Przekaźnik 109 się rozłącza.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
- Lokalizacja: Łomża
Przekaźnik 109 się rozłącza.
Otóż jak palcem zewrę to świece żarowe zgasną, zapalę auto ale kilka sek zgaśnie na sekundę i zdarzy się uruchomić i potem znowu, takie szarpania, wolę tego nie robić. Ale jak zrobiłem pomiary z palcem to na nóżce 87 jest napięcie 12V (wiadomo) ale na nóżce 85 dalej jest 12V a przy poprawnej pracy powinno wynosić 0.
Co może być?
Co może być?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Przekaźnik 109 się rozłącza.
Chyba ze obwod zamyka sie przez cewke przekaznika i przez to tak pokazuje
Te pomiary wczesniejsze robiles z przekaznikiem czy bez niego?
Proponuje polaczyd diode led szeregowo z rezystorem 1kOhm, anode diody (plus) podpiac pod 86 a katode(minus) pod mase auta. Dioda powinna swiecic caly czas - nawet jak jest wyciagniety przekaznik, jezeli swieci bez przekaznika to znaczy ze jest dobrze podlaczona.Jezli auto zgasnie i zgasnie dioda to brak jest plusa na nozce 86. Jezeli dioda nie zgasnie a silnik zgasnie to brak masy z komputera czyli na zlacze nie dochodzi zasilanie ze stacyjki. W tes sposob szybciej dojdziesz gdzie jest przyczyna. Jak widac miernikiem twoje pomiary nie wychodza
Te pomiary wczesniejsze robiles z przekaznikiem czy bez niego?
Proponuje polaczyd diode led szeregowo z rezystorem 1kOhm, anode diody (plus) podpiac pod 86 a katode(minus) pod mase auta. Dioda powinna swiecic caly czas - nawet jak jest wyciagniety przekaznik, jezeli swieci bez przekaznika to znaczy ze jest dobrze podlaczona.Jezli auto zgasnie i zgasnie dioda to brak jest plusa na nozce 86. Jezeli dioda nie zgasnie a silnik zgasnie to brak masy z komputera czyli na zlacze nie dochodzi zasilanie ze stacyjki. W tes sposob szybciej dojdziesz gdzie jest przyczyna. Jak widac miernikiem twoje pomiary nie wychodza
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
- Lokalizacja: Łomża
Przekaźnik 109 się rozłącza.
Z przekaźnikiem. Do tego nawet zrobiłem sobie przedłużkę, żeby było mi łatwiejTe pomiary wcześniejsze robiles z przekaznikiem czy bez niego?
Co Ty się uczepiłeś tej diody jak pijany płotu. Miernik mam od tego. Na nóżce 86 jest masa cały czas. Mogę ją odłączyć a przekaźnik się normalnie załącza i auto zapala.
Bez przekaźnika jest tak: 85-nic, 86-masa, 87-nic, 30 12V.
Jak przekręcę kluczyk: 85-masa, 86-masa, 87-1,62V, 30-12V.
A więc przekaźnik jest sterowany masą z nóżki 85 i ta masa mi czasami zanika. I tu teraz pytanie czemu? Na pewno jest to sygnał z ECU? Jeżeli tak to załączaniem ECU steruje inny przekaźnik i może z nim jest coś nie tak? Albo ECU dostaje sygnał z jakiegoś czujnika że coś jest źle i wyłącza silnik?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Przekaźnik 109 się rozłącza.
Daj jakies zdjecie tego przekaznika bez obudowy by bylo widac ktora nozka do czego jest podlaczona w przekazniku bo cos mi tu nie pasuje
99% przekaznikow na na stykach 85 - 86 cewke przekaznika. Jezeli 85 to masa podawana z ECU to jak on ma sie zalaczyc gdy na 86 jest masa - nie zalaczy sie. Na 86 powinien byc dany plus i tak jest na schemacie do ktorego dalem linka i tak samo jest narysowane na przekazniku do kotrego dalem linka.Ty masz przekaznik z 4 nozkami gdzie 30 i 86 jest osobno ale w skrzynce bezpiecznikowej te dwa piny sa razem polaczone.
