Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tootall90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn maja 16, 2011 16:07

Re: Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: tootall90 » śr maja 18, 2011 00:21

http://moto.allegro.pl/vw-golf-iv-1-4-1 ... 99633.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a co wy na to ??



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: grg474 » śr maja 18, 2011 08:28

Diagi, no to jak masz wkład to już prosta sprawa - on ma licznik immo2 czyli nie musisz nawet przerzucać immo - zostanie tylko wgrać wsad od 1J5 920 825C, a potem na aucie zakodować klucze i ustawić przebieg. Kodowanie niestety trzeba będzie z głowy bo jak sam widzisz ma uwalony ten licznik i nie wiadomo czy wogóel odczytasz z niego eprom.
tootall90 pisze:a co wy na to ??
no przecież to bosch/motometer


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: Diagi » śr maja 18, 2011 09:57

grg474, zgadza się, ale myślałem mu zapakować od razu IMMO3 i poodpalać funkcje niektóre. Tu nie będzie problemu z kodowaniem jak będzie wiadomo co auto ma i oryginalny VCDS podpowiada też, ale właśnie dlatego mówiłem o przerzuceniu tego, że można to zrobić w tym przypadku na odległość bez potrzeby uczenia kluczy na aucie.


tootall90, po pierwsze tak jak pisał grg474 to jest inna firma a po drugie żeby się to opłacało (gdyby to były zwykłe VDO) musiałbyś mieć kogoś kto Ci całą wyżej wspomnianą przeze mnie procedurę wykona za darmo w stosunku do tego co Ci pisałem.



tootall90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn maja 16, 2011 16:07

Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: tootall90 » śr maja 18, 2011 11:49

http://moto.allegro.pl/licznik-zegary-g ... 02680.html" onclick="window.open(this.href);return false;
innego juz chyba nie wyczaruje :)



Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: Diagi » śr maja 18, 2011 13:19

Oj uparłeś się jednak, no ale Twój wybór, najprostsza i najszybsza procedura to wymiana wkładu moim zdaniem.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: grg474 » śr maja 18, 2011 13:39

Diagi pisze:grg474, zgadza się, ale myślałem mu zapakować od razu IMMO3 i poodpalać funkcje niektóre
no tak tylko wtedy nie założy tych tarcz co ma obecnie na swoim liczniku - nie ma bata - kontrolek jest więcej w immo3


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: Diagi » śr maja 18, 2011 14:08

grg474, założy bez problemu, robiłem takie przeróbki.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: grg474 » śr maja 18, 2011 15:12

Diagi pisze: założy bez problemu,
wytłumaczysz mi jak? Załączam foto
Obrazek

nie żebym się spierął tylko z ciekawości pytam


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: Diagi » śr maja 18, 2011 16:11

Tu akurat w przypadku tych wkładów na zdjęciu są dużo większe różnice, bo też w CANie patrząc na kontrolki prędkościomierza i obrotomierza, nie tylko z IMMO, po za tym to nie są wkłady VDO. Ale patrząc na samą różnicę w immobiliserach czyli tylko środkowa część, podmieniasz środkową część tarczy na tą z IMMO3.



Awatar użytkownika
tmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr lut 28, 2007 19:19
Lokalizacja: to wiesz?

Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: tmk » czw cze 09, 2011 21:41

Koledzy Diagi oraz tootall90, podepnę się pod temat, a konkretnie zacytuję swojego posta sprzed 2,5 roku:

Problem miałem z wyświetlaczem MFA - nie świecił w ogóle.
Golf 1.8T z 4 maja 1999 (modelowy 2000 - WVWZZZ1JZYB000xxx).
Oryginalne zegary 1J0920821A (data na plastiku IV '99).
Zakupione zegary 1J0920821A (data na plastiku VI '99) - wyjęte ponoć z benzyny 2.0 .
Kluczyki zakodowane, auto odpala, kodowanie to samo co w starych.

Problem: nie pokazuje spalania - cała reszta w porządku. Na MFA pokazuje przejechane kilometry, temperaturę, czas, średnią prędkość, a spalanie 0.0 L/100KM.

Z tego co się rozglądałem po kodowaniu zauważyłem pewien problem. Zegary po zmianach na ostatniej pozycji kodowania, w adaptacji pokazują wartości impulsatora odpowiednie dla samochodów od roku modelowego 2002:

Kod: Zaznacz cały

    xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl

    1 - 4358 (1,4l/55kW AHW/AKQ mit Schalt. Getriebe)
    2 - 3538 (alle anderen Motorkennbuchstaben bzw. Autom. Getriebe)
    3 - 4146 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
    4 - 3648 (unbekannt)

    xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (ab MJ 2002)

    1 - 4345 (1,4l/55kW mit Schaltgetriebe)
    2 - 3528 (alle anderen Motor-/Getriebevarianten)
    3 - 4134 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
    4 - 3648 (alle 5-Gang Automatikgetriebe)
    4 - 3648 (alle 6-Gang Schaltgetriebe)
    4 - 3648 (1.9l/81kW TDI mit Schaltgetriebe 02M)
Kodowanie mam: 05142 - tak jak w poprzednich. Przedostatnia cyfra wskazuje na kodowanie modelowe '99 i nie przyjmuje tam "0" dla "0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)" (za de.openobd.org)

Kod: Zaznacz cały

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (bis MJ 1999)

4 - 4-Zylinder
5 - 5-Zylinder
6 - 6-Zylinder

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (ab MJ 2000)

0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)
1 - Flexibles Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG1)
2 - Festes Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG2)
3 - Fahrzeuge ohne Serviceintervallanzeige (USA,Kanada)
Ktoś zna odpowiedź na tą łamigłówkę?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Nie moge dostac takich zegarow wiec moze jakies inne ??

Post autor: grg474 » pt cze 10, 2011 15:59

tmk pisze:Problem: nie pokazuje spalania - cała reszta w porządku. Na MFA pokazuje przejechane kilometry, temperaturę, czas, średnią prędkość, a spalanie 0.0 L/100KM.
problem ten nie jest w ogóle związany z kodowaniem licznika tylko z brakiem informacji o spalaniu z komputera silnika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości