Alternator siada?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Alternator siada?

Post autor: -=ren=- » czw wrz 08, 2011 23:33

alternator jest bezpośrednio podłączony do akumulatora - grubym czerwonym przewodem przekroju 35mm2 i masą z silnika. SPRAWDZIŁEŚ ŁADOWANIE?? - jak nie ma, to trzeba szukać! włóż z powrotem stary licznik, pojeździj ze 3 dni sprawdź. Upewnij się że wszystko z łądowaniem jest ok, tzn klemy czyste i skręcone, plusy i minusy czyste i skręcone, czy są szczotki czy działa regulator. Ale od czegoś musisz zacząć a nie opisywać "dziwne sprawy"...


vwlifestyle.pl
Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Alternator siada?

Post autor: barto125 » czw wrz 08, 2011 23:39

Dziś kupiłem miernik, ładowanie jest. Podładuję go do końca i zobaczę, jak będzie trzymał. Chociaż mam coś nie tak z prądem w spoczynku, bo wynosi aż 120mA. Z tego 20 alarm, resztę będę jeszcze sprawdzał jutro. Jak sprawdzić szczotki/regulator?



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Alternator siada?

Post autor: -=ren=- » pt wrz 09, 2011 12:19

szczotki - obejrzeć czy n nie są za krótkie... powinny mieć z 15mm jak są wysuniete.
regulator - jeśli sprawdziłeś ładowanie i napięcie przy podwyższonych obrotach nie przekracza 14,5V to regulator jest sprawny. Jeśli nie działa to możesz mieć nawet z obrotami 19V!


vwlifestyle.pl
Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Alternator siada?

Post autor: barto125 » pt wrz 09, 2011 13:24

na wyłączonym silniku mam 11,9 na włączonym 13, więc regulator raczej ok



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Alternator siada?

Post autor: marcin7x5 » pt wrz 09, 2011 13:58

barto125 pisze:na wyłączonym silniku mam 11,9 na włączonym 13, więc regulator raczej ok
Na wyłaczonym powinieneś mieć min 12,1V. Wynik 11,9V mozna jeszcze zaakceptować (bład pomiaru / miernika) natomiast na właczonym silniku bez obiążenia powinno być 14 - 14,5V.

Sprawdź jeszcze czy wraz ze wzrostem obrotów silnika wzrasta ci ładowanie z tych 13V do zakładanych 14V



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Alternator siada?

Post autor: barto125 » pt wrz 09, 2011 14:45

Bardzo po woli wzrasta co kilka sekund o 0,01W.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Alternator siada?

Post autor: -=ren=- » pt wrz 09, 2011 15:30

barto125 pisze:0,01W
raczej 0,01V :kac:

jeśli powoli wzrasta to świadczy to o tym że aku albo jest rozładowane, albo alternator daje zbyt niskie napięcie. Jeśli wszystko jest ok to ta zmiana około 2V (od 12,5 do 14,5) przy wzroście obrotów jest szybka i następuje od razu. Wiem że mnie tu zaraz wszyscy zjedzą, ale jeszcze pozostaje odpięcie klemy i zmierzenie napięcia tylko z alternatora, przy pracującym silniku. Jeśli chodzi o ładowanie to sprawdź w warunkach jakie masz, jak jeździsz na co dzień, a nie na jałowo. Mam na myśli włączone światła mijania, wentylator chociaż na 1 bieg i radyjko... wtedy będziesz miał choć częściowy obraz co się dzieje przy obciążonej instalacji.

Tylko nie roztrząsajcie tego że zaraz coś się stanie jak się odepnie baterię, że się spali bóg wie co. Proszę oszczędźmy tej zbędnej dyskusji.


vwlifestyle.pl
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 65 gości