Interesuje nas tylko 85 i 86 reszta jest nie wazna - mozesz odpalic auto jak zewrzesz przekaznik palcem wiec na styk 30 jest podany plys a 87 podaje go dalej na komputer.
Moim zdaniem nie jest to wina tego ze nie zalacza sie komputer bo gdyby tak bylo to by ci kontrolka od swiec sie nie palil, skoro sie pali to komputer jest zasilany. Brak jest tylko dalszej czesci zasilania komputera po tym przekazniku - wyglada mi to ze ginie ci plus ktory powinien byc na nozce 86.
Popatrz dokladnie na schemat do ktorego dalem linka. Chcesz byc peny ze 85 to sygnal z komputera na przekaznik - odepnij komputer i sprawdz miernikiem czy jest polaczenie nozki 85 przekaznika z pinem w gniezdzie nr 42.
ECU jest zasilane ze stacyjki na pin nr 38 i tu jest ok - bez tego kontrolka od swiec by sie nie palila. Brakuje mu zasialnia na 23, 42, 45, 68. Jak palcem zwierasz przekaznik to dajesz wlasnie zasilanie na te piny i odpala.
jak widac 30 jest polaczone z 86, tak nawet jest na przekazniku do ktorego dalem linka wiec na 86 powinien byc plus a nie masa
Proponuje wypiac ci skrzynke bezpiecznikowa i dokladni obejzec jej styki z tylu, zapisz sobie wczesniej jaka kostka wchodzi w jakie gniado i powypinaj je wsztskie - wtyczki mozna dopiero wypiac jak przesuniesz zabezpieczenie pomiedzy rzedami wtyczek ktore jest z boku skrzynki.
W aucie gdzie mialem taka usterke byl nadpalony jeden styk w gniezdzie z tylu skrzyynki - byl bordowy i plastik wokol niego byl przytopiony.
Daj zdjecie tego przekaznika by bylo widac z czym sa w srodku polaczone nozki - na cewke powinno isc 85, 86 a na styki 30 i 87.
Podlacz przekaznik przez ta swoja przedluzke i jak auto nie bedzie chcialo zapalic to wypnij przewod z 86 i zewrzyj go z 30 a przekonasz sie ze auto zapali - nie masz o co sie bac bo nic w ten sposob nie uszkodzisz, rezystancja cewki ma ok 300ohm wiec bedzie to prad ok 40mA i nie da sie w en sposob zrobic zadnego zwarcia
Mierzac kiedy jest wlozony przekaznik zawsze ci beda jakies pierdu-pierdu wychodic.
Skoro przekaznik Ci sie zalacza a gdy przekrecisz kluczyk na 85 pojawia sie masa to nie ma takiej opcji by na 86 tez byla masa bo przekaznik nie zadziala.
Wydaje mi sie ze ECU ktore miales na podmianke wyciagnales z innego auta z takim samym silnikiem - jezeli tak to zabacz czy jest polaczenie pomiedzy 30 a 86
99% przekaznikow na na stykach 85 - 86 cewke przekaznika. Jezeli 85 to masa podawana z ECU to jak on ma sie zalaczyc gdy na 86 jest masa - nie zalaczy sie. Na 86 powinien byc dany plus i tak jest na schemacie do ktorego dalem linka i tak samo jest narysowane na przekazniku do kotrego dalem linka.Ty masz przekaznik z 4 nozkami gdzie 30 i 86 jest osobno ale w skrzynce bezpiecznikowej te dwa piny sa razem polaczone.
Interesuje nas tylko 85 i 86 reszta jest nie wazna - mozesz odpalic auto jak zewrzesz przekaznik palcem wiec na styk 30 jest podany plys a 87 podaje go dalej na komputer.
Moim zdaniem nie jest to wina tego ze nie zalacza sie komputer bo gdyby tak bylo to by ci kontrolka od swiec sie nie palil, skoro sie pali to komputer jest zasilany. Brak jest tylko dalszej czesci zasilania komputera po tym przekazniku - wyglada mi to ze ginie ci plus ktory powinien byc na nozce 86.
Popatrz dokladnie na schemat do ktorego dalem linka. Chcesz byc peny ze 85 to sygnal z komputera na przekaznik - odepnij komputer i sprawdz miernikiem czy jest polaczenie nozki 85 przekaznika z pinem w gniezdzie nr 42.
ECU jest zasilane ze stacyjki na pin nr 38 i tu jest ok - bez tego kontrolka od swiec by sie nie palila. Brakuje mu zasialnia na 23, 42, 45, 68. Jak palcem zwierasz przekaznik to dajesz wlasnie zasilanie na te piny i odpala.
jak widac 30 jest polaczone z 86, tak nawet jest na przekazniku do ktorego dalem linka wiec na 86 powinien byc plus a nie masa
Proponuje wypiac ci skrzynke bezpiecznikowa i dokladni obejzec jej styki z tylu, zapisz sobie wczesniej jaka kostka wchodzi w jakie gniado i powypinaj je wsztskie - wtyczki mozna dopiero wypiac jak przesuniesz zabezpieczenie pomiedzy rzedami wtyczek ktore jest z boku skrzynki.
W aucie gdzie mialem taka usterke byl nadpalony jeden styk w gniezdzie z tylu skrzyynki - byl bordowy i plastik wokol niego byl przytopiony.
Daj zdjecie tego przekaznika by bylo widac z czym sa w srodku polaczone nozki - na cewke powinno isc 85, 86 a na styki 30 i 87.
Podlacz przekaznik przez ta swoja przedluzke i jak auto nie bedzie chcialo zapalic to wypnij przewod z 86 i zewrzyj go z 30 a przekonasz sie ze auto zapali - nie masz o co sie bac bo nic w ten sposob nie uszkodzisz, rezystancja cewki ma ok 300ohm wiec bedzie to prad ok 40mA i nie da sie w en sposob zrobic zadnego zwarcia
Mierzac kiedy jest wlozony przekaznik zawsze ci beda jakies pierdu-pierdu wychodic.
Skoro przekaznik Ci sie zalacza a gdy przekrecisz kluczyk na 85 pojawia sie masa to nie ma takiej opcji by na 86 tez byla masa bo przekaznik nie zadziala.
Wydaje mi sie ze ECU ktore miales na podmianke wyciagnales z innego auta z takim samym silnikiem - jezeli tak to zabacz czy jest polaczenie pomiedzy 30 a 86
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
- Lokalizacja: Łomża
Przekaźnik 109 się rozłącza.
Wydaje mi się że my na inne schematy patrzymy.. Gdzie ma schemacie masz nóżkę 86? Nie ma. Nóżka 86 nie jest nawet podpisana na obudowie przekaźnika. Jest 85, 87, 30. Nawet nie wiem czy ta czwarta nóżka to 86, sam ją tak nazwałem po prostu bo jest po kolei.99% przekaznikow na na stykach 85 - 86 cewke przekaznika. Jezeli 85 to masa podawana z ECU to jak on ma sie zalaczyc gdy na 86 jest masa - nie zalaczy sie
http://allegro.pl/nowy-przekaznik-109-v ... 45213.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam taki sam przekaźnik. Jest tam podpisana nóżka 86?
Jest wyraźnie na schemacie: Cewka 30-85, załącza się, z 30 idzie plus na 87. 86 nie bierze udziału w typ procederze ;p
86 jest wolna nawet w przekaźniku jak go dobrze obejrzałem. Nie mam dobrego aparatu to zdjęcia nie zrobię.
Także moje pomiary są dobre.
Wczoraj wyczyściłem dobrze klemę masową i dokręciłem, przeczyściłem papierem ściernym styki w ECU, kostkę potraktowałem sprężonym powietrzem i sporo jeździłem i nie zgasł mi. Zobaczymy co będzie dalej.
Jednak wolę nie mieć pożaru, 87 z 30 to się zgodzę, tak robiłem.wypnij przewod z 86 i zewrzyj go z 30 a przekonasz sie ze auto zapali
No ja swoje z grubsza oglądałem, nie zauważyłem niczego niepokojącego.W aucie gdzie mialem taka usterke byl nadpalony jeden styk w gniezdzie z tylu skrzyynki - byl bordowy i plastik wokol niego byl przytopiony.
