Strona 2 z 3

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: ndz sty 16, 2011 18:28
autor: rhodek
zainstalowane juz są ,czujnik i przewody też,brak tylko tego jednego po stacyjce.Sprawdziłem działanie bardzo jasno i fajnie świecą,sa widoczne.małe utrudnienie było tylko z samym montazem poniewaz jeden wlot plastikowy ma za mało miejsc na zamontowanie (ten od strony schowanego haka holowniczego)i musiałem dorabiac od wewnątrz dodatkowy uchwyt mocujący, a ten drugi plastik mial za duzo profili i trzeba wycinac

od gleby sa ok 34-35 cm montując w środkowej czesci plastikow,moze zobaczysz to na zdjeciu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68a ... 2b2b8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9f ... 69138.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: ndz sty 16, 2011 19:12
autor: Zico63b
O taki montaż też by mi chodziło. Bardzo dyskretnie, ładnie wkomponowane. Muszę je wziąć poważnie pod uwagę.
Super! =D>

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: ndz sty 16, 2011 19:17
autor: rhodek
przygotuj sobie od razu jakies 2 nierdzewne blaszki o wymiarach mniej wiecej 8 x 6 cm,w miare sztywne zeby je dodac jako mocowanie od wewnatrz,ja je zamocowałem na nitach 4 mm. delikatnie w imadle bedziesz musial je zaginac ok 30-35 stopni bo pod takim kątem chyba sa plastiki wlotowe.
28 LED na stronie swoje robi :D

Taka mała porada dla korzystajacych z tego postu:
zasilanie po zapłonie jest w skrzynce z przekaźnikami ,ktora umieszczona jest za filtrem powietrze.Trzeba sciagnac obudowe plastikowa podniesc lekko przekazniki,pod nimi jest wiazka przewodow.Przewod niebieski z zołtym paskiem jest zasilaniem po zapłonie

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 01:31
autor: Qto
tak myślę czy nie lepiej (dla zwiększenie żywotności lampek) byłoby dać zasilenie, które jest po odpaleniu silnika a nie od razu po przekręceniu kluczyka...bo tak to gasną przy rozruchu co pewnie ma wpływ na ich długowieczność

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 09:28
autor: rhodek
Pomysł b.dobry.Sam jak robiłem to troche uciążliwe było biegac na trasie miernik- kabina,kabina miernik :)

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 12:00
autor: skaktus
Witam.

Jako że widzę pisza Panowie o lampkach dziennych, podam wam troszkę informacji, które ustrzegą was przed oszustami z Allegro ;)

Nie ma homologacji DRL, to skrót od Daytime Running Light, wielu pisze że to homologacja D + RL - ściema.

Lampy typu 28 led, 24 itp, nie pobierają zgodnie z napisem na opakowaniu 6 - 10 W, tylko 1 - 2 W. Ich światłość wynosi ok 100 lumenów. Szczególnie ciekawe bajery w tym wypadku pisze firma Just Top. Światło z tych lamp jest silnie skupione w 1 punkcie. Nie posiadają one wcale diod SuperFlux tylko zwykłe diody 5 mm.

Lampy typu 5 led, ale diod mocy daje około 350 - 400 lumenów, na diodach Osram około 500 lumenów 1 lampa. Na prawdziwych Osramach praktycznie nie idzie już kupić lamp. Zazwyczaj są Samsunga - nieco niższa jasność lub No-Name. Przykładowo - chińska żarówka z tesco o silnie niebieskiej bańce daje ok 400 lumenów.

90% lamp typu 5 LED wymaga przeróbki. Diody są słabo chłodzone, wiszą w powietrzu i się pieką.

Lampy tupu 5 led zakłócają radio i CB. Żwiązane jest to z ch sposobem zasilania - przetwornica Step - Up / Down. W mieście tego nie słychać, ale za miastem słychać już znacznie. Oczywiście nie każde auto się poddaje. Lampy typu 28 led również zakłócają radio gdyż też mają takową przetwornicę.

Jak by co to pytać to odpowiem. Dla chętnych mam foto lamp 24 led, 5 led. Obecnie używam Philipsów ;)

Re: Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 12:46
autor: guziolek
Qto pisze:tak myślę czy nie lepiej (dla zwiększenie żywotności lampek) byłoby dać zasilenie, które jest po odpaleniu silnika a nie od razu po przekręceniu kluczyka...bo tak to gasną przy rozruchu co pewnie ma wpływ na ich długowieczność
Pewnie jakiś wpływ to ma, ale niestety ustawodawcy takie rzeczy jak trwałość naszych lampek nie obchodzą. Ustawa mówi, że światła do jazdy dziennej mają się zapalać już w pozycji kluczyka umożliwiającej pracę silnika. Czyli po przekręceniu w pozycję"zapłon", trafi się nadgorliwy pan mundurowy i kłopot gotowy, mnie już jeden kazał ściągać to "coś" albo dzwonić po lawetę, ale pokazałem mu przetłoczenia na szybce i dał sobie spokój.

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 13:30
autor: Zico63b
Ponieważ aukcje po pewnym czasie są nie do odnalezienia, podaję nazwę po której można to odnaleźć w Googlu: "lampy do jazdy dziennej HELLA H6W"
a do tego przykładowy link na dziś: http://motoallegro.pl/swiatla-lampy-dzi ... 16247.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Co Koledzy o tym myślą, nie ma wymienionych wad - może by było niezłe, *#cenzura#* od ceny.

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 13:35
autor: skaktus
Ogólnie rzecz biorąc, w nowych autach lampy świecą się albo po przekręceniu kluczyka albo po włączeniu zapłonu. Ja mam po włączeniu zapłonu w Philipsach i nikt jeszcze się nie czepiał. Panowie munurowi są ciency w przepisach, dlatego warto wozić z sobą papierek na który wydrukujemy konkretny przepis itp.

A lampy Hella z linka wyżej to nic innego jak lampki na zwykłą żarówkę. Można też kupić polskie Wesemy jako dzienne i innych firm za parę zł. Hella przesadza z ceną za te lampki.

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 13:45
autor: rhodek
skaktus pisze:Nie ma homologacji DRL, to skrót od Daytime Running Light, wielu pisze że to homologacja D + RL - ściema.
a co myślisz o tych ledach

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 13525.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1f ... bdcc1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4a ... 0e5b8.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zamiesciłem fotki przy zgaszonych i zapalonych

Qto zerknij sobie

Dodano:
Właśnie znalazłem taki artykuł:

Światła do jazdy dziennej charakteryzują się nie tylko mniejszą mocą. Ich zapalenie nie oznacza również włączenia podświetlenia deski rozdzielczej, co w dzień jest zbędne. Fabryczne instalacje nie włączają również tylnych świateł postojowych, bo w dzień również jest to niecelowe. Ale tutaj dochodzimy do problemu: czy światła z tyłu powinny być włączone w dzień, czy też mogą być wyłączone?
czytaj dalej
Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym w tej kwestii nie mówi dużo. Nakazuje jazdę na światłach mijania przez całą dobę, jednocześnie dopuszczając stosowanie świateł do jazdy dzień od świtu do zmierzchu. Nie ma mowy o światłach z tyłu.

Jak powiedział INTERIA.PL dr Tomasz Targosiński z Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie, ekspert ds. oświetlenia pojazdów, Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, określający homologację świateł dziennych, nie wymaga włączania tylnych świateł pozycyjnych. W Polsce to prawo jest obowiązujące.
Tyle tylko, że obowiązuje również rozporządzenie ministra infrastruktury, które mówi, że włączenie świateł do jazdy dziennej, ma oznaczać włączenie tylnych świateł postojowych. Mamy więc do czynienia ze sprzecznością w prawie.

Co w takiej sytuacji? Policja podczas kontroli drogowej będzie kierowała się rozporządzeniem ministra, a więc może chcieć wystawić mandat za brak tylnych świateł. Sytuacja jest do tego stopnia paradoksalna, że gdyby pojechać (hipotetycznie) fabrycznie nowym autem wyposażonym w światła dzienne na przegląd, to samochód nie powinien dostać wpisu do dowodu, bowiem diagności również kierują się feralnym rozporządzeniem!

Jednak spór z drogówką wcale nie musi być przegrany. Wprost przeciwnie! Mając wiedzę opisaną w tym artykule, należy policjantowi uświadomić istnienie Regulaminu nr 48 dodając o jego wyższości nad rozporządzeniem ministra (uznanie regulaminu jest dobrowolne, ale oznacza wyższość nad prawem lokalnym; Polska regulamin uznaje). Jeśli to nie pomoże, należy odmówić przyjęcia mandatu i ten sam argument wytoczyć w sądzie grodzkim. Tam sprawa będzie już wygrana, bowiem sąd to nie policjant na drodze i nawet jeśli nie jest świadom istnienia Regulaminu 48, to musi zweryfikować jego istnienie, zanim wyda wyrok.

Na pocieszenie dodajmy, że ministerstwie trwają prace na zmianą Ustawy o Ruchu Drogowym. Wśród nowości będzie m.in. uregulowanie kwestii świateł do jazdy dziennej, zgodnie ze wskazaniem Regulaminu nr 48. a więc światła pozycyjne tylne nie będą wymagane

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 14:31
autor: Qto
Zico63b, te co pokazałeś do MK4 nie mieszczą się, za mało miejsca za kratkami...nie wiem jak w MK3. Ogólnie myślałem o montażu tych lampek, nawet kratki już miałem wycięte...i :ass:

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 14:47
autor: Zico63b
Mam chwilę luzu, patrzyłem na stronkę Wesem-u. Po pierwsze można tam znaleźć pełny opis znaczeń symboli na lampach, świetna sprawa (http://wesem.pl/pytania/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Po drugie, mają dzienne ale na żarówkę od migaczy :vom: Miałem to w Maluchu, marne...
Te Helle wymagałyby u mnie wycięcia właściwie całych kratek podzderzakowych, ale w wymiarze od ziemi bym się zmieścił. Jeśli kasa pozwoli, to rozważę.
W LED'ach jest jeden problem: po awarii jednej z LEDów, lampa praktycznie idzie do kosza; nie pojadę do Chin po takiego samego LEDa do wlutowania.

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 15:28
autor: skaktus
Zico63b - co ty gadasz z tymi ledami... Do lamp typu 28 led diody kupisz w sklepie za rogiem za 1 zł. Do lamp typu 5 led mocy, diody kupisz na allegro po ok 5 zł sztuka, to samo z Osramem itp... Takie diody są dostepne od wielu lat w PL więc nie widzę problemu jaki tworzysz.

Co do lamp Hella nie wiem jaki problem masz z żarówkami P21W... Hella ma H6W, w kierunkach są zazwyczaj P21W i jedno i drugie świeci na pomarańczowo z żółtym i tyle...

Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?

: wt sty 18, 2011 15:31
autor: Zico63b
Nie będzie różnicy w barwie? Pytam, bo nie robiłem z tym nigdy...
A dla mnie wymiana żarówki wydaje się prostsza niż diody, a jaką barwą świeci - co mi tam, to i tak ogólna głupota ta konieczność świateł.