Daj jakies zdjecie tego przekaznika bez obudowy by bylo widac ktora nozka do czego jest podlaczona w przekazniku bo cos mi tu nie pasuje
99% przekaznikow na na stykach 85 - 86 cewke przekaznika. Jezeli 85 to masa podawana z ECU to jak on ma sie zalaczyc gdy na 86 jest masa - nie zalaczy sie. Na 86 powinien byc dany plus i tak jest na schemacie do ktorego dalem linka i tak samo jest narysowane na przekazniku do kotrego dalem linka.Ty masz przekaznik z 4 nozkami gdzie 30 i 86 jest osobno ale w skrzynce bezpiecznikowej te dwa piny sa razem polaczone.
Interesuje nas tylko 85 i 86 reszta jest nie wazna - mozesz odpalic auto jak zewrzesz przekaznik palcem wiec na styk 30 jest podany plys a 87 podaje go dalej na komputer.
Moim zdaniem nie jest to wina tego ze nie zalacza sie komputer bo gdyby tak bylo to by ci kontrolka od swiec sie nie palil, skoro sie pali to komputer jest zasilany. Brak jest tylko dalszej czesci zasilania komputera po tym przekazniku - wyglada mi to ze ginie ci plus ktory powinien byc na nozce 86.
Popatrz dokladnie na schemat do ktorego dalem linka. Chcesz byc peny ze 85 to sygnal z komputera na przekaznik - odepnij komputer i sprawdz miernikiem czy jest polaczenie nozki 85 przekaznika z pinem w gniezdzie nr 42.
ECU jest zasilane ze stacyjki na pin nr 38 i tu jest ok - bez tego kontrolka od swiec by sie nie palila. Brakuje mu zasialnia na 23, 42, 45, 68. Jak palcem zwierasz przekaznik to dajesz wlasnie zasilanie na te piny i odpala.
jak widac 30 jest polaczone z 86, tak nawet jest na przekazniku do ktorego dalem linka wiec na 86 powinien byc plus a nie masa
Proponuje wypiac ci skrzynke bezpiecznikowa i dokladni obejzec jej styki z tylu, zapisz sobie wczesniej jaka kostka wchodzi w jakie gniado i powypinaj je wsztskie - wtyczki mozna dopiero wypiac jak przesuniesz zabezpieczenie pomiedzy rzedami wtyczek ktore jest z boku skrzynki.
W aucie gdzie mialem taka usterke byl nadpalony jeden styk w gniezdzie z tylu skrzyynki - byl bordowy i plastik wokol niego byl przytopiony.
Daj zdjecie tego przekaznika by bylo widac z czym sa w srodku polaczone nozki - na cewke powinno isc 85, 86 a na styki 30 i 87.
Podlacz przekaznik przez ta swoja przedluzke i jak auto nie bedzie chcialo zapalic to wypnij przewod z 86 i zewrzyj go z 30 a przekonasz sie ze auto zapali - nie masz o co sie bac bo nic w ten sposob nie uszkodzisz, rezystancja cewki ma ok 300ohm wiec bedzie to prad ok 40mA i nie da sie w en sposob zrobic zadnego zwarcia
Mierzac kiedy jest wlozony przekaznik zawsze ci beda jakies pierdu-pierdu wychodic.
Skoro przekaznik Ci sie zalacza a gdy przekrecisz kluczyk na 85 pojawia sie masa to nie ma takiej opcji by na 86 tez byla masa bo przekaznik nie zadziala.
Wydaje mi sie ze ECU ktore miales na podmianke wyciagnales z innego auta z takim samym silnikiem - jezeli tak to zabacz czy jest polaczenie pomiedzy 30 a 86