U mnie wyraźnie masa z 85 ucieka. Może byś gdzieś kabel załamany, przetarty, bo jakby był problem z jakimś czujnikiem, zespołem to VAG by mi coś pokazał.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Przekaźnik 109 się rozłącza.
Juz sie zaczynam gubic
Sprawdz czy przekaznik jest w srodku tak polaczony jak jest na schemacie ktory wkleilem
Jezeli tak jest ze te jedna nozka nie jest do niczego podlaczona to musi byc on w srodku tak polaczony ze 30 idzie na styk i na cewke przekaznika - druga strona cewki pod 85.
Skoro ginie Ci masa na 85 to sa dwie opcje:
-przerwa w polaczeniu miedzy kompem a przekaznikiem
-brak napiecia ze stacyjki na komputer.
To drugie raczej odpada bo gdy ECU nie bedzie mialo napiecia po stacyjce to nie wlaczy przekaznika i nie ma mowy o tym zeby zapalila sie lampka od swiec bo ECU nie jest pzeciez zasilane. Potwierza to tez fakt ze jak zgasnie i palcem zewrzesz przekaznik to silnik zapali.
Jezeli po twoim wyczyszczeniu zlacz usterka jednak sie znow pojawi to proponuje puscic nowy przewod na krotko od zlacza komputera do gniazda przekaznika i wpiac go pod nozke przekaznika - jezeli bedzie ok to podpiac go z tylu pod skrzynke bezpieczikowa, jezeli tez bedzie ok to winny jest przewod a jezeli usterka sie powtorzy gdy przewod bedzie podpiety z tylu skrzynki to winna jest wtedy skrzynka.
Czy odpinales zlacza z tylu skrzynki? U mnie nie bylo tego widac poki nie wypialem wszystkich kostek i nie wyjalem skrzynki z auta
Sprawdz czy przekaznik jest w srodku tak polaczony jak jest na schemacie ktory wkleilem
Jezeli tak jest ze te jedna nozka nie jest do niczego podlaczona to musi byc on w srodku tak polaczony ze 30 idzie na styk i na cewke przekaznika - druga strona cewki pod 85.
Skoro ginie Ci masa na 85 to sa dwie opcje:
-przerwa w polaczeniu miedzy kompem a przekaznikiem
-brak napiecia ze stacyjki na komputer.
To drugie raczej odpada bo gdy ECU nie bedzie mialo napiecia po stacyjce to nie wlaczy przekaznika i nie ma mowy o tym zeby zapalila sie lampka od swiec bo ECU nie jest pzeciez zasilane. Potwierza to tez fakt ze jak zgasnie i palcem zewrzesz przekaznik to silnik zapali.
Jezeli po twoim wyczyszczeniu zlacz usterka jednak sie znow pojawi to proponuje puscic nowy przewod na krotko od zlacza komputera do gniazda przekaznika i wpiac go pod nozke przekaznika - jezeli bedzie ok to podpiac go z tylu pod skrzynke bezpieczikowa, jezeli tez bedzie ok to winny jest przewod a jezeli usterka sie powtorzy gdy przewod bedzie podpiety z tylu skrzynki to winna jest wtedy skrzynka.
Czy odpinales zlacza z tylu skrzynki? U mnie nie bylo tego widac poki nie wypialem wszystkich kostek i nie wyjalem skrzynki z auta
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
- Lokalizacja: Łomża
Przekaźnik 109 się rozłącza.
Tak jest. na 85 pojawia się masa, cewka załącza włącznik i na 87 jest podany plus. 86 nigdzie nie ma, nawet nie jest podpisany na przekaźniku. Wszystko według schematu na obudowie i tych Twoich.Jezeli tak jest ze te jedna nozka nie jest do niczego podlaczona to musi byc on w srodku tak polaczony ze 30 idzie na styk i na cewke przekaznika - druga strona cewki pod 85.
