Strona 2 z 2

Re: VAG Tacho czy VAG Commander

: śr sie 15, 2012 19:24
autor: figurel
grg474 pisze:jeśli mogę coś zasugerować "nieinwazyjnego" - kabel od viakena na rs232 KKL (nie może być na usb) + pogram vageepromer - jest to wg mnie najtańsza wersja najprostszego odczytu liczników mk4, jedynym problemem to posiadanie laptopa z portem rs232
Odkurzyłem, doprowadziłem do stanu używalności ponad dziesięcioletnią Armadę z portem COM, interfejs na RS232 - również na COM - wykopałem z rupieciarni i VAGCOM 311-2 śmiga aż miło.
Co jednak w tym przypadku ważniejsze polecany przez kolegę VAG Eepromer za pierwszym podejściem odczytał mi pamięć licznika:

Obrazek

Teraz tylko odczytać ze wsadu pin licznika ale to już dla mnie jak nadto (przynajmniej na razie). Mógłbym prosić kolegów o jego odczytanie? Tutaj wsad Nie bardzo wiem jak posługiwać się hex edytorem. Może ktoś podpowie w którym miejscu pin jest zapisany?

Stary licznik to 1J0 919 860B MMO z którego wsad zamieściłem. Mam licznik z MFA o numerze 1J0 919 931 D VDO. Tarczę prędkościomierza przełożę bo to anglik. Czy wystarczy piny ze starego licznika zaadoptować do nowego by to działało? Rozumiem, że muszę jeszcze odczytać pin z nowego licznika. Mam manetkę, okablowanie dorobię.

Ps. Pragnę uzupełnić. Dzięki pomocy kolegi Aligator30 - za co mu serdecznie dziękuje - bezproblemowo odczytałem PIN licznika i wiele innych danych. Okazało się, że wystarczyło skorzystać z nowszej wersji programu Eeprom tj 1.18 i wszystko jak na dłoni widać. Nie trzeba też, bo mam IMMO2, odczytywać PIN-u starego licznika. Wystarczy PIN nowego i adaptacja kluczyków.

Jeszcze jedno pytanie do znawców tematu. Czy można tak zrobić aby jednymi kluczykami odpalać auto przy jednym i drugim zamontowanym liczniku? Jednakowy PIN w obu? Tak na wszelki wypadek.

VAG Tacho czy VAG Commander

: czw sie 16, 2012 06:39
autor: agrala
Skala na tarczce europejskiej i angielskiej jest identyczna?

Re: VAG Tacho czy VAG Commander

: czw sie 16, 2012 15:40
autor: figurel
agrala pisze:Skala na tarczce europejskiej i angielskiej jest identyczna?
Wyskalowane są tak samo, oba do 220 km/h (angielski ma oczywiście podwójną skalę) zaś gdy dokładnie w pionie ustawić wskazówkę to na obu licznikach jest trochę ponad 110 km/h. Obrotomierz na obu licznikach jest wyskalowany jak na dieselka przystało, 5000 obr.

VAG Tacho czy VAG Commander

: czw sie 16, 2012 17:12
autor: agrala
Czyli wszystko ok.
Zazwyczaj angliki sa inaczej wyskalowane po przelozeniu traczki z europjczyka licznik oszukuje.

VAG Tacho czy VAG Commander

: pt sie 17, 2012 17:02
autor: figurel
Nowy licznik dopasowany, klucze również. MFA działa, nie wszystko pokazuje bo nie wszystkie kabelki podłączone.
Problemem jest to, że na prawym wyświetlaczu nie mam pokazanego przebiegu. Program Eeprom pokazuje 248707 km - bo tyle mu wpisałem, tak jak było na starym liczniku - ale na wyświetlaczu jest w miejscu kilometrów liczba 15.
Co muszę zrobić aby wyświetlał mi przebieg? Dodam, że podłączając nowy licznik po raz pierwszy dla odczytania PIN-u też nie było przebiegu mimo iż Eeprom pokazywał, że na nowym liczniku było nieco ponad 218 tys. km. W miejscu kilometrów była liczba 13.

Tak to wygląda, licznik dzienny, ten na dole działa prawidłowo:

Obrazek

VAG Tacho czy VAG Commander

: sob sie 18, 2012 08:46
autor: figurel
Wiem coraz więcej; zmieniłem soft coding na Europę i mam teraz zamiast liczby 15 liczbę 24. Przeliczył sobie mile na km co znaczy tyle, że widoczne teraz 24 to pierwsze cyfry przebiegu 248707. Wyświetlacz nie pokazuje dalszych cyfr, zepsuty?

Ps. Wystarczyło rozebrać licznik i mocniej docisnąć taką obejmą wyświetlacz do płytki. Wszystko działa prawidłowo. Dzieki za pomoc.

VAG Tacho czy VAG Commander

: sob sie 18, 2012 09:58
autor: psilos1
Odepnij na chwilę akumulator :bigok:

Re: VAG Tacho czy VAG Commander

: sob sie 18, 2012 10:17
autor: figurel
psilos1 pisze:Odepnij na chwilę akumulator :bigok:
W sumie to tak "po drodze" zrobiłem, odpinając wtyczki to tak jakbym odpiął akumulator, licznik napięcia nie dostawał. W każdym razie działa.

Re: VAG Tacho czy VAG Commander

: czw maja 09, 2013 08:33
autor: PiterEL
figurel pisze:Wiem coraz więcej; zmieniłem soft coding na Europę i mam teraz zamiast liczby 15 liczbę 24. Przeliczył sobie mile na km co znaczy tyle, że widoczne teraz 24 to pierwsze cyfry przebiegu 248707. Wyświetlacz nie pokazuje dalszych cyfr, zepsuty?

Ps. Wystarczyło rozebrać licznik i mocniej docisnąć taką obejmą wyświetlacz do płytki. Wszystko działa prawidłowo. Dzieki za pomoc.
W jaki sposób zmieniałeś soft Coding ???

VAG Tacho czy VAG Commander

: pt maja 10, 2013 09:33
autor: olsen72
Soft Coding zmieniasz VCDSem. Jak wejdziesz w Instruments masz tam potem Coding i juz. Za zwyczaj wyswietla sie okienko podgladu i wybierasz to co chcesz.

VAG Tacho czy VAG Commander

: wt maja 30, 2017 19:11
autor: rutek33
Witam a ma ktos doświadczenia z tym konkretnie kablem jakieś opinie ?
http://allegro.pl/vag-tacho-5-0-k-can-u ... 75567.html" onclick="window.open(this.href);return false;