Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Re: Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD

Post autor: człek » ndz wrz 12, 2010 12:57

hmm, więc raczej można wykluczyć pierścienie. no nic, narazie jeździ, jak padnie to zawiozę go do sprawdzenia albo będzie trzeba kupić nowy. dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: edzio » ndz wrz 12, 2010 13:12

Zico63b pisze: podejrzewam jakieś uszkodzenie wewnątrz alternatora, powodujące mimo sprawnego i nowego reglera objawy jak brak kabelka.
a nie podejrzewasz tego nowego regulatora? za13zł co to może byc.Dobrze,że i tak zadziałał. :bigok:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: Zico63b » ndz wrz 12, 2010 14:28

Myśli Kolega? Może, może... kto wie? Nad tym "13 złotych" jakoś tak przeleciałem :grin:



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: człek » pn lis 01, 2010 13:11

Problem rozwiązany. Pierścienie alternatora były już do wymiany (te po których ślizgają się szczotki regulatora).Reg był ok. Wszystko już gra. Dzięki za pomoc.



karolek24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 18, 2010 18:59
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: karolek24 » pt lis 05, 2010 21:11

witam mam mk216d i dzis rano po odpaleniu zaczela swiecic dioda od ladowania po dojechaniu do pracy ladowalem aku bo padl wyjalem regulator i wlozylem i nic dopiero jak jechalem z pracy to pod domem przestala swiecic o co tu k***a chodzi altek pada czy co ?? prosze o rade


Karol

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: Zico63b » pt lis 05, 2010 22:41

Trudna sprawa: dać jednoznaczną odpowiedź.
Mogą być obluzowane połączenia, wyrobione pierścienie komutatora (jak wyżej), luźny pasek, wyrobione łożyska lub chyba najprościej to kończące się szczotki.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: edzio » pt lis 05, 2010 22:56

Zico63b pisze: wyrobione pierścienie komutatora
alternator nie ma komutatora.



karolek24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 18, 2010 18:59
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: karolek24 » pt lis 05, 2010 23:20

czego nie ma :)


Karol

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: Zico63b » sob lis 06, 2010 18:23

Alternator MA komutator, choć oczywiście działający na innej niż w prądnicy prądu stałego zasadzie. Inna nazwa tego "czegoś" to pierścienie ślizgowe.
I choć ścisła definicja komutacji (dynamiczne zestawianie połączeń) oznacza w skrócie przełączanie obwodu, tak jak to ma miejsce w prądnicy, to jednak słowa "komutator" też używa się powszechnie na tą część.



Awatar użytkownika
palel36
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 541
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 14:29
Lokalizacja: Nałęczów vaglublin.pl
Kontakt:

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: palel36 » sob lis 06, 2010 21:16

też mam tak że po odpaleniu trzeba przegazować żeby obrotomierz ruszył i lampka ładowania zgasła. Tylko że gdy tak jest to ładowanie wynosi ledwie ponad 11V a po przegazowaniu 14V



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: Paweł Marek » sob lis 06, 2010 23:11

nie ma ładowania zanim nie zgaśnie dlatego jest tak niskie napięcie, wróć do początku tematu i szukaj innych o wzbudzaniu alternatora przez pewien kabelek i o roli licznika i kontrolki w tym procesie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: edzio » ndz lis 07, 2010 07:01

Zico63b pisze:Alternator MA komutator
NIE,NIE.Poczytaj o komutacji i roli komutatora to się wyjaśni.
Zico63b pisze:pierścienie ślizgowe.
Tak,dokładnie się to nazywa



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Re: Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD

Post autor: finch » czw lis 18, 2010 22:12

Zico63b pisze:Alternator MA komutator, choć oczywiście działający na innej niż w prądnicy prądu stałego zasadzie. Inna nazwa tego "czegoś" to pierścienie ślizgowe.
I choć ścisła definicja komutacji (dynamiczne zestawianie połączeń) oznacza w skrócie przełączanie obwodu, tak jak to ma miejsce w prądnicy, to jednak słowa "komutator" też używa się powszechnie na tą część.
Boże widzisz i nie grzmisz!!! :shock:
Kolego pomieszałeś dwa światy. Świat maszyn prądu stałego i maszyn synchronicznych stąd wyszedł Ci taki "twór". Komutator jest to coś na kształt "prostownika mechanicznego" fakt że istnieje i jest niezbędny wynika z zasady działania maszyn prądu stałego(ramka z drutu obracana w polu wytworzonym przez 2 magnesy). Co do pierścieni ślizgowych to nie mają one żadnej roli w procesie komutacji ponieważ taki proces NIE WYSTĘPUJE w maszynie synchronicznej. Tu występuje proces wzbudzenia - wpadania dwóch pól maszyny w synchronizm. Ich rola kończy się na galwanicznym połączeniu obwodu wirnika z obwodem regulatora napięcia, za wytworzenie biegunów magnetycznych odpowiadają te "śmieszne" zęby wirnika ułożone na przemian (pole magnetyczne przed zwojem i za zwojem drutu - chyba było to w podstawówce). Dodatkowo zwróć uwagę że wirnik - magneśnica jest odkuwką stalową czyli nie jest przemagnesowywany podczas pracy.

To tak po krótce z teorii maszyn elektrycznych i proszę nie wypisuj takich herezji bo ktoś w to naprawdę może uwierzyć.

Pozdrawiam,
finch


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)

Post autor: Zico63b » czw lis 18, 2010 23:11

Koledzy! Skupiliście swe siły na wykazaniu jak bardzo się mylę, choć wszystko napisałem w kolejnych wpisach.
Wiem przecież co to jest komutator sensu stricte, jakoż i komutacja. Ale proszę zajść do wielu sklepów czy warsztatów i usłyszą Koledzy niepoprawnie może, ale za to z uporem określanie pierścieni ślizgowych mianem komutatora i tak jakoś ta nazwa zaczyna funkcjonować. Używają, czy też rozumieją słowo komutacja, komutator nie jako przełączanie obwodu elektrycznego (to jest całkowicie poprawne) a jako zbieranie, czy też dostarczanie do szczotek prądu. Pewnie to źle, ale cóż - całego świata nie poprawi.
A ja ze swej strony piszę specjalnie dla Kolegów: to co wielu nazywa w alternatorze komutatorem to, pamiętajcie, są pierścienie ślizgowe!
O.K.?
A co z rad na temat?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości