Strona 2 z 2

Czujnik temperatury

: ndz lis 27, 2011 17:37
autor: norek111
Tak,tabela zawiera prawidłowe wartości do pomiaru.

Czujnik temperatury

: ndz lis 27, 2011 17:47
autor: Zico63b
Tylko że to wartości i piny dla części dla ECU; dla licznika są inne (bodaj połowę mniejsze).

Re: Czujnik temperatury

: ndz lis 27, 2011 18:32
autor: norek111
Zico63b pisze:Tylko że to wartości i piny dla części dla ECU; dla licznika są inne (bodaj połowę mniejsze).
Tak jak napisałeś,zrobię koledze "extra" pomiar jutro na pinie 2 i 4 oczywiście ori i sprawny czujnik .

Czujnik temperatury

: pn lis 28, 2011 08:51
autor: norek111
Obrazek
pomiar czujnika temp. silnika 6U0 919 501B GOLF III na pinach 2 i 4 odpowiadających za wskazania temperatury na liczniku
czujnik oryginalny zakupiony w ASO VW NIEMCY cena 25euro 2008r

90 stopni Celsjusza ---- 127 Ohm
80 stopni Celsjusza ---- 152 Ohm
70 stopni Celsjusza ---- 203 Ohm
60 stopni Celsjusza ---- 287 Ohm
50 stopni Celsjusza ---- 400 Ohm
40 stopni Celsjusza ---- 566 Ohm
30 stopni Celsjusza ---- 814 Ohm
20 stopni Celsjusza ---- 1180 Ohm
10 stopni Celsjusza ---- 1550 Ohm

Czujnik temperatury

: wt lis 29, 2011 01:23
autor: Paweł Marek
norek111, chyba pierwszemu ci się chciało, ja te pomiary zrobiłem też zapisałem na karteczce i zgubiłem, pamiętałem tylko z grubsza. Dzięki w imieniu Forum.

Czujnik temperatury

: wt lis 29, 2011 01:30
autor: Zico63b
Podziwiam i wielkie dzięki!
Co do części dla ECU są te dane w mnóstwie miejsc. Jednak dla zegarów - brakowało! Wielkie :piwka:

Czujnik temperatury

: wt lis 29, 2011 08:34
autor: HASAN_SAS
Dzięki!

Czujnik temperatury

: wt lis 29, 2011 16:03
autor: norek111
Ile mogę tyle pomogę zawsze :bigok:

Czujnik temperatury

: śr lut 22, 2012 23:56
autor: Jericho
WItam!
Tez mam problem z czujnikiem temp., a przynajmniej tak mi sie wydaje ;)

Problem polega na tym, ze im dluzej jade tym wolniej nagrzewa sie silnik. Pierwsze 40C osiagam szybko, 60C juz wolniej i 90C baaaardzo wolno. Nawet powyzej 10km przy lekko ujemnych temp. Ogrzewanie wylaczone, a jesli jest na ON to 18C i pierwsza predkosc wiatraka. Problemow z ogrzewaniem kabiny nie mam.Termostat nowy WAHLER. Przed jego wymiana przy dodatnich temp. silnik zagrzewal sie do max 83C. Po wymianie, przy ujemnych temp mam nawet 96C. Tak srednio to 90-92C. Wartosci dokladnych temp. silnika zczytywalem z kan. 45 climatronica, ktory pokazuje odczyty czujnika temp. podajacego sygnal na zegary. Wg VAGA i autopsji wartosc idaca na zegary jest przewaznie nizsza o ok 2-3C od tej co idzie do ECU.

Po calonocnym staniu i ujemnych temp, do -8C kan. 45 pokazywal 4C, bo prawdopodobnie mniej nie pokaze. Natomiast gdy temp. spadla poniezj -8C to na climatronicu pokazalo sie 127C. Po odpaleniu i po parenastu sekundach pokazywala sie wartosc 4C i pozniej rosla wraz z nagrzewaniem sie silnika.
Vag nie pokazuje zadnych bledow.

Obrazek

Co powoduje to wydluzone nagrzewanie?

Gdy silnik nie jest w pelni zagrzany i hamuje nim, np. zjezdzajac z gorki (skrzynia AUTOMAT), to temp. na kan, 45 potrafi spasc o pare C.