i dzialac (pytanie co?) ze odczyt byl tylko z kradnacego radia. Na ta chwile cos z lewymi drzwiami jest i bierze to prad.
Dodam ze wczesniej jak rozladowywalo aku na pewno swiatla sie nie swiecily przy zamknietych drzwiach w samochodzie bo zwracam na to uwage wiec nie wiem czy samo radio tak doilo aku????? Cos na pewno sie dzieje tez w drzwiach skoro odczyty czasami cos pokazuja mimo ze bezpieczniki wszystkie sprawdzone.
Dodam ze od jakiegos czasu mam problem z centralnym bo nie chce otwierać z pilota tak jakby cos blokowalo rygle. Zamknac juz otwarte recznie drzwi idzie z pilota spokojnie zamknąć. Co to moze byc wedlug bardziej doswiadczonych kolegow w sprawach elektryki????????

Co do Radia to mam nawigacje oryginalna VW zamontowana od nowosci w samochodzie. Wiem ze kiedys cos przerabialem kostke bo zepsulo sie DVD podlaczone do ekranu navi i wstawilem jakies radio no name na usb zeby byl odczyt piosenek i pamietam tez ze zostal wymieniony bezpiecznik na tych kablach bo stary strzlil na tym nowy radiu. Bezpiecznik byl wiekszy napewno od poprzedniego. Tyle pamietam. Radia juz nie ma tylko sa kable w schowku. Mozliwe ze wlansie te kable gdzies sie stykaja i robia jakis pobor. Inna opcja moze byc ten bezpiecznik. Jaki powienien byc tam bezpiecznik. Nie pamietam wartosci jutro sprawdze. Moze zmiana na mniejszy cos pomoze.
Jak bedzie troche czasu to przegladne te kable poukladam jak sie nalezy i za navi tez posprawdzam czy cos nie jest poobcierane.
Jak myslicie z tym bezpiecznikiem ?????? Jaki powienien byc za radiem na kablach?

Prosze o wszelakie pomysly co sprawdzac.
Auto narazie stoi bez jednej klemy do rana i bez bezpiecznika od radia ;) wole je zalozyc i rano spokojnie odpalic.

Nowy akumulator , ubytki prądu .

: sob sty 25, 2014 10:25
autor: Developers
Wyciągnij radio i sprawdź czy kable nie są lutowane lub izolowane... Być może, że radio cały czas czuwa i pobiera prąd... NIe masz żadnych wzmacniaczy lub cos w tym stylu? Jak nie usuniesz usterki to akumulator pójdzie na śmietnik... Tak samo możesz z lewych drzwi od piąć kostkę i podłączyć klemy wsadzić miernik i sprawdzić czy napięcie spadło czy nie... Jeśli spadło odłącz radio i sprawdź też za kilka godz...

Nowy akumulator , ubytki prądu .

: wt sty 28, 2014 20:24
autor: be-ja
Hej , byłem dziś u elektryka i stwierdził że 0,25 to ok pobór przy włączonym alarmie i nie ma to wpływu na aku przy codziennej jeżdżie Jak to faktycznie jest z tym poborem bo już zaczynam się gubić.

Pzd be-ja

Re: Nowy akumulator , ubytki prądu .

: wt sty 28, 2014 21:48
autor: Adams5502
Witam wszystkich ,nie jestem może super elektrykiem samochodowym ani żadnym fachowcem w tej dziedzinie ale sposób na sprawdzenie poboru prądu z auta w czasie postoju jest prosty nie trzeba wcale posiadać miernik i umieć obsługiwać go ,potrzebna nam będzie żaróweczka o jak najmniejszym natężeniu najlepsza żarówką będzie żarówka od podświetlenia licznika nie pamiętam symbolu.Żarówkę podłączamy szeregowo pod biegun dodatni czyli ,odłączamy klemę dodatnią od akumulatora i podłączamy jedną nogę żarówki pod klemę a druga po biegun dodatni akumulatora ,jeśli żarówka się zaświeci lub nawet za żarzy choć trochę to znaczy że jest gdzieś pobór prądu który można zlokalizować ,na podłączonej żarówce wyciągamy po kolej bezpieczniki ,jak zgaśnie wiadomo ,przypominam jednak że niektóre urządzenia posiadają kondensatory i trzeba chwilkę poczekać po wyjęciu bezpiecznika. :bigok: