brak wzbudzenia alternatora

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Zico63b » sob wrz 17, 2011 16:05

To jest tzw. samowzbudzenie, oparte na zjawisku magnetyzmu szczątkowego - zbyt małego do codziennej prawidłowej pracy altka, lecz po "przegazówce" do tych (w Golfach) ok. 1200 obr./min silnika - załapie. Potem już pracuje (wzbudza się) z tego, co sam wytworzy; niemal perpetuum mobile :bigok:



Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: owies » sob wrz 17, 2011 16:56

Zico63b +100pkt :bigok: :pub:
ile to się można dowiedzieć ciekawych rzeczy na forum :popcorn:


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Rafał 21 » sob wrz 17, 2011 20:13

owies pisze: Pytanie za 100 punktów, jakim cudem z urwanym wzbudzeniem pojawiało się ładowanie po przekroczeniu 1200rpm
kol. Bo po przekroczeniu 1200rpm i wyżej alternator sam sie wzbudza tak jak napisał to kol.. Zico63b . Na pewno zauważyłeś ze przed przegazówką [podwyższeniem obrotów ] oswietlenie na konsoli lampki świeciły słabo. Bo czerpały zasilanie tylko z Aku . Po przegazówce było juz na pewno OK :P Gdyby przerwało ten brązowy kabel to nie świeciłaby kontrolka W większości alternatorów przerwanie niebieskiego kabla jest tylko zauważalne tym ze musimy dodać większych obrotów . A teraz pytanie za 100 punktów kolowies, w jaki sposób obserwowałeś te 3 mierniki i żarówkę?? użyłeś krzywego zwierciadła???? :P :pub:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: owies » sob wrz 17, 2011 21:10

Rafał 21 pisze:w jaki sposób obserwowałeś te 3 mierniki i żarówkę?
Bardzo prosty sposób :) Foto z ubiegłej zimy kiedy to szukałem co w tym aucie kradnie tyle prądu że aku nie wytrzymywał jednej nocy.
Obrazek
Dziś miałem jeszcze jeden, żarówka na szybie a jej kable przycisnąłem wycieraczką żeby nie spadła. Reszta to kwestia lutownicy no i krokodylków.
Rafał 21 pisze:Gdyby przerwało ten brązowy kabel to nie świeciłaby kontrolka
W takim układzie też był przerwany, bo kontrolki nie było a ja kląłem na niemiecki naród za to że jej nie umieścili (jakoś w teście licznika vagiem również się nie pojawiała). Dziś zaświeciła :hmm: Za mało poruszam się tym autem żeby stwierdzić czy w ogóle kiedykolwiek świeciła od zakupu, tym bardziej że była na tarczy obrotomierza, a nie koło kontrolki ręcznego jak w golfie.


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

Awatar użytkownika
mimax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: wt lut 02, 2010 19:41
Lokalizacja: Lublin

Re: brak wzbudzenia alternatora

Post autor: mimax » pn wrz 19, 2011 00:41

Rafał 21 pisze:
owies pisze: Pytanie za 100 punktów, jakim cudem z urwanym wzbudzeniem pojawiało się ładowanie po przekroczeniu 1200rpm
kol. Bo po przekroczeniu 1200rpm i wyżej alternator sam sie wzbudza tak jak napisał to kol.. Zico63b . Na pewno zauważyłeś ze przed przegazówką [podwyższeniem obrotów ] oswietlenie na konsoli lampki świeciły słabo. Bo czerpały zasilanie tylko z Aku . Po przegazówce było juz na pewno OK :P Gdyby przerwało ten brązowy kabel to nie świeciłaby kontrolka W większości alternatorów przerwanie niebieskiego kabla jest tylko zauważalne tym ze musimy dodać większych obrotów .

czyli jeśli na kablu wzbudzonym nie ma napięcia to jet uszkodzone wzbudzeni w aucie lub jego okablowanie? i jeśli po przekroczeniu 1200 obr alternator sam się nie wzbudza , jego wzbudzenie tez jet zepsute?
wiec do naprawy czy wymiany alternator ,i czy soc w samochodzie czy tylko alternator?
dodam ze kontrolka od ładowania sie nie zapala wogole


Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Rafał 21 » pn wrz 19, 2011 14:14

mimax pisze:przekroczeniu 1200 obr alternator sam się nie wzbudza , jego wzbudzenie tez jet zepsute?
Wpierw należy sprawdzić wartość ładowania to jest podstawa , powinna jak juz napisałem miescić sie w granicach 13,8 -14,6 . Jezeli mieści sie w normie, to alternator jest dobry a spalona dioda / żarówka ,lub jak to miał kol owies przetarte przewody wzbudzenia . Natomiast jeżeli nie mieści sie, czyli nie ładuje to powodem może być uszkodzony regulator napiecia [kupić nowy] lub układ prostujący w alternatorze co można naprawić w warstacie .Wszystko pisze w twoim temacie :P


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

pasiu22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 08, 2012 21:53

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: pasiu22 » czw lis 08, 2012 22:21

Witam,
Sorka, że podepnę się pod temat, ale mam podobny problem.

Może opisze całą sytuację. Kilka dni temu jechałem na studia i zaświeciła mi się kontrolka ładowania. Po zwiększeniu obrotów kontrolka gasła i dotarłem. Rozebrałem alternator i w regulatorze wymieniłem szczotki. I to byłoby tyle gdyby nie niebieski kabelek od kontrolki który mi się urwał. Wypiąłem go i złączyłem prowizorystycznie go z kostką. No ale niestety po włączeniu zapłonu kontrolka akumulatora która wczesniej się świeciła teraz się nie świeci. Sprawdziłem kabelek na krótko z żarówką i świeci, a gdy wpinam wszystko spowrotem kontrolka nie świeci i nie ładuje (widoczne ciemniejsze światła i kontrolki).

Nie mam żadnego miernika przy sobie niestety. Proszę o pomoc, może jakieś pomysły co się dzieje.

Jak sprawdzić czy to wina regulatora czy może problem gdzie indziej.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Zico63b » czw lis 08, 2012 22:33

pasiu22 pisze:Sprawdziłem kabelek na krótko z żarówką i świeci, a gdy wpinam wszystko spowrotem kontrolka nie świeci i nie ładuje (widoczne ciemniejsze światła i kontrolki).
pasiu22 pisze:Jak sprawdzić czy to wina regulatora czy może problem gdzie indziej.
Kabelek ten sprawdza się odłączając go od alternatora i dotykając do masy - zapłon ma być włączony. Nic więcej.
Zaświecenie się kontrolki na "zegarach" świadczy o tym, że samochód (obwody, kontrolka w "zegarach") jest dobry a wina leży w alternatorze lub regulatorze.



pasiu22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 08, 2012 21:53

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: pasiu22 » czw lis 08, 2012 22:51

Dzięki za szybką odpowiedź!

I na krótko kontrolka zaczyna świecić. Ale gdy kostkę wepne do alternatora problem wraca i kontrolka znów nie świeci.
Czy mogłem w jakiś sposób źle założyć regulator? Sprawdzałem kilka razy czy wszystko jest dobrze i wydawało mi się, że tak.

Teoretycznie regulator powinien być sprawny, bo szczotki wymieniałem w serwisie i facet powiedział, że jest ok.
A do tej pory alternator był sprawny więc sam nie wiem.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Zico63b » czw lis 08, 2012 23:04

Czyli ewidentnie trzy sprawy: regulator, alternator, montaż.
Jak wymieniał Kolega szczotki? Same szczotki? Może tu tkwi przyczyna, może gdzieś została kropla cyny. Na odległość nie da się powiedzieć, Kolega rozumie.
Różne przyczyny mogą tu być - w zasadzie nie da się tego źle złożyć, ale "Polak potrafi"...
Sam alternator też w zasadzie nie powinien z chwili na chwilę aż tak się zepsuć; w dodatku powiązane jest to czasowo z operacjami wyjmowania i wkładania regulatora.
Ja bym radził komuś to jednak pokazać, komuś kto jest w temacie - naturalnie najlepiej elektrykowi - o ile kieszeń Kolegi nie ma nic przeciwko temu. :satan:



pasiu22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 08, 2012 21:53

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: pasiu22 » czw lis 08, 2012 23:15

Ok. Ja nie mam więcej pomysłów jeszcze odkręce regulator i spróbuje jeszcze raz. Jak nic nie pomoże to jutro podjadę do mechanika.
W regulatorze wymieniłem same szczotki ze względu na koszta i miałem to zrobione w ciągu chwili.

Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia regulatora?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Zico63b » czw lis 08, 2012 23:20

Tak, gdzieś było na Youtub'ie; poszukam.
O, jest:
" onclick="window.open(this.href);return false;



pasiu22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 08, 2012 21:53

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: pasiu22 » czw lis 08, 2012 23:22

Dzięki wielkie za pomoc.
Jak kolega bedzie kiedyś w okolicy Krakowa to stawiam piwko :)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Zico63b » czw lis 08, 2012 23:26

pasiu22 pisze:wymieniłem same szczotki ze względu na koszta i miałem to zrobione w ciągu chwili.
Jak widać, nie do końca :hmm:
Robimy inaczej. Wydajemy stówę lub więcej na cały regulator firmowy Bosch'a czy Hella i mamy spooookój,

Obecnie Kolega policzy kilometry/koszty paliwa na jazdy w sprawie, utracone roboczogodziny, bądź godziny wiedzy (wykładów) - i sumaryczne koszty zaczynają już wyglądać inaczej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości