Strona 2 z 2
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
: pn lip 01, 2013 18:24
autor: gademajster
Niestety nic nie pomogło
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
Próbowałem podpinać pod kabel zielono-brązowy wszystkie piny z licznika i nic się nie dzieje.
Mam jeszcze jedno pytanie:
Do ECU teoretycznie powinny iść 2 przewody: zielony i niebiesko-czerwony. I teraz w którym kierunku jest przesyłany sygnał tymi przewodami, Climatronic --> ECU czy odwrotnie i za co są odpowiedzialne te sygnały
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Dodam, że tych kabli jeszcze nie podpiąłem.
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
: wt lip 02, 2013 08:25
autor: matisim
opis pinów wtyczek w skrzynce bezp mk3 full.xls
ściągnij sobie ten opis pinów w skrzynce bezpieczników z mojego chomika
http://chomikuj.pl/matisim2/Dokumenty
wg tego wszystkiego szukam.
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
: śr lip 03, 2013 22:23
autor: Karmel
gademajster, sygnały idące do ECU są cyfrowe, więc nic z nimi nie zdziałasz.
sygnal prędkości obrotowej to pin 1 cewki zapłonowej czyli zależnie od rocznika G1/12 oraz U1/6.
matisim pisze:wg mojego schematu wtyk U1/11 to idzie z impulsatora. Wepnij sie w U2/12 i daj znać
Nawet wg Twojego schematu, jak i wszystkich dostępnych jest opisane U2/12 jako wzbudzenie alternatora, czyli 12+. Strzelałeś z tą odpowiedzią czy jakiś błąd?
sygnał obrotomierza jest masowy, nie jestem pewnien czy jest tam dla zabezpieczenia dioda prostownicza, powinna.
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
: pt lip 05, 2013 17:32
autor: gademajster
Karmel pisze:sygnały idące do ECU są cyfrowe, więc nic z nimi nie zdziałasz.
Z tym się nie zgodze. Aktualnie podczas jazdy, gdy prędkość wynosi więcej niz 20 km/h climatronic wysyła sygnał żeby załączyć kompresor (+12V) i sygnały +12V na kable idące do sterownika ECU.
Karmel, jesteś pewien że na kabel zielono-brazowy trzeba dać masę? Muszę to sprawdzić.
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
: pn lip 15, 2013 12:03
autor: Karmel
heh w żadnym wypadku nie napisałem że trzeba dać tam masę
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
napisałem że głupotą jest dać potencjał dodatni na układ na którego wejściu przewidziany jest potencjał ujemny.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
: czw lip 18, 2013 18:09
autor: gademajster
Witam,
Nie rozumiem do końca co kolega
Karmel chciał mi dokładnie przekazać (masa to nie potencjał ujemny?) Podłączałem masę na przewód od obrotów i nic się nie działo. Problem tymczasowo rozwiązałem podłączając sygnał obrotomierza pod przewód climaronica czytający prędkość pojazdu. Teraz chwilę po uruchomieniu pojazdu pojawia się sygnał na kompresor i wiatraki. Może ktoś mądrzejszy kiedyś znajdzie rozwiązanie to podłącze inaczej
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
: wt wrz 01, 2015 14:23
autor: Michał_1977
gademajster pisze:Problem tymczasowo rozwiązałem podłączając sygnał obrotomierza pod przewód climaronica czytający prędkość pojazdu. Teraz chwilę po uruchomieniu pojazdu pojawia się sygnał na kompresor i wiatraki
gademajster, czy podpinałeś się w liczniku,czy poza nim?
Możesz jakoś opisać,to co zrobiłeś?
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
: wt wrz 01, 2015 21:48
autor: machul333
Ja podłączyłem się w wiązkę zaraz przy wtyczce licznika. Też mam ten problem że powyżej 25 km/h dopiero uruchamia sprężarkę , dobrze że po podpięciu do obrotomierza na wolnych obrotach pokazuje 30km/h więc akurat.