Strona 2 z 2

Komunikat - Sprawdź płyn chłodniczy. Zatrzymaj silnik.

: wt paź 19, 2010 23:12
autor: buli87
Ja również przerabiałem ten temat w zeszłym roku. Dolanie płynu nie pomogło mi na długo, dopiero gdy postanowiłem oczyścić te elektrody to problem znikł i nie pojawił się do dziś. 8)

Re: Komunikat - Sprawdź płyn chłodniczy. Zatrzymaj silnik.

: śr paź 20, 2010 08:10
autor: jarek_29
jak wymienia się plyn chłodniczy w vw golf IV może macie jakieś fotki jak i gdzie sie co odkręca?

Komunikat - Sprawdź płyn chłodniczy. Zatrzymaj silnik.

: śr paź 20, 2010 10:50
autor: martinezz123
jak staniesz z przodu auta to poniżej akumulatora na chłodnicy masz zawór ( na dole chłodnicy) zagrzej samochód do momentu aż się termostat otworzy czyli do zagrzania się auta otwórz zbiorniczek wyrównawczy a potem otwórz ten zawór na dole chłodnicy , odczekaj aż cały ścieknie zakręć zawór na dole chłodnicy i nalej płynu do zbiorniczka wyrównawczego , uruchom silnik i dolewaj tak a żeby cały czas mieć pół zbiorniczka ( min/max) , na 99% zapowietrzy ci się nagrzewnica więc na koniec dolej trochę więcej górny stan ( max) . zostaw do zagrzania się płynu ( otwarcia termostatu) potem możesz zgasić . pamiętaj sprawdzić po kilku godzinach albo na drugi dzień czy jest stan w zbiorniczku płynu wyrównawczego

Komunikat - Sprawdź płyn chłodniczy. Zatrzymaj silnik.

: pt paź 22, 2010 17:17
autor: jarek_29
dziękuje bardzo za podpowiedz,pozdrawiam!!!

Re: Komunikat - Sprawdź płyn chłodniczy. Zatrzymaj silnik.

: śr lis 23, 2011 12:32
autor: driving.golf
Rzeczywiscie. Pomoglo. Dzieki.

Komunikat - Sprawdź płyn chłodniczy. Zatrzymaj silnik.

: ndz maja 25, 2014 12:27
autor: darekodz
Czołem forumowicze!
Widze ze kilka osob mialo podobny problem, opisze moj przypadek a moze ktos pomoze mi w diagnozie bo zaczynam sie troszke martwic.

Golf 4, 1.9 tdi, 101km
2 tygodnie temu kolega/mechanik wymienil mi rozrzad (+pompa wody). Podobno wylalo mu sie troche plynu chlodniczego wiec uczulil mnie ze moze trzeba bedzie dolac. Wiec dolalem do max zielonego plynu (a w zbiorniczku byl czerwony...)
Zaczalem wiec eksperymentowac z ta iloscia plynu - pomiary wykonywalem zawsze na zimnym silniku:
1. Na nastepny dzien wlaczyla sie na FIS informacja zeby sprawdzic plyn chlodniczy - sprawdzam i jest 1mm ponad max - wiec odciagnalem ten jeden mm - jest max. Na zimnym piszczy i wlacza sie informacja na FIS, po rozgrzaniu jest OK.
2. Odciagnalem jeszcze troche - teraz ilosc jest w polowie: Na zimnym piszczy i wlacza sie informacja na FIS, po rozgrzaniu jest OK.
3. Odciagnalem jeszcze troche - teraz jest na min efekt: Na zimnym piszczy i wlacza sie informacja na FIS, po rozgrzaniu jest OK.

Noi teraz pytanie co robic dalej? Przed przeczytaniem tego posta myslalem ze plynu jest za duzo, bo bylo ponad max. Czy mam jeszcze dolac? Czy mozna mixowac plynu roznego koloru? Czy mozna dolac wiecej plynu - tak zeby bylo ponad max? Jezeli tak to ile?
Przeczyscilem troche octem te metalowe prety w zbiorniczku ale nic nie pomaga - poza tym wygladaja na czyste.

Komunikat - Sprawdź płyn chłodniczy. Zatrzymaj silnik.

: ndz maja 25, 2014 19:40
autor: grg474
darekodz pisze:Przeczyscilem troche octem te metalowe prety w zbiorniczku ale nic nie pomaga - poza tym wygladaja na czyste.
m to szczoteczką do zębów? (to nie żart)

Komunikat - Sprawdź płyn chłodniczy. Zatrzymaj silnik.

: pn maja 26, 2014 09:21
autor: darekodz
Hej,
Chcialem to przeczyscic malym pedzelkiem ale jakos nie mialem pod reka wiec "zmontowalem" pedzelek ze szprychy i waty:D W zbiorniczku byl caly czas plyn wiec jakos bardzo nie szorowalem, Czy to ma jakies wielkie znaczenie?

Komunikat - Sprawdź płyn chłodniczy. Zatrzymaj silnik.

: pn maja 26, 2014 20:34
autor: darekodz
Czy ktoś ma jakiś pomysł?
To bardzo ważne dla mnie...

Komunikat - Sprawdź płyn chłodniczy. Zatrzymaj silnik.

: śr maja 28, 2014 13:27
autor: darekodz
Dolalem 1cm ponad max i juz nie ma bledu. Mam nadzieje ze nic sie nie rozwali z powodu za duzej ilosci plynu...