Strona 2 z 3

pobór prądu XENONU

: wt sty 25, 2011 22:40
autor: skaktus
To nie ma sensu. Takie trasy zabijają ci akumulator. Duży akumulator + duży alternator to i tak nie będzie naładowane bo duży potrzebuje więcej. Przy takich trasach codzienne to wiele nie zdziałasz. Choć u mnie golf daje rady codzienne po 2 x 2 km, do tego centra CA+ o czym już pisałem i tak śmiga całą zimę. Fakt, raz była trasa ponad 1000 km ale nic ponadto, ale wtedy pewnie się naładował odpowiednio.

pobór prądu XENONU

: wt sty 25, 2011 22:50
autor: bodzio_j
Właczam na mierniku dokładnie 10A i miernik pokazuje 001. i w kazdej innej furze też.
No właśnie....wychodzi na to ze co bys nie zmierzył to i tak pokazuje 001, zmien zakres pomiaru w mierniku na mA i zmierz.
ja robie dziennie 15km- 20km.
w tym 1x 5km, do pracy 1,5km plus powroty x2, czasami miasto toroche przewietrzyć fure to ok 10km.
Czyli niewiele. Masz deficyt prądowy raczej. Niewielki akumulator, pewnie na wejściu niedoładowany. Na mrozie traci część pojemności, rozruch zabiera sporo, świecisz, grzejesz, radio pewnie gra....ledwo ruszysz już gasisz auto. Nie ma kiedy sie naładować.

pobór prądu XENONU

: śr sty 26, 2011 23:16
autor: Johnatan
Oki, jest w tym prawda lecz, no musi być rozwiązanie. Myśle nad altkiem od diesla i aku 60Ah cos koło tego. Rozumiem ze sie nie doładowuje, ale znam niedzielnych kierowców do koscioła i im wszystko działa. Biorac poprawke na xenon , dam wiekszy aku i nowy altek i powinno grać.. chyba ;>

A i pomiar mAgodzinny to jednak małe piwo dla akumulatora Agodzinnego.

pobór prądu XENONU

: pt sty 28, 2011 00:39
autor: Johnatan
rano aku był cięki. Polatałem popołudniu dość po mieście. I aku była naładowany w bardzo dobrym stopniu. Dodam że skonczyła mi sie benzyna i gdy zalałem i pompowałem pompką mechaniczną podczas rozruchu silnika to ze spokojem 15sekund kręcenia, bez zająkniecia to dla mnie zaskoczenie. Coś jest w tym, musze ograniczyć krótkie trasy i kupić nowe 55Ah

pobór prądu XENONU

: pt sty 28, 2011 05:28
autor: bodzio_j
musze ograniczyć krótkie trasy
Raczej zrób częściej dłuższą jakąś
to dla mnie zaskoczenie.
Ale tylko dla Ciebie :pub: :grin:

pobór prądu XENONU

: pt sty 28, 2011 15:59
autor: ChabczaN
Johnatan pisze:myśle nad altkiem od diesla
diesle mialy 45Ah
jak chcesz zmieniac poszukaj z passatow na waski pasek byly 90Ah :grin: i chyba w audi
jeszcze pytanie jak auto pali na "cyk" czy robi jeden badz dwa obroty? to ma najwieksze znaczenie szczegolnie gdy jezdzisz na krotkich odcinkach

pobór prądu XENONU

: pt sty 28, 2011 17:48
autor: Johnatan
UUU z tym odpalaniem różnie. Teraz jak wracałem z pracy i auto stało 9 godzin to było na cyk, przy pierwszym obrocie silnika a czasami dochodzi do około 3 (tak na oko biorac)

Własnie ograniczyć krótkie bo ja nie robie długich tras bo nie mam takich potrzeb.

pobór prądu XENONU

: pt sty 28, 2011 19:09
autor: skaktus
Jest sens montować duży akku i duży alternator ? PRzecież akku też będzie niedoładowany... W drugą stronę - standardowe akku i duży alternator = długa trasa i przełądowany akumulator. W tym nie ma sensu.

pobór prądu XENONU

: pt sty 28, 2011 19:13
autor: Johnatan
No to juz nie wiem jak tu znaleść sens. To wiec ten Xenon mi czerpie ten akumulator czy nie. Jak czerpie to jak moze sie przeładowac.

pobór prądu XENONU

: pt sty 28, 2011 19:38
autor: ChabczaN
skaktus pisze:długa trasa i przełądowany akumulator
pierwsze slysze :goof: przeladowany moze byc wtedy jesli jest ladowany za duzym napieciem (zepsuty regulator napiecia) wtedy sie przeladowuje .
po 2 moc alternatora np.90A nie jest to moc jaka dostaje alumulator tylko sila do ktorej altek zdola dac nam napiecie +12V. czyli przy zalaczeniu wszystkich odbiornikow i nie przekroczeniu 90A poboru alernator dalej doladowywuje akumulator
90A x 12V = 1080watt
a ze akumulator ma napisane 55Ah jest to pojemnosc czyli ladowanie pradem 55amperow naladujemy go w godzine oczywiscie jest to niemozliwe i trzeba sobie to przeliczyc
ladowanie pradem 3A = naladujemy go do pelna w 18,5 godziny

dobrze pisze ? bardziej wykształceni w tym kierunku prosze mnie korygowac :pub:
Johnatan pisze:To wiec ten Xenon mi czerpie ten akumulator czy nie
z tego co mi sie wydaje to nie. mi na xenonach przy alternatorze 90A akumulatorze 74Ah mialem ładowanie 14,4
na zwyklych zarowkach na swiatlach ladowanie 14,1
takze ksenon bierz mniej pradu.
akumulator uszkodzil sie z powodu niedoladowania i krotkich odcinkow
pomimo tego ze mial prad, krecil rozrusznikiem mial go za malo, poskutkowalo to zasiarczeniem sie akumulatora i jego zepsuciem. tez to przerabialem. zainstalwoalem miernik w samochodzie (voltomierz) gdy widze ze napiecie ładowania siada ponizej 13V na zał. swiatłach podlaczam sobie akumulatory (mam 2 ze wzgledu na audio) na noc pod prostownik :)
bo przeciez nie bede specjalnie jezdzil bez celu aby je naładowac.
takze jesli planujesz jeszcze jakis sprzet wzmacniacze itp. altek 90A niezaszkodzi a napewno pomoze :)
pozdro :pub:

pobór prądu XENONU

: pt sty 28, 2011 20:08
autor: skaktus
Zawsze byłem uczony że za mały akumulator + za duży alternator = zło.

Co do xenonu - było już powiedziane i chyba wyjaśnione. Masz normalny pobór xenonu. Jeśli ten pobiera w granicach 4 A po rozgrzaniu wszystko jest ok. Po prostu za często jeździsz na krótkich trasach i nie ma radym akumulator nie jest w stanie się naładować. Bez względu czy xenon czy żarówka.

pobór prądu XENONU

: sob sty 29, 2011 00:30
autor: bodzio_j
Zawsze byłem uczony że za mały akumulator + za duży alternator = zło
A wyjaśnił Ci to ktoś jakoś sensownie, czy tylko na zasadzie "bo tak".
No to juz nie wiem jak tu znaleść sens.
Sense jest w deficycie prądu. Aku ma określoną pojemność, w Twoiem przypadku doś małą - 44Ah. Zimno, rozruch...sporo zużywasz, a nie uzupełniasz tego bo robisz krótkie odcinki. W koncu całkiem brakuje. Albo zacznij jeźdzć nieco dłuższe odcinki albo aku pod prostownik co jakiś czas.

pobór prądu XENONU

: sob sty 29, 2011 20:07
autor: Johnatan
Nie ma opcji że mam jeździć dłużej. Mam bardzo napięty budżet a w Gaz łądować nie bede. Lepszą opcją dla mnie jest nie jeździć do pracy, i na miasto. Kupie nowy aku Centry 240zł za 55Ah lub jakąś 65-70Ah i nowy alternator coś od diesla.
Mierzyłem dziś pomór prądu na postoju w skali 200mA

1 pomiar - 1,4
2 pomiar sciągniecie panelu radia 0,8
3 pomiar ściągniecie kostki wentylatora chłodnicy 0,1 (na innych wentylatorach też bierze tyle samo, sprawdzcie sobie)

to 0,1 myśle ze licznik pobiera itd.

Prosze mi powiedzieć czy to dobrze

Prosze też o podsunięcie linków do alternatorów diesla które warto kupić.

pobór prądu XENONU

: sob sty 29, 2011 20:48
autor: ChabczaN
Johnatan pisze:Prosze też o podsunięcie linków do alternatorów diesla które warto kupić.
diesle mialy 45A
szukaj altrnatora 90A z passata b3, audi 80 2,0 najlepiej bosch'owski
bedziesz musial przelozyc kolko pasowe z twojego alternatora

http://allegro.pl/audi-80-b4-2-0-altern ... 11490.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/alternator-vw-golf-pa ... 36140.html" onclick="window.open(this.href);return false;

musisz szukać takiego alternatora z rózową naklejką :-) to sa 90 chyba ze satysfakcjonuje cie jakis słabszy.
z tym ze te 90 do silnika diesla trzeba bylo troszke inne podtrzymanie (naciag) zrobic bo sa inaczej ulozone mocowania,
do benzyny powinien pasowac "plug & play"
radzil bym jednak kupic na zapas. pewnosc ze nie zabraknie mocy :okej:
pozdro