Problem dalej jest. Od złącza komputera? Coś dokładniej który to pin ew kolor kabla w tej dużej kostce. Może jeszcze który to kabel z tyłu skrzynki.Jezeli po twoim wyczyszczeniu zlacz usterka jednak sie znow pojawi to proponuje puscic nowy przewod na krotko od zlacza komputera do gniazda przekaznika i wpiac go pod nozke przekaznika
- Maryn_08
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: pn maja 11, 2009 21:52
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie ( Wolin )
- Kontakt:
Przekaźnik 109 się rozłącza.
witam podłącze się do tematu mam takie pytanie odnośnie wiązki do silnika AFN. A więc kupiłem golfa z silnikiem AFN i mam taki problem otóż poprzedni właściciel zaprowadził go do jakiegoś mechanika bo podczas jazdy potrafił mu zgasnąć bez przyczyny i ten mechanik zrobił mu jakieś obejście dokładnie on sam nie wiedział ( poprzedni właściciel ) co on mu tam zrobił je też jestem zielony w elektryce z tego co widzę mam wiązki na nowo zaizolowane i nie mam 1 kabla przy bezpieczniku grzania świec wydaje mi się że idzie bezpośrednio do aku. Byłem już u kilku mechaników i nie wiedzą o co chodzi i myślałem o wymianie całej instalacji od bezpieczników dodam jeszcze że objawami na początku był błąd komputera podczas jazdy zaświeciła się kontrolka od świec i zgasła ale od jakiegoś czasu przy odpaleniu silnika jak jest nagrzany wskakuje na 2 tyś obrotów i jest strasznie słaby jak zwykły klekot. Czytałem na forum już o takich objawach i że to czujnik temp wody wymieniłem już z 7 w tym helli na tym czujniku chodził mi 1 dzień super następnego dnia przejechałem 25km i dalej to samo jak by coś spaliło ten czujnik myślałem że może to wina tego obejścia proszę o pomoc bo już sam nie wiem co robić czego to wina
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Przekaźnik 109 się rozłącza.
Czarno-fioleowy, w gniezdzie ECU nr 42, srodkowy rzad z boku zlacza, czawarty od boku
Na wtyczce zlacza masz opisane nr pinow
Z tylu skzynki owinien byc raczej ten sam kolor ale nie stety nie mam schematu do mk3 tylko do mk2 i tam inaczej jest to podlaczone.Musisz sam sprawdzic miernikiem.
Tu masz odnosnik do opisu skrzynki z wewnetrznymi polaczeniami - powinno ci to pomoc ustalic ktory pin z tylu jest od nozki 85
http://www.elektroda.pl:80/rtvforum/vie ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Maryn ciezko cos powiedziec jak se tego nie wiedzi
Na wtyczce zlacza masz opisane nr pinow
Z tylu skzynki owinien byc raczej ten sam kolor ale nie stety nie mam schematu do mk3 tylko do mk2 i tam inaczej jest to podlaczone.Musisz sam sprawdzic miernikiem.
Tu masz odnosnik do opisu skrzynki z wewnetrznymi polaczeniami - powinno ci to pomoc ustalic ktory pin z tylu jest od nozki 85
http://www.elektroda.pl:80/rtvforum/vie ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Maryn ciezko cos powiedziec jak se tego nie wiedzi
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Przekaźnik 109 się rozłącza.
kuknijcie tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=75824" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
- Lokalizacja: Łomża
Przekaźnik 109 się rozłącza.
Ja już to robiłem, wtedy miałem inne objawy, nie było żadnej kontrolki na blacie. Ale może jednak jeszcze raz tam zajrzę.kuknijcie tutaj viewtopic.php?f=14&t=75824
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
- Lokalizacja: Łomża
Przekaźnik 109 się rozłącza.
Na razie nie, gdyż mam mróz w garażu i nie mam za bardzo czasu. Jeszcze raz luty poprawiłem w alarmie, ale nie pomogło. Pewnie jutro zajrzę jak będę miał wolną sobotę i napiszę o efektach.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/304 ... c42ad.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A popatrz tutaj. 42-Czujnik temperatury czynnika Chłodzącego.
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/304 ... c42ad.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A popatrz tutaj. 42-Czujnik temperatury czynnika Chłodzącego